Bukefalos 28 år!

Märkliga saker som händer på dejtingsajter (utbruten från Dejtingtråden 27)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att inte blocka utan istället i rent underhållningssyfte driva med en som kanske på riktigt har svårt att förstå (icke-)signaler. Att dessutom lägga ut allt så andra får skratta åt det... Är det schysst tycker du?

Hur är inget svar en icke-signal. Vad kommer det sig att det bara är män som beter sig så?
Varför är de helt oförmögna att analysera situationen? Tror de på allvar att kvinnor kanske bara inte har läst deras fantastiska mail?
 
Nej. Det är därför jag reagerar.


Du reagerar på att man lägger ut meddelande ifrån människor som trakasserar? För dom här människorna/ofta män är dom som trakasserar. Ska man då tycka synd om dom för att deras skitiga beteende visas upp för andra att se? Kan man inte i alla fall få skratta åt eländet man utsätts för hela jävla tiden utan att någon ska komma och tycka synd om dess jävla män?
 
Att inte blocka utan istället i rent underhållningssyfte driva med en som kanske på riktigt har svårt att förstå (icke-)signaler. Att dessutom lägga ut allt så andra får skratta åt det... Är det schysst tycker du?
Du tycker de här männen är klent begåvade? Du tror att de läser här och känner igen sig? Har @Zinfernia förföljt dem på nätet, jobbet eller privat? Jag undrar fortfarande hur du får det till mobbing om du svarar nej på mina frågor. Om du tycker de lider av någon form av mentalt handikapp så får det ju stå för dig.
 
Du reagerar på att man lägger ut meddelande ifrån människor som trakasserar? För dom här människorna/ofta män är dom som trakasserar. Ska man då tycka synd om dom för att deras skitiga beteende visas upp för andra att se? Kan man inte i alla fall få skratta åt eländet man utsätts för hela jävla tiden utan att någon ska komma och tycka synd om dess jävla män?
Blocka blocka blocka! DRIV inte med någon. ...tycker jag.
 
Du tycker de här männen är klent begåvade? Du tror att de läser här och känner igen sig? Har @Zinfernia förföljt dem på nätet, jobbet eller privat? Jag undrar fortfarande hur du får det till mobbing om du svarar nej på mina frågor. Om du tycker de lider av någon form av mentalt handikapp så får det ju stå för dig.
Läs det jag skrev: kanske har svårt...
 
Löser man det genom att driva med dem lägga ut skärmdump efter skärmdump här?

Det är antagligen närmare en lösning än att ignorera åtminstone, delvis så gör sånt här att kvinnor som konstant får såna här meddelanden orkar skratta åt skiten lite. För ärligt talat, detta har ju ALLTID pågått, och ignorerandet har ju aldrig gjort problemet mindre. Om alternativen är att jag ska bli ständigt trakasserad och bara inte säga något, eller att jag ska bli det och kunna skratta åt situationen imellanåt då väljer jag det senare.
 
Då kan du ju lägga ner eftersom du inte kan förklara vari mobbingen är. Jag tycker det är svårt att mobba en anonym person på nätet som varken kan läsa vad som skrivs eller som någon kan identifiera.
Skratta bakom ryggen, kollektivt dessutom, är ok?? Driva med någon är ok??
 
Jag har haft människor på ignore men du kvalar inte in i den kategorin för mig. Jag har läst allt det jag har reagerat på men du och jag kanske inte bara förstår varandra. Vi är nog olika i både sätt, värderingar och ålder. Så länge du skriver på ett öppet forum får du (liksom jag) räkna med att folk reagerar.
Nej, vi är säkert alldeles för olika men det ger dig ändå inte rätten att hela tiden recensera mina livsval (vilket du sysslat med otaliga gånger i dejtingtråden). Är det inte bättre om du sätter mig på ignore så slipper jag bli som ett rött skynke framför näsan på dig och jag slipper läsa dina negativa åsikter om mig hela tiden?
 
Du tycker ju uppenbarligen att det är ok att trakassera kvinnor online, vi ska bara vara veka och blockera och ignorera, fy tusan för oss onda kvinnor som inte vill sopa mäns skit åt sidan. Oj oj oj, Stackars män som blir skrattade åt när dom beter sig som rövhål.
Jamen suck! Du har inte förstått ett dyft av vad jag menar.
 
Nej, vi är säkert alldeles för olika men det ger dig ändå inte rätten att hela tiden recensera mina livsval (vilket du sysslat med otaliga gånger i dejtingtråden). Är det inte bättre om du sätter mig på ignore så slipper jag bli som ett rött skynke framför näsan på dig och jag slipper läsa dina negativa åsikter om mig hela tiden?
Då är det väl bättre att du sätter mig på ignore så du slipper se vad jag skriver.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 792
Senast: Stefffie
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 898
Senast: skiesabove
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp