Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så på goda sidan har vi
- Tvillingar (2)
- ängel
- häxa
- siare
- bybor
Samt goda döda som blir föräldrar med en brevbärares krafter

Onda sidan
- ulvar
- ond spion

En perfekt tredjedel ger 4 onda. Men blir lite förvirrad då det finns en ond spion som lyan inte känner till och vice versa. Enligt vinstvillkoren vinner goda när alla onda är borta - onda när ulvarna är fler än goda

Goda sidan har hyfsat starka roller. Ingen spion däremot. Men en siare som kan sia varje natt,.en ängel och ett par tvillingar som känner till varandra. Häxan kan ju också vara rätt stark. Sen ovanpå det finns ju brevbäraren. Vilket får mig att fundera på om det inte finns fem onda? Eller är det alldeles för många?

Alltså 7 goda, varav 5 namngivna roller och 2 bybor. Och 5 onda, varav 1 ond spion.

Jag hoppas ju på att de är fyra onda, för då har goda en fördel i att det bara är tre i lyan som känner till varandra.
 
Så på goda sidan har vi
- Tvillingar (2)
- ängel
- häxa
- siare
- bybor
Samt goda döda som blir föräldrar med en brevbärares krafter

Onda sidan
- ulvar
- ond spion

En perfekt tredjedel ger 4 onda. Men blir lite förvirrad då det finns en ond spion som lyan inte känner till och vice versa. Enligt vinstvillkoren vinner goda när alla onda är borta - onda när ulvarna är fler än goda

Goda sidan har hyfsat starka roller. Ingen spion däremot. Men en siare som kan sia varje natt,.en ängel och ett par tvillingar som känner till varandra. Häxan kan ju också vara rätt stark. Sen ovanpå det finns ju brevbäraren. Vilket får mig att fundera på om det inte finns fem onda? Eller är det alldeles för många?

Alltså 7 goda, varav 5 namngivna roller och 2 bybor. Och 5 onda, varav 1 ond spion.

Jag hoppas ju på att de är fyra onda, för då har goda en fördel i att det bara är tre i lyan som känner till varandra.
Jag kom fram till detsamma , mer eller mindre i min fundering innan- och det är ju just det att att goda måste få ut alla onda som talar mest för att det *borde* vara 4 onda totalt- men samtidigt så är det ju lite trixigt iom att onda bara får räkna ulvar i sitt vinstvillkor?
Och då skulle det i så fall bara vara 3 från deras sida som "räknades" och då känns det nästan lite lite med 4 onda i leken totalt? Tänker på den totala balansen här nu med rollerna och vinstvillkoren
Jaja det kommer att ge sig- en ulv i taget är ju en devis som är utmärkt att ta till sig :up:- och det är alltid bättre att vara "safe than sorry" så vågar inte förutsätta att det skulle vara 3 i lyan från start

Skadar inte att vara förberedd på att det KAN finnas en ulv "mer" (lärde mig det efter en @Sasse- lek där alla trodde det skulle ta slut pga det antal ulvar som var ansett som det logiska :cautious: tror det var @Sedna som var den sista ulven då som lurade alla goda- har för mig att ulvarna vann ...)
 
Noterar att inte mycket har hänt under dagen. Lite förtydliganden kring föräldrarna, två röster som verkar väldigt OT och nu tror jag väldigt många av oss är överens om att det "borde" vara 4 eller möjligen 5 "onda". :)

Ska till veterinären med familjens alla katter och hundar nu (vaccinationer och tandsten) men bör hinna in igen innan DL
 
Eftersom jag inte vill få respass ut pga teknikaliteter såsom en röst en sekund efter DL :crazy: (ja bukeklockan skriver det som en minut sen- men jag vet ack så av erfarenhet att det ofta bara varit nån sekund(er) sent :angel:

Jag tror inte att någon ond spion försöker vifta i den obligatoriska frågan , jag tror inte heller att lyan försöker vifta till onda spionen på nåt bakvänt sätt sas?
Jag tror att alla svarat rakt upp och ner helt enkelt på vad som skulle vara det bästa gömstället för stormumriken :)

Det är ju mer intressant att se vilka som fått röster på sig så här tidigt
hemlig röstade på cirkus för att hon ville gömma Stormumriken i kattlådan och att det borde vara skumt eftersom alla vet att hundar älskar kattbajs ( och jag måste medge att jag hört just det från flera hundägare så inget fel i det så sett)
Men är det verkligen ett säkert spår mot en ulv? Även om de är släkt med hunden så tänker jag att ALL djuspillning kan vara av intresse sas? Har allt sett en massa hundar tugga i sig hästbajs med tex ?

Loons röstade på Lobelia för att hon skrev Snusmumrik (?) istället för Stormumrik om jag fattade den rösten korrekt?

Samtidigt är de tidiga rösterna rätt "uppenbara" OT- röster men å andra sidan så hindrar inte det att de kan vara lagda såsom sådana bara för att det är enkelt och ofta inte blir så misstänkt efter en första DL heller om det råkar vara en god som åker?

Tänker mig att den "enklaste" motiveringen är @Loons faktiskt - som dessutom kan ses som en i förlängningen en tanke-kedja från @cirkus som först tog upp att @Lobelia skrev fel ang snusmumrik istället för Stormumrik?
Så oavsett cirkus tillhörighet i leken så känns det som att Loons var väldigt snabb att haka på den tanken så därför väljer jag att lägga min röst på henne idag för det känns ulvigt att haka i en annans tanke

quarter4ever röstar på Loons

 
Senast ändrad:
Röstlista DL1 kl 21.30

10.16 hemlig röstar på cirkus
16.18 Loons röstar på Lobelia
19.05 quarter4ever röstar på Loons


cirkus 1
Lobelia 1
Loons 1
 
Första dl känns ju inte helt enkel alltså :p

Kommer söva barn om en stund och det finns ju alltid risk att jag somnar jag med.. Det vore ju oerhört klumpigt att missa sin första röstning så jag lägger min röst nu.

Så, även om det är långsökt :angel:;

@Snurrfian som gömmer stormumrik i hundkorgen. Väl vaktad av huggtänder..
Tufft som ulv? Å andra sidan kanske just därför.

@LenaH vill inte avslöja sitt bästa gömställe. Har hon så många hemliga saker? :cool:
Vill inte haka på tvättkorgs-idén utan väljer ett
synligt alternativ som finns rakt framför näsan och därför lätt missas.

Magnum röstar på LenaH
 
Röstlista DL1 kl 21.30

10.16 hemlig röstar på cirkus
16.18 Loons röstar på Lobelia
19.05 quarter4ever röstar på Loons'
19.13 Magnum röstar på LenaH


LenaH 1
cirkus 1
Lobelia 1
Loons 1
 
Nej det är förvisso sant men samtidigt är jag nojig nog att inte ta för givet något - ett av stona är förstagångare - där kan man aldrig veta något ju :idea:
Det andra stoet är min fina Powwow - och henne känner jag utan och innan så där tror jag det dröjer över tiden som det ser ut. Men med ålderns rätt och för att hålla det andra stoet sällskap åker hon in också. Hon är 19 och bär på 9:e fölet och är tyvärr lite väl tunn trots att jag öser i henne kraftffoder just nu 4 kg lucern och 600g soya + 1 kg havre och 3 dl olja / dag utöver fri tillgång på bra grovfoder och alla andra får typ mineraler och selen och är som
bollar :crazy:) och visar dessutom att hon vill in. Så klart hon får det då :heart


Men nu måste jag sova zzzzzz
Ja det var det där med förstagångare då alltså O_o
Hon har skuttat upp till 14 på refraktometern från att ha varit på 6 igår (alla som tagit värden på detta sättet vet att man hoppar till när det kommer så snabbt!)
Och inte så fulla juver men banne mig var den i vart fall grådaskig mjälken jag fick fram- hon är på dygn 326 så det är ju inte så konstigt om den kommer nu ju ......
sedan kan det absolut vara bara ett skrämskott- men jag chansar inte - så går rakt in i fölvakarmode 100% just nu
 
Ang detta om det inte blir någon förälder som kan dela ut paket så LL lottar, antar då både bland vilket paket som ska delas ut samt till vilken deltagare?
Q skriver det absolut uppenbara här, hur skulle LL kunna lotta ut ett paket utan att lotta både paket och deltagare som får det. Det känns lite som hon vill peka på att det finns en föräldralya för henne som är god. Lite för "obvious" vill hon grundlägga " tanken att Q är god tidigt? För att hon är ulv?

Noterar att lyan inte vet om den onda spionen och vice versa att den inte vet vilka som är i lyan
Noterar att den onda spionen fungerar som onda spioner gör mest. Ytterligare ett sätt att försöka invagga goda i att hon är god? Och varför

Samtidigt så måste goda få ut alla onda för att vinna, men däremot måste ulvarna vara fler än goda utan att få räkna med onda spionen så man inte glömmer bort det .
Ytterligare ett försök att poängtera jag är god utan att säga det rätt ut. Plantera det försiktig i skallen på folk.

Lobelia röstar på Q för att jag tror on är en ulv som försöker diskret upprepade gånger betona att hon är god
 
Q skriver det absolut uppenbara här, hur skulle LL kunna lotta ut ett paket utan att lotta både paket och deltagare som får det. Det känns lite som hon vill peka på att det finns en föräldralya för henne som är god. Lite för "obvious" vill hon grundlägga " tanken att Q är god tidigt? För att hon är ulv?


Noterar att den onda spionen fungerar som onda spioner gör mest. Ytterligare ett sätt att försöka invagga goda i att hon är god? Och varför


Ytterligare ett försök att poängtera jag är god utan att säga det rätt ut. Plantera det försiktig i skallen på folk.

Lobelia röstar på Q för att jag tror on är en ulv som försöker diskret upprepade gånger betona att hon är god
så jag är inte bara vanligt Q-ig alltså?
Jaja det är första DL så säger inget om det så sett. Men men
 
Jag vill inte missa att rösta och bli kickad :angel: så jag lägger en säkerhetsröst nu och kan därmed ändra den om det dyker upp något som verkar ulvigare.

Hittat hit. Precis jobbat hela kvällen och kom precis hem.

Obligatoriska frågan: skulle gömt den i blöjhinken - nog ingen som vill öppna den i onödan ;)

bollen__ röstar på Ferrari
därför att jag tänker att hon vill ha ihjäl folk med hjälp av sitt gömställe, och det borde ju vara något en ulv vill göra!
 
Det här är verkligen inte lätt!
Många av rösterna är OT-baserade och det är ju svårt att dra några slutsatser av - sen kommer Q med ett embryo till en teori mot Loons och alldeles nyss så kom Lobelia med en teori om Q för att hon anser att Q försiktigt försöker ställa sig i en godare dager. Jag håller inte med henne i det hon citerar och ser dessa kommentarer som vanligt Q-frågande.
 
Jag vill inte missa att rösta och bli kickad :angel: så jag lägger en säkerhetsröst nu och kan därmed ändra den om det dyker upp något som verkar ulvigare.



bollen__ röstar på Ferrari
därför att jag tänker att hon vill ha ihjäl folk med hjälp av sitt gömställe, och det borde ju vara något en ulv vill göra!
Bra där, det är inte kul att kicka folk :)
 
Jag vill inte missa att rösta och bli kickad :angel: så jag lägger en säkerhetsröst nu och kan därmed ändra den om det dyker upp något som verkar ulvigare.



bollen__ röstar på Ferrari
därför att jag tänker att hon vill ha ihjäl folk med hjälp av sitt gömställe, och det borde ju vara något en ulv vill göra!
Du menar alltså att det är farligare med en blöjhink än toppen av Kaknästornet? :rofl: Jag skulle ta blöjhinken alla dagar i veckan... :angel:
 
Jag tycker ju att renonsen på tankar om några andra än den som de röstar på gör att folk håller korten nära sig och då blir jag misstänksam emot dom. När tankarna dessutom är totalt baserade på OT känns det ännu svårare att ens försöka hitta något misstänkt. Då blir ju den som har en teori ett lätt offer eftersom det är något som man i allafall kan fundera runt på ett annat sätt.

Nu kommer sambon hem så jag måste lägga en röst.

Jag kan ju tycka att eftersom hemlig var den första med en OT-röst så får det bli såhär idag.

cirkus röstar på hemlig - hennes supertidiga OT-röst på mig känns som lite undanglidande och kanske i hopp om att ingen riktigt skulle ifrågasätta - må det vara en ulv?
 
Röstlista DL1 kl 21.30

10.16 hemlig röstar på cirkus
16.18 Loons röstar på Lobelia
19.05 quarter4ever röstar på Loons
19.13 Magnum röstar på LenaH
20.19 Lobelia röstar på Q
20.24 bollen__ röstar på Ferrari
20.33 cirkus röstar på hemlig


LenaH 1
cirkus 1
Lobelia 1
Loons 1
quarter4ever 1
hemlig 1
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Varje år kring sommaren börjar samma diskussion på de internationella storföretagen, svenskar är ju aldrig anträffbara!! Det är ju minst...
36 37 38
Svar
746
· Visningar
27 099
Senast: Hedinn
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
51 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp