Bukefalos 28 år!

Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här, fått min roll. Har inte läst böckerna om Kalle Blomkvist så wikipedia är min vän :o :D

En sak som slår mig är att huvudpersonen tillhör onda sidan, lite oväntat känner jag.

Vad gäller den obligatoriska frågan så gömmer jag såklart en stenfigur bland massa andra stenar, dvs i en ruin.

Edit: Ändrade Kalles efternamn då jag stavat med q först.
 
Abobsosololutot!!
Jojagog totycockokeror atottot allolla soskoka soskokrivova popå dodetottota sospoproråkoketot:angel:
Aototococororecoctot totycockkeror inonte atottot dodetottota äror rorikoktotigoga orordod dodocockok :D
Skriver på telefonen alltså - vilken utmaning :rofl:

JoJagog lolåoåtoteror dodatotorornon kokononvoverortoterora totilollol roröoövovarorsospoproråoåkoketot nonåoågogonon nonytottota soskoka jojagog hoha avov poprorogogroramommomerorinongogsoskokurorsosenon jojagog totaror momigog igogenonomom
 
Nu har jag ätit och läst igenom första inläggen igen. Ett par frågor till LL:
Har Kalle nån speciell roll eller är han vanlig ulv?

Vanlig ulv (men ville visa hans tillhörighet)

Om "åskådarlyan" är tom lottar LL paket och spelare, är detta redan från DL1 då eller?
Ja, men om någon "god" åker i DagDL1 så blir den förälder och väljer vem som ska få paket (även om dagDL i princip har passerat då)
 
Information från LL

Den obligatoriska frågan som skall besvaras innan första DL

Var skulle du gömma Stormumriken och varför just där?


DagDL Tisdag kl 21.30
NattDL Onsdag 08.30
Jag skulle gömma Stormumriken hemma hos någon av de personer som jag inte ville skulle hitta den. Bara för att det borde vara det sista stället de väntar sig.

Alternativt möjligen i grushögen utanför mitt hus som väntar på att bli utspridd på parkeringen :angel:
 
Försöker mig på att räkna.

1/3 brukar vara onda. 12/3=4

Goda roller: tvillingar, siare, ängel, häxa = 5 st + x antal bybor (och sen brevbärare, vilket är goda utröstade/käkade).

Onda roller: ulvar, varav en namngiven. Och en ond spion.
5 goda + x bybor + x ulvar samt 1 ond spion = 12
Det skulle i så fall ge tre ulvar, en ond spion, fem goda namngivna och 3 bybor?
Goda sidan har även föräldrarna, men det vill ju till att föräldrarna vet vilka som är goda så de kan skicka saker rätt.
Tänker jag galet?
 
Först @Lobelia jag tror att du kanske missade orsaken till att @Idahoe inte kommer att läsa det som är skrivet på rövarspråk. Idahoe ser (inte alls?) dåligt och använder sig av talsyntes för att "läsa" och att få skriva skyll dig själv känns väldigt olämpligt.
Med det sagt har jag hittat hit och har lite svårt att acceptera att vita rosen ska vara ond, de var hjältarna för mig när jag läste böckerna. :cautious:
 
Försöker mig på att räkna.

1/3 brukar vara onda. 12/3=4

Goda roller: tvillingar, siare, ängel, häxa = 5 st + x antal bybor (och sen brevbärare, vilket är goda utröstade/käkade).

Onda roller: ulvar, varav en namngiven. Och en ond spion.
5 goda + x bybor + x ulvar samt 1 ond spion = 12
Det skulle i så fall ge tre ulvar, en ond spion, fem goda namngivna och 3 bybor?
Goda sidan har även föräldrarna, men det vill ju till att föräldrarna vet vilka som är goda så de kan skicka saker rätt.
Tänker jag galet?
Jag tänker nog ungefär likadant som du gällande antal :)

Och likt @Snurrfian tycker jag det är svårt att tänka Vita Rosen som onda :p
 
O_o För att jag har väldigt svårt att förstå vad datorn säger när den ska läsa på rövarspråket? :confused:

Jag skulle inte heller klara av en sådan lek, så pass frisk är min hjärna inte än. Nog illa med långa inlägg om allt möjligt som varje spelare gjort/skrivit/röstat. Så jag är på din sida! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Varje år kring sommaren börjar samma diskussion på de internationella storföretagen, svenskar är ju aldrig anträffbara!! Det är ju minst...
36 37 38
Svar
746
· Visningar
26 663
Senast: Hedinn
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
50 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp