Bukefalos 28 år!

Mäta lägenhet. hjälp fort!

MinIan

Trådstartare
vi ska mäta våran lägenhet, vi vet att man tar längden * bredden. men då har vi ett litet problem, vi vet inte vart vi ska mäta bredden från.

jag har gjort en liten bild, hoppas ni ser hur det ska vara.

21323126.jpg


på bilden har jag ritat köket och hallen, dom sitter ihop utan vägg mellan.
och då vid diskbänken (står bänkar) går det innåt om ni ser det
Ska jag räkna bredden som streck1 och få med en bit av trapphuset?

eller ska jag räkna som streck2 och strunta i det lilla området där diskbänken är?

eller mäter man flera gånger och slår ihop det på slutet?

eller hur gör man? förstår ni inte min lilla ritning så får ni säga till, vill ha svar ganska fort!
 
Sv: Mäta lägenhet. hjälp fort!

Man räknar flera gånger och slår ihop ytan. Trapphuset hör ju inte till lägenheten och ska därför inte heller räknas med.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 302
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 601
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 680
Senast: Zewz
·
Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
4 730
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp