magen växer..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lydia

Trådstartare
Magen växer, och nu är det snarare "Mage med Lydia", än Lydia med mage..
Har 8,5 veckor kvar till BF. Fast sista månaden växer man ju inte så mkt.

http://medlem.spray.se/lindman_therese/images/folk/magen/magen_december.jpg

Är ordentligt svullen (vatten), framförallt i benen. Har gått upp ca 10 kg, så det känns inte såå farligt, med tanke på hur krallig jag var redan innan graviditeten.

Hur "stora" var ni runt vecka 32? (jag är i vecka 31+4).
 
Sv: magen växer..

Vilken mage :) Skönt att se att det finns fler med stora magar! Jag har inget kort på min mage, men jag tycker min är stor nu och jag är v 26+6 idag. Det är ju liksom 13 veckor kvar.... :cry:
 
Sv: magen växer..

Vilken härlig mage :) Jag har en känsla av att jag aspirerar på att komma upp i din "klass", v.21+ nu, och det syns bra mycket mer än vad man kan tro :) en tjej i stallet skall ha i början av Jan och det syns knappt mer på henne!
 
Sv: magen växer..

*skrattar*
Du, det där med en JÄTTEmage känner jag absolut igen! Jag bär ALLT framför mig... Och att jag dessutom är lite (?) överviktig gör ju att jag blir ENORM...
Har ett foto på mig höggravid förra graviditeten, men vår server ligger nere just nu så det är ingen idé att länka till det..
Jag är nu i *funderar* vecka 23-24 eller nåt, tror jag... Och redan för flera veckor sen, minns inte exakt när, men kanske början av november eller ännu tidigare, var jag så stor att min frisör vågade fråga om jag var gravid igen.. :crazy: :p Och idag skulle folk inte ifrågasätta om jag sa att jag hade 4 veckor kvar... :D

Magens storlek behöver dock inte spegla bäbisens storlek, DET kan ju i alla fall vara skönt att veta...
 
Sv: magen växer..

jag är ju också överviktig. Hade minst 10 kg övervikt när jag blev gravid, men jag verkar inte ha gått upp så mkt under själva graviditeten (mer än att magen har växt *s*). Visst, jag har gått upp 10-11 kg, men det syns inte på armar osv. Förutom vätskan jag har hamstrat i benen :mad:

Ja, tur att det inte är relativt med magstorlek och bebisstorlek.
 
Sv: magen växer..

Folk har tittat på mig/magen och frågat när det är dags att föda.. De har väntat sig ett svar som "om ett par veckor", men så säger jag 10 februari, och de tappar hakan :angel:
 
Sv: magen växer..

Ja du såg ju hur jag såg ut i vecka 30:)

Har fortfarande 2 kilo kvar till inskrivningsvikten så detta ska bli spännande efteråt. Har nu bara två dagar kvar till beräknad förlossning och har äntligen fått en kula på magen:)
 
Sv: magen växer..

ja, det var inte mkt till gravidmage du hade då!

Så det är BF idag då! Du får rapportera sen!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 724
Senast: Magica
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 875
Foder & Strö Snart är det dags för installning och därmed börjar "foderproblemen" snurra i huvudet på mig igen. Jag har en tvååring som har varit...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp