Bukefalos 28 år!

Maktskifte?

Sv: Maktskifte?

mmm ja jag får väl göra så. men är det inte lite märkligt? att en hane, dessutom kastrerad, börjar mucka mot en lite äldre, men inte lastgammal, tik? jag har då aldrig hört talas om något liknande... speciellt inte när det är en hund som är så "flower power" som han.
 
Sv: Maktskifte?

Ja, vanligt är det nog inte. Men det förekommer. Har själv haft det, för några år sedan då jag passade en hane (hade inte min då) och så hade jag tiken. Tiken var stenhård när han kom. Men han testade med jämna mellanrum hela tiden (hade honom i en månad) , om han kunde klättra i rang. Vid ett tillfälle såg jag tiken bli lite lite osäker. Han märkte det också och några dagar senare stod han kvar lite lite längre vid hennes tuggben. Hon visade återigen en lite osäkerhet, då han stod kvar så länge. Då var det kört. Han tog mod till sig och pressade ytterligare och då gav hon sig.

Men visst är det intressant detta med språk och beteende på hund, man blir aldrig fulllärd. Och man kan bara gissa sig till hur mkt man missar. Dessa små små detaljer som knappt ögat hinner uppfatta.
 
Sv: Maktskifte?

ja det har hänt mer än en gång att jag glömt bort både tid och rum när jag tittar på deras samspel. särskilt intressant är det när de inte uppför sig som man hade förväntat sig eller som de brukar göra i en liknande situation, utan väljer en annan väg. då får hjärnan gå på högvarv, "vad var det jag missade?" osv. och möten med nya hundar är bättre än alla storfilmer.
 

Liknande trådar

Hundträning Igår var vi på första gången för Milou på agilitykurs. Själva momenten gick väldigt bra, han är ju snabbtänkt och vi har jobbat på...
Svar
14
· Visningar
731
Senast: Migo
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 676
Senast: Zewz
·
Hundhälsa Gripa har under en tid (svårt att säga exakt när det började då hon tagit det ganska lugnt I våras och tidigare I somras) varit lite...
2
Svar
20
· Visningar
2 618
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 044
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp