Målade ögonbryn - nya flugan? Snyggt eller?

Angående de där tatuerade ögonbrynen. En fråga väcktes när jag läste tråden och det kanske finns någon här som har ett svar.

Om man gaddar ögonbrynen och rakar bort stråna, vad händer då den dagen man inte längre har lust att raka bort ögonbrynen längre? Har man lagt tatueringen där brynen brukar sitta eller lägger man dem på annan plats? Är man dömd att raka bryn för livet när man gaddar dem?

Dom jag vet som tatuerat sina ögonbryn har alla sina strån kvar, ingen som rakar, det är väl som att fylla i ögonbrynen med en penna eller skugga, fast en tatuering istället bara. :)
 
Angående de där tatuerade ögonbrynen. En fråga väcktes när jag läste tråden och det kanske finns någon här som har ett svar.

Om man gaddar ögonbrynen och rakar bort stråna, vad händer då den dagen man inte längre har lust att raka bort ögonbrynen längre? Har man lagt tatueringen där brynen brukar sitta eller lägger man dem på annan plats? Är man dömd att raka bryn för livet när man gaddar dem?


Jag hade nog missat nåt, igen :D jag beundrar många manliga snygga med magrutor. Men ja, sedan jag blev vuxen har jag börjat se vackra saker med alla och kan inte riktigt med att säga att någon är ful eller så. Det gör ont att tycka det så jag låter hellre bli :p


Alltså - jag hade tat:en ovanför mina riktiga bryn (som alltså är låga och lite tufsiga). Fick rycka hela tiden, även under laserbehandlingarna och har fortfarande inte fått tillbaka alla strån.

Jag tror att det blir betydligt bättre om du gör dem på de egna brynen, och bara förstärker dem i själva brynbågen eller vad som nu behövs. Ungefär som en färgning. Annars måste du som sagt rycka hela tiden om du inte vill få dubbla bryn. :cool:
 
Nej , jag är inte sådär präktig som du. Sen har jag inte sagt det rent ut till nån om du nu trodde det. Men frågan kom upp här och vi får faktiskt svara utan att bli påhoppade för det.
Den enda som sysslar med påhopp här är du. Om det är fult eller inte har inget som helst med trådstarten att göra. Mycket moget att försöka sig på härskarteknik för att förminska @Killaloe (grymt bra skrivet av dig!).
 
Senast ändrad:
Dom jag vet som tatuerat sina ögonbryn har alla sina strån kvar, ingen som rakar, det är väl som att fylla i ögonbrynen med en penna eller skugga, fast en tatuering istället bara. :)


Det är olika hur de gör. Du kan också lägga tatueringarna högre för att du vill ha högre bryn - antingen av egna estetiska skäl, för att dölja ärr, eller något annat.

Efter alla mina pengar i sjön så vill jag varmt föreslå att inte lita blind på hudterapeuten.
 
Alltså - jag hade tat:en ovanför mina riktiga bryn (som alltså är låga och lite tufsiga). Fick rycka hela tiden, även under laserbehandlingarna och har fortfarande inte fått tillbaka alla strån.

Jag tror att det blir betydligt bättre om du gör dem på de egna brynen, och bara förstärker dem i själva brynbågen eller vad som nu behövs. Ungefär som en färgning. Annars måste du som sagt rycka hela tiden om du inte vill få dubbla bryn. :cool:
Ja det låter ju så. Jag är ju själv en såndär som orkar hållas en liten stund, ett par veckor kanske, sen slutar jag en tid och så börjar jag igen så tatuering hade oavsett inte varit nåt för mig men det låter lite bökigt att inte själv kunna välja när man orkar utan att se konstig ut.
 
Den enda som sysslar med påhopp här är du. Om det är fult eller inte har inget som helst med trådstarten att göra. Mycket moget att försöka sig på härskarteknik för att förminska @Killaloe (grymt bra skrivet av dig!).
Ska bara rätta mig själv där, jag hade helt missat att det stod i rubriken snyggt eller? men jag har inget övrigt att tillägga, Killaloe och @Hazel har redan uttryckt det jäkligt bra.
 
På sistone har jag sett många på TV som har målade ögonbryn, alltså perfekt målade streck i stället för hårstrån. Är det någon modefluga? Jag har sällan sett såna förut. Ser inte så naturligt ut.
Tycker att målade ögonbryn kan vara snyggt :) Men om det är någon modefluga eller om det liksom "ökat", har jag dålig koll på.

Men det här var kanske lite väl? :D
12079293_694894927311299_2110834760843113872_n.jpg
 
Det är olika hur de gör. Du kan också lägga tatueringarna högre för att du vill ha högre bryn - antingen av egna estetiska skäl, för att dölja ärr, eller något annat.

Efter alla mina pengar i sjön så vill jag varmt föreslå att inte lita blind på hudterapeuten.

Jaha! Så man får dubbla bryn ungefär, inte bara lite tjockare uppåt?
 
@RedHyuuga Vi har haft den här diskussionen många gånger och jag vill inte dra den igen. Även om du tycker att du är neutral så finns risken att ditt sätt att uttrycka dig på gör att du framstår som otrevlig. Om du vill slippa såna missförstånd - ta till dig av den feedback du får. Om inte - kör på. Men bli då inte sur och :grin:-ig när folk säger ifrån.

Var är hon otrevlig? Tror snarare det är du själv som väljer att tolka hennes svar som det!
 
Jag kan fylla i ibland, men då fyller jag i en del utav den egna formen pga ljusa ögonbryn. Jag passar inte i för mörka eller grova ögonbryn, inte heller i för tunna, tja, formen är viktig och jag noppar ögonbrynen typ 1 gång i veckan för att bibehålla formen.
 
Mina 5cent:

Jag tycker inte om det här otyget med att sitta och kommentera/värdera andra människors utseende, då jag tycker att det verkligen är exakt upp till var och en och INGEN annan hur man vill se ut, klä sig, sminka/inte sminka sig osv osv osv.

Men jag ska ju inte säga att jag är ett helgon själv, ibland slinker det ur mig ett och annat när jag sitter med kompisar och diskuterar :o. Men jag försöker alltid hålla på en språklig regel; jag säger inte att nått ÄR fult, jag säger att JAG TYCKER att det är fult. Jag har ju ingen som helst rätt att bestämma vad som är fult och inte, däremot har jag ju rätt till min egna åsikt om saker och ting. Ett personligt tyckande istället för ett generellt konstaterande och fastslagande att SÅ ÄR DET OCH DE SOM TYCKER EMOT MIG HAR FEL :p

Och jag skulle aldrig någonsin i hela mitt liv säga till någon annan att något de har på sig/sminkat sig med/whatever är fult, inte ens kommentera det om de inte absolut ber om min åsikt. Alla har rätt att se ut exakt hur de vill, så länge de mår bra av det så är jag jätteglad för folk som är helt trygga i hur de vill se ut :) .
 
jag försöker alltid hålla på en språklig regel; jag säger inte att nått ÄR fult, jag säger att JAG TYCKER att det är fult. Jag har ju ingen som helst rätt att bestämma vad som är fult och inte, däremot har jag ju rätt till min egna åsikt om saker och ting. Ett personligt tyckande istället för ett generellt konstaterande och fastslagande att SÅ ÄR DET OCH DE SOM TYCKER EMOT MIG HAR FEL :p
.

Väldigt bra poäng.
 
Trender gällande brynen kommer och går som allting annat. Har haft ifyllda (ditmålade också) ögonbryn i över 10 år. Kan inte göra så mycket åt att de i stort sett är obefintliga, annat än att njuta av valmöjligheterna jag har att fixa dom precis så jag vill! :)
 
Mina 5cent:

Jag tycker inte om det här otyget med att sitta och kommentera/värdera andra människors utseende, då jag tycker att det verkligen är exakt upp till var och en och INGEN annan hur man vill se ut, klä sig, sminka/inte sminka sig osv osv osv.

Men jag ska ju inte säga att jag är ett helgon själv, ibland slinker det ur mig ett och annat när jag sitter med kompisar och diskuterar :o. Men jag försöker alltid hålla på en språklig regel; jag säger inte att nått ÄR fult, jag säger att JAG TYCKER att det är fult. Jag har ju ingen som helst rätt att bestämma vad som är fult och inte, däremot har jag ju rätt till min egna åsikt om saker och ting. Ett personligt tyckande istället för ett generellt konstaterande och fastslagande att SÅ ÄR DET OCH DE SOM TYCKER EMOT MIG HAR FEL :p

Och jag skulle aldrig någonsin i hela mitt liv säga till någon annan att något de har på sig/sminkat sig med/whatever är fult, inte ens kommentera det om de inte absolut ber om min åsikt. Alla har rätt att se ut exakt hur de vill, så länge de mår bra av det så är jag jätteglad för folk som är helt trygga i hur de vill se ut :) .
Här får man inte säga att man tycker det är fult.
 
Här får man inte säga att man tycker det är fult.

Jag tycker det är fult med vissa naturliga ögonbryn. Men då tycker jag inte att det är fult just för att de är naturliga, utan kan bero på formen etc. Samma som att vissa ifyllda är fula. Men skulle aldrig kalla något fult bara för att de just inte är "äkta" vice versa, det är ju bara dumt.
 
Jag tycker det är både kul och coolt och ofta snyggt att fixa ögonbryn och annat! No limits, liksom! Hår och frisyrer samma sak - dreadlocks, sidecuts, snagg, långt, lockigt, rakt.... Alla regnbågens färger. Kör!! Det enda jag hade en fundering kring var, hur smart det är att tatuera in EXTREMA ögonbryn...... Som man sen får dras med resten av livet. Mitt i ansiktet.

I övrigt gillar jag när folk gör lite som dom vill, mode eller ej, och vågar gå omkring med makeup eller annat som sticker ut.
 
Jag tycker det är både kul och coolt och ofta snyggt att fixa ögonbryn och annat! No limits, liksom! Hår och frisyrer samma sak - dreadlocks, sidecuts, snagg, långt, lockigt, rakt.... Alla regnbågens färger. Kör!! Det enda jag hade en fundering kring var, hur smart det är att tatuera in EXTREMA ögonbryn...... Som man sen får dras med resten av livet. Mitt i ansiktet.

I övrigt gillar jag när folk gör lite som dom vill, mode eller ej, och vågar gå omkring med makeup eller annat som sticker ut.


En bekant till mig gick till skönhetssalong och ville regnbågsfärga håren på benen inför Pride. :banana:

Det gick inte, hälsade hudmänniskan, men ide´n tycker jag fortfarande var fräck. :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 917
L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 818
Senast: krek
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 551
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp