Målade ögonbryn - nya flugan? Snyggt eller?

Stort fokus på brynens varande eller icke varande både symboliskt och fysiskt verkar det.

Jag har mellanblonda dammtussebryn utan kontur. En ryckning och färgning får mig att känna mig lite uppsnofsad, för en enkel insats. Ser inte det som att jag gör någon social markering om min bristande feministiska medvetenhet.

Gjorde däremot en bryntatuering en gång. Stort misstag. Snett och vint och kolsvart. Kostade många dyra pengar och obehagliga laserbehandlingar att bli av med. :cautious:


Huruvida det är ok att kommentera vad som är fult eller inte så skulle jag mana till viss försiktighet faktiskt. Folk kan bli ledsna. Tycka annat. Ha ett smärtsamt ögonbrynfunktionshinder. You name it. Skönhet är subjektivt och normativt. Vi vill inte kränka det ena, och inte stärka det andra.
 
Är mer intresserad av hur mitt K i "fejkas" kom bort i citatet, det står "fejas" istället.

Bra attityd för en diskussion, verkligen :up:

Är du inte intresserad av vad andra bemöter dina åsikter med kanske du inte ska vara på ett öppet forum heller. Kanske hellre en blogg med kommenteringsfunktionen nedstängd.
 
Bra attityd för en diskussion, verkligen :up:

Är du inte intresserad av vad andra bemöter dina åsikter med kanske du inte ska vara på ett öppet forum heller. Kanske hellre en blogg med kommenteringsfunktionen nedstängd.
Du hängde upp dig på ett ord, jag gjorde bara likadant. Så det är bara en som får göra så, jaha det visste inte jag, är inte så bra på nätetikett än, men då vet jag. Alltid lär man sig något. :)
 
Du hängde upp dig på ett ord, jag gjorde bara likadant. Så det är bara en som får göra så, jaha det visste inte jag, är inte så bra på nätetikett än, men då vet jag. Alltid lär man sig något. :)

Att du skriver numera gör ju att det ger sken av att du tycker det inte var så förut. Vilket jag opponerade mig mot.

Ibland känns det som att du är ute efter att missförstå och vara spydig.
 
Snack om.diskussion :-D
Alltid lika intressant, börjar nästan tro lite på vad en annan skrev till mig "allt som kan missförstås SKA missförstås, och kan det inte missförstås så redigerar man det så det garanterat KAN missförstås."
Ibland känns det som det ligger något i det och då är frågan hur man ska bemöta det, för ett missförstånd går inte att reda ut, hur gärna man än vill.
 
Att du skriver numera gör ju att det ger sken av att du tycker det inte var så förut. Vilket jag opponerade mig mot.

Ibland känns det som att du är ute efter att missförstå och vara spydig.
Spydig är din tolkning, då jag är neutral när jag skriver, det är du som tolkar in spydig i så fall och dessvärre kan jag inte påverka hur du väljer att tolka, hur gärna jag än vill.

Spelar det någon roll om jag råkade använda ett ord fel enligt dig? Världen går inte under för det och oavsett om det inte är någon skillnad mer än hur man går till väga, så kvarstår det att det skulle vara trevligt med lite mer "naturligt" i media. Sen om det kommer ske är en helt annan femma, ärligt tvivlar jag på det då skönhetsidealen är rätt skruvade, tyvärr.
 
Alltid lika intressant, börjar nästan tro lite på vad en annan skrev till mig "allt som kan missförstås SKA missförstås, och kan det inte missförstås så redigerar man det så det garanterat KAN missförstås."
Ibland känns det som det ligger något i det och då är frågan hur man ska bemöta det, för ett missförstånd går inte att reda ut, hur gärna man än vill.

Men herregud. Det är ju bara förklara hur du menade istället för att vara otrevlig.

Jag redigerade inte ditt inlägg för att anmärka på skit. Jag klippte bort så det skulle bli tydligt vad jag kommenterade. Jag fick alltså intrycket av att du tyckte att det nuförtiden var så utseendefixerat. Menade du inte det är det ju bara att säga det istället för att skriva att mitt inlägg var ointressant och känga det hela i svar till andra. Det om något är inte god netikett.
 
Spydig är din tolkning, då jag är neutral när jag skriver, det är du som tolkar in spydig i så fall och dessvärre kan jag inte påverka hur du väljer att tolka, hur gärna jag än vill.

Spelar det någon roll om jag råkade använda ett ord fel enligt dig? Världen går inte under för det och oavsett om det inte är någon skillnad mer än hur man går till väga, så kvarstår det att det skulle vara trevligt med lite mer "naturligt" i media. Sen om det kommer ske är en helt annan femma, ärligt tvivlar jag på det då skönhetsidealen är rätt skruvade, tyvärr.

Att du skriver att du är ointresserad av mitt inlägg är ganska spydigt tycker jag.

Läs ovan. Orkar inte tjafsa om strunt med dig. Vad du än verkar tro var jag ute efter en diskussion, inte att anmärka på dig personligen.
 
Att du skriver att du är ointresserad av mitt inlägg är ganska spydigt tycker jag.

Läs ovan. Orkar inte tjafsa om strunt med dig. Vad du än verkar tro var jag ute efter en diskussion, inte att anmärka på dig personligen.
Känns som det är du som överreagerar (du läser/tolkar in saker mellan raderna som jag inte skrivit) och inte jag, annars hade inte du reagerat så, jag är varken spydig eller otrevlig, men vill du tycka det så varsågod. Tycker du jag är extremt jobbig finns det även en "ignore" funktion. Känns inte som det här kommer leda någon vart ändå, jag vet vart jag står och jag är själv långt ifrån utseendefixerad, men i media är det väldigt utseendefixerat ja och det tycker jag är tråkigt.
 
@RedHyuuga Lustigt att flera i samma tråd uppfattar dig som otrevlig. Det kan ju ha med hur du uttrycker dig att göra?

För övrigt tycker jag att det verkar som att DU vill missförstå. Dvs precis exakt det du suttit i en annan tråd och klagat över att andra gör :p.
 
Känns som det är du som överreagerar (du läser/tolkar in saker mellan raderna som jag inte skrivit) och inte jag, annars hade inte du reagerat så, jag är varken spydig eller otrevlig, men vill du tycka det så varsågod. Tycker du jag är extremt jobbig finns det även en "ignore" funktion. Känns inte som det här kommer leda någon vart ändå, jag vet vart jag står och jag är själv långt ifrån utseendefixerad, men i media är det väldigt utseendefixerat ja och det tycker jag är tråkigt.

Alltså jag skulle ju inte fortsätta tjafsa men jag kan inte låta bli att undra. Mitt första inlägg var ju ett diskussionsinlägg. Att du sedan svarar på det med att du är ointresserad av mitt inlägg, tycker du på fullaste allvar att det INTE är spydigt och otrevligt?
 
@RedHyuuga Lustigt att flera i samma tråd uppfattar dig som otrevlig. Det kan ju ha med hur du uttrycker dig att göra?

För övrigt tycker jag att det verkar som att DU vill missförstå. Dvs precis exakt det du suttit i en annan tråd och klagat över att andra gör :p.
Kul att man kan göra någon glad :up:, ibland är det rätt skönt att inte alltid vara så seriös och ta livet med en klackspark.

Menar du att det finns folk som vill missförstå med vilje? Dit hör inte jag, tack och lov. :p
 
Alltså jag skulle ju inte fortsätta tjafsa men jag kan inte låta bli att undra. Mitt första inlägg var ju ett diskussionsinlägg. Att du sedan svarar på det med att du är ointresserad av mitt inlägg, tycker du på fullaste allvar att det INTE är spydigt och otrevligt?
Jag skrev inte bokstavligt att jag var ointresserad eller för den delen menade det, jag bara undrade över en sak i citatet du citerat som gjorde mig nyfiken och undrande, men det verkar som vi båda två får fortsätta undra.
 
Det är svårt med ögonbryn.

6158908_700b.jpg
 
Angående de där tatuerade ögonbrynen. En fråga väcktes när jag läste tråden och det kanske finns någon här som har ett svar.

Om man gaddar ögonbrynen och rakar bort stråna, vad händer då den dagen man inte längre har lust att raka bort ögonbrynen längre? Har man lagt tatueringen där brynen brukar sitta eller lägger man dem på annan plats? Är man dömd att raka bryn för livet när man gaddar dem?

Det har vi aldrig varit. Lika mycket värda, alltså.

De vackra människorna är värda mer än vi andra (titta bara på hur vi beundrar de där tjusiga kvinnliga skådisarna men för manliga skådisar går det bra att vara fet och ganska ordinär till utseendet).
Jag hade nog missat nåt, igen :D jag beundrar många manliga snygga med magrutor. Men ja, sedan jag blev vuxen har jag börjat se vackra saker med alla och kan inte riktigt med att säga att någon är ful eller så. Det gör ont att tycka det så jag låter hellre bli :p
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 928
L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 818
Senast: krek
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 552
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp