Bukefalos 28 år!

Malla är försvunnen :(

MissFideli

Trådstartare
Hon har varit borta sen typ 11 idag, letat, ropat och lockat utan resultat. Polisanmält, satt upp lappa här och där. Och försökt att inte oroat mig. Men det går inte så bra :(
 
Sv: Malla är försvunnen :(

Gå ut och sätt dig med Bonnie i sele/rastgården (med dig på utsidan)
Ha en matskål med hennes vanliga mat intill så hon kan känna de vanliga hemmalukterna.
Dom brukar kunna komma fram när det skymmer, så testa det!
 
Sv: Malla är försvunnen :(

Usch. Håller tunnar och tassar för att ni hittar henne snabbt! Innekatter brukar ofta bli chockade när de kommer ut och därmed bli rädda. De gömmer sig oftast. Jag har hittat innekatter både i bilmotorer och buskage. Tycker att clii gav bra tips. Jag tror det är bra att prata så hon hör din röst. När vår utekatt blev inlåst i ett garage gjorde hon inte ett ljud ifrån sig förrän min mamma gick förbi med sina icebugsskor som låter en del. Då började hon skrika för att hon kände igen ljudet :). Lycka till :heart
 
Sv: Malla är försvunnen :(

Bonnie har ropat, jag har ropat. Jag har skramlat med torrfoder och nu gjort så hon kan ta sig in på uteplatsen igen och ställt en matskål med godis där. Kommer "sova" med altandörren öppen i natt så jag hör om hon kommer.
 
Sv: Malla är försvunnen :(

Kan du lägga ut en filt eller så utanför rastgården, så det kan spridas hemmalukt med eventuell vind?

Skramlande hjälper inte alltid så bra när katter rymt, eftersom vissa blir rädda för ljudet. Försök att prata mjukt och lugnt, kolla under buskar och andra gömställen. Nu när det är mörkt kan du lysa med ficklampa och se om det reflekteras några ögon.
Finns det förråd eller liknande där hon kan ha blivit instängd?
 
Sv: Malla är försvunnen :(

Åh vilken lättnad!

Trevligt med en tråd som slutar lyckligt redan första gången man klickar in i den :D
 
Sv: Malla är försvunnen :(

Hon trycker sig ut mellan/under nätet på uteplatsen. Har satt ihop kompostnät med buntband, men buntbanden går sönder då och då. Har varit och köpt stoltråd som jag ska använda istället, det kanske håller.
 
Sv: Malla är försvunnen :(

:D
Det har varit en låååång dag för mig dock. Men nu ska jag sova gott!

Förstår det! Man oroar ju ihjäl sig när de inte är inne när de ska.

Jag har en misse som får gå ut om dagarna, mitt enda 'krav' är att han är inne om nätterna. Om han någon gång inte kommer in till natten sitter jag uppe och ropar varje kvart, kan verkligen inte somna om jag inte vet att han är inne.
 
Sv: Malla är försvunnen :(

Ah va dumt! Det går inte att "sy" ihop näten? Tänker med nåt tunnare rep eller så.
Om du har botten på gräs så kan du trycka ner tältpinnar för att hålla det nere ordentligt, det finns att köpa lite varstans.
 
Sv: Malla är försvunnen :(

Om du förankrar nätet i marken då? Kanske räcker med något så simpelt som ett gäng tältpinnar?
 
Sv: Malla är försvunnen :(

:D
Det sitter tältpinnar i, men hon drar upp dom om hon trycker ordentligt. Eller snarare, dom vänder sig runt. Men jag ska försöka fästa ihop 2 st på varje ställe och på så vis kunna förhindra att som släpper iväg nätet så att säga.
Jag håller på och snurrar fast kompostnätet i varandra med ståltråd, det borde hålla ihop dom. Buntbanden tål nog inte vädret.
 
Sv: Malla är försvunnen :(

Testa att sätta tältpinnarna varannan på insidan och varannan på utsidan, så borde dom kunna hålla emot bättre. Kattskrälle :p kan hon inte hålla sig till gardinstången? :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 981
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 050
Senast: Celinehenn
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 221
Senast: Praefatio
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 794
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp