Lupin
Trådstartare
Sv: Mammaledig och VAB?
FK bryr sig nog inte nämvärt om när du har din arbetstid. Självklart kan du inte ta ut heltid fp för att sen gå och jobba 4 timmar på kvällen. Det är ju logiskt. Jag kommer iofs att ringa FK imorgon och fråga vad som eg gäller. De har nog bäst koll, med tanke på att jag fått så olika svar om vad som är ok och vad man har rätt till.
Jag börjar jobba kl 17- 21 och man kan bara begära FP för 8 timmar. Jag kan rent praktiskt har FP i 8 timmar innan jag börjar jobba.... Men det
FÅR man alltså inte. För visst tusan kan jag vara hemma med barnet i 8 timmar och sedan jobba 4 timmar medan pappan tar barnet. Men det går alltså inte.
Eftersom du inte tar ut FP på helgen så kan du såklart åka bort en helg, du är ju inte föräldraledig på helgen! Jag ser inte problemet då?
Men om du tagit FP på helgen så kan du jämför de dagarna med vilka andra vardagar som helst där då kan lämna på dagis, inte lämnar du barnet på dagis och har FP samtidigt?
FK bryr sig nog inte nämvärt om när du har din arbetstid. Självklart kan du inte ta ut heltid fp för att sen gå och jobba 4 timmar på kvällen. Det är ju logiskt. Jag kommer iofs att ringa FK imorgon och fråga vad som eg gäller. De har nog bäst koll, med tanke på att jag fått så olika svar om vad som är ok och vad man har rätt till.