Mammarapport!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mammarapport!

Nej du får inte mens.

Var glad åt mjölken. Lillen kommer med ojämna mellanrum ha "ökningsdagar" då han kräver mer mat, och då har ju du redan det :idea: :) (annars får man finna sig i att den lille sliter och sliter på tomma tuttar tills produktionen ökar...)

Varför du är arg vet jag inte. Ätit för dåligt och motionerat för lite? Typ blodsocker-bergochdalbana, kan göra vem som helst :devil: :eek:
 
Sv: Mammarapport!

Du, jag rekommenderar dig att pumpa ur brösten och frysa mjölken.
Sälj till sjukhuset om du får över.

Jag blev alldeles konstig om jag inte tömde brösten.

Sedan så är det så att vid 2 veckor så ställer kroppen om sig för att vara ickegravid.
Så det är en hormonsvängning som går över.
 
Sv: Mammarapport!

Jossan skrev:
Och sista frågan, vad kan ma göra åt magknip (tänker på bäbis nu)?
Tror han haft lite ont senaste dagarna, han har varit gnälligare än vanligt och hård på magen. Kan det vara nåt jag ätit?


Kram/



Josefine, angel to some, demon to others :devil:

kan vara "vanlig" kolik, prata med BVC det finns minifomdroppar receptfritt på apoteket, magmassage kan hjälpa, bära i upprätt ställning i bärsjal var det som räddade oss när Emma hade kolik - hon bodde i sjalen i början...

även annat man äter kan ge gaser och ont i magen hos dom små men hård i magen får mig genast att tänka på mjölkproteinallergi (båda mina är/har varit allergiska)... återigen prata med BVC, men lättaste sättet att kolla är att utesluta ALLT med mjölkprotein under en vecka, man får inga brister av bara en vecka om man äter kalktabletter (däremot saknar man mjölken), om det blir bättre se till att få prata med BVC/läkare/dietist...
(annars är väl lök, rå vitlök, starkt kryddad mat, baljväxter, kålväxter, en del frukter som plommon, koffein, ägg och gluten vanliga bovar i dramat)
 
Sv: Mammarapport!

Antingen pumpar du ur ordentligt nån gång om dan (men ungefär lika mycket så det inte ökar ännu mer), eller så låter du bli brösten helt så minskar mjölken, men det kan vara jobbigt. Jag fick mjölkstockning när min första var 4 veckor och plötsligt slutade äta varannan timma... inte så kul precis. Det tar ett bra tag innan mjölkmängden stabiliserar sig.

När det gäller ditt humör; det är jätteviktigt att du äter ordentligt! Sugen kommer sig säkert av att du ätit för dåligt ett tag nu. Försök få in rutiner så du äter någorlunda regelbundet. När du har tid en liten stund kan du ju göra i ordning en dagsranson mackor och ha i kylen så du inte behöver fundera så mycket utan bara ta när du blir hungrig. Utöver det gärna lagad mat ett par ggr om dan. Fixa matlådor, du jobbar ju hemma :D

När det gäller knorrighet som du upplever som magont så måste jag ju rekommendera SJAL! Helt suveränt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 811
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 470
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 801
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp