De kan dock vara jävligt envisa! Jag vet inte hur många brev jag fått om cellprovet, de är nästan värre än TV-licensen!Ja, det är ju ingen som kommer och hämtar in en här heller...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De kan dock vara jävligt envisa! Jag vet inte hur många brev jag fått om cellprovet, de är nästan värre än TV-licensen!Ja, det är ju ingen som kommer och hämtar in en här heller...![]()
Mja, fast invasivt kan jag tycka det är att klämma på nakna bröst oavsett om det är kliniskt eller inte.
Jag tycker det är en fantastisk och viktig tjänst men vill absolut inte vara med om det.
Meeen, den dagen den sorgen! Jag kan ta ställning när det är dags.![]()
Fast jag har aldrig blivit klämd på brösten av sjuksköterskan. No way att någon random person kladdar på mina tuttarMja, fast invasivt kan jag tycka det är att klämma på nakna bröst oavsett om det är kliniskt eller inte.
Jag tycker det är en fantastisk och viktig tjänst men vill absolut inte vara med om det.
Meeen, den dagen den sorgen! Jag kan ta ställning när det är dags.![]()
Nej, jag begriper givetvis att det är en maskin, men klämt blir ju bröstet oavsett. Jag skulle inte kalla det för en icke invasiv procedur.Fast jag har aldrig blivit klämd på brösten av sjuksköterskan. No way att någon random person kladdar på mina tuttar
Man tar själv sin tutt och lägger den på en platta i maskinen. Sen kläms tutten åt av en platta från ovansidan och så tas bilderna. Klart![]()
Du brukar inte använda BH heller? För i så fall kan jag fatta det annorlunda med att något håller om tutten.Nej, jag begriper givetvis att det är en maskin, men klämt blir ju bröstet oavsett. Jag skulle inte kalla det för en icke invasiv procedur.![]()
Jag har aldrig blivit "klämd på brösten" av en sköterska heller. Men de brukar lägga dit bröstet där det ska vara. Självklart frågar de först så jag ser verkligen inte det som ett problem.Fast jag har aldrig blivit klämd på brösten av sjuksköterskan. No way att någon random person kladdar på mina tuttar
Man tar själv sin tutt och lägger den på en platta i maskinen. Sen kläms tutten åt av en platta från ovansidan och så tas bilderna. Klart![]()
Bh är ett måste, men den tar jag varken av eller på bland främlingar inne på klinik och om jag skulle råka köpa en som klämmer använder jag den inte mer.Du brukar inte använda BH heller? För i så fall kan jag fatta det annorlunda med att något håller om tutten.
På den tiden jag kunde ha BH hatade jag det. Men mammografin var det inga bekymmer med. Det var ju bara sekunder det handlade om.
Ja bröstet blir ju pannkaksplatt i maskinen. Men jag trodde att du menade att en person rör ditt bröst, för så är det inte (inte varit hittills för mig iallafall som gjort undersökningen varje gång jag blivit kallad och är 50+).Nej, jag begriper givetvis att det är en maskin, men klämt blir ju bröstet oavsett. Jag skulle inte kalla det för en icke invasiv procedur.![]()
För mig har det alltid varit personalen som placerar bröstet och stöttar det till rätt läge medan plattan går ner. Förstår inte hur man skulle kunna göra det själv samtidigt som man ska vrida kroppen och hålla armarna i rätt läge?Fast jag har aldrig blivit klämd på brösten av sjuksköterskan. No way att någon random person kladdar på mina tuttar
Gick också jättesnabbt att få svar! Två dygn senare hade de meddelat att allt är okej, trots att de flaggade för att det skulle ta upp till två veckor.Mammografiii. Superbra att screeningen finns, hemskt att genomföra. Men det gick i alla fall snabbt.
Oj vad snabbt! Här är väntetiden 6-8 veckor men dom flaggade för att det kan ta 10 veckor eftersom de ligger efter.Gick också jättesnabbt att få svar! Två dygn senare hade de meddelat att allt är okej, trots att de flaggade för att det skulle ta upp till två veckor.
(Det här är alltså motsatsen till en störning, ledsen för OT.)
Jag fick svar efter 6 dar. Minns inte om det var 6 veckodar eller 6 arbetsdagar.Gick också jättesnabbt att få svar! Två dygn senare hade de meddelat att allt är okej, trots att de flaggade för att det skulle ta upp till två veckor.
(Det här är alltså motsatsen till en störning, ledsen för OT.)
Fast jag har aldrig blivit klämd på brösten av sjuksköterskan. No way att någon random person kladdar på mina tuttar
Nä och lägga dem på rätt sätt. Det är bättre att experter gör det.Jag hade aldrig lyckats ta mina bröst och lägga på den där plattan samtidigt som jag stod pressad mot maskinen för att räcka fram![]()