Mammografi (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 40)

Bukefalos 30 år!

Men screening är bra, hörni!
Vill även slå ett slag för tarmcancer- screeningen! Vi hittar massor där, och ofta så tidigt att vi kan åtgärda direkt utan operation! 🙌
Jag har fått anmodan att sända bajsprov men jag klarar det inte. Tyvärr.Att hantea klibbig avföring funkar inte. Jag äcklas för mycket.
Lite patetiskt,:( men tyvärr..

Ändå är det bättre nu. Förr skulle man ta en bajsklutt och klämma ner i ett smalt provrör. :wtf:

Min erfarenhet och från vänner är att knölar omedelbart tas på stort allvar.

Jag också. När de såg knölen så skickade de mig direkt på biopsi, gick bara upp en våning. Sedan brev hem efter några dagar. Det enda stressmomentet var att mannen som gjorde biopsin sa ungefär hundra gånger att det säkert inte var något, lite tjocknad vävnad eller något sånt. Vilket naturligtvis fick mig att fundera mer på om det var något allvarligt.

Jag var på min första mammografi för två veckor sedan efter att ha uteblivit de gånger jag blivit kallad tidigare pga att jag läst så mycket om hur hemskt och smärtsamt det är. Det var helt smärtfritt och var över på typ 30 sek? Jag förstår såklart att det är individuellt hur man upplever det men blev nästan lite irriterad eller iaf beklämd över hur många med mig som blivit avskräckta från något som är så viktigt!

Det kändes liiite lite i delen ovanför brösten då det också skulle in mellan plattorna, och det var en lite obekväm ställning att stå i, men ont gjorde det inte och det handlade som sagt om sekunder. Sköterskan sa att svar tar några veckor och att jag troligen kommer bli kallad tillbaka eftersom det är första gången, en vecka senare hade jag dock ett brev i lådan som sa att allt såg bra ut. ☺️

Jag har fått anmodan att sända bajsprov men jag klarar det inte. Tyvärr.Att hantea klibbig avföring funkar inte. Jag äcklas för mycket.
Lite patetiskt,:( men tyvärr..

Ändå är det bättre nu. Förr skulle man ta en bajsklutt och klämma ner i ett smalt provrör. :wtf:
Det är enkelt nu, man får en provsticka man ska doppa i skiten och sedan i ett provrör som stoppas i en förseglad påse innan det skickas. Jag drog på det länge innan jag äntligen skickade in, med negativt resultat.

Det är enkelt nu, man får en provsticka man ska doppa i skiten och sedan i ett provrör som stoppas i en förseglad påse innan det skickas. Jag drog på det länge innan jag äntligen skickade in, med negativt resultat.
Ja, vet. Men för stt kunna använda dtickan måste man samla upp skiten. Dvs hantera den. Det är där det spricker för mig.:(

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka