HF/Bandidos? Nu är det verkligen inte något som rekommenderas men jag vet en kvinna vars man var våldsam och misshandlade/våldtog henne i hemmet. En släktings bekant (har jag för mig) hyrde några från HA eller Bandidos som kom hem till mannen och förklarade precis vad som skulle hända honom om han hade någon kontakt med kvinnan.
Han blev skiträdd och lovade dyrt och heligt att han aldrig skulle ha någon kontakt med henne. Och höll sitt löfte.
Nej, det är ingen realistisk lösning på alla sätt, men männen som brukar våld är fega inte bara kräk. Kommer de någon som är större och starkare blir de svaga i knäna och dödsrädda.
Naturligtvis ska det inte behövas, en man ska vara stark nog att han inte blir rädd och förtrycker en lika stark kvinna och ser henne som jämlike fysiskt och psykiskt. Jag tror att mycket misshandel/våldtäkter har sitt ursprung i rädsla. Rädsla att tappa kontrollen, att känna sig svag och underlägsen, att se att kvinnor inte behöver män för att leva ett bra och självständigt liv. Det har gått fort, på några generationer från att kvinnor var männens egendom. Många män har inte hängt med, och det har sträckt sig över två, tre generationer.