Man upphör aldrig att förvånas...

Pazuzu

Trådstartare
Den här utsikten har jag då och då när jag sitter vid datorn:

p4180026.jpg


p4180014.jpg


p4180018.jpg


Otroligt nog lyckades den ta sig tillbaka upp på räcket, när den ångrade sig på nervägen
p4180024a.jpg



Det är en innekatt (sett att ägaren går ut och går med katten i koppel). Hur tänker man egentligen när man lämnar katten ensam på en icke inhägnad balkong, mitt i stan dessutom?:eek: Visserligen är det väl bara ca 2 meter till marken, men ägaren lär väl knappast få fatt i den om den hoppar ner en dag?

Man kanske skulle försöka luska ut vem ägaren är (hur det nu ska gå till) och plita ihop en liten lapp som informerar om hur vanskligt det är att katten får vistas helt själv långa stunder på balkongen? Det vore ju väldigt synd om katten fick lida för att matte/husse inte tänker längre än näsan räcker.
 
Sv: Man upphör aldrig att förvånas...

Jag får alldeles ont i magen när jag ser bilderna.

Är balkongdörren öppen så pass att katten kan komma in? Tycker springan ser för smal ut.

Snälla gör något!
 
Sv: Man upphör aldrig att förvånas...

Ägaren kanske inte trodde den kunde ta sig genom springan? Men det är nog en bra idé att försöka säga till personen att dennes katt var på rymningstankar...
 
Sv: Man upphör aldrig att förvånas...

Tur är väl att det är på första våningen.

Jag hade en katt som klättrade ut på balkongräcket och sedan vidare på fönsterbläcket. Då bodde vi på tredje våningen ovanför en av stans mest trafikerade gator. Gissa om jag fick spader när jag kom hem till huset och såg katten utanför fönstret. Jäklarns så fort har jag aldrig sprungit uppför alla trappor!
(katten fick alltså inte befinna sig på balkongen utan direkt uppsikt men någon i familjen hade glömt stänga dörren)
 
Sv: Man upphör aldrig att förvånas...

Om ägaren går ut och går med den i koppel så vill h*n förmodligen inte släppa ut den där i stan så jag skulle tipsat denne om att katten försöker rymma genom att lägga en lapp i brevlådan och kanske även bifoga det där sista fotot.
Eftersom katten går i koppel så kommer den förmodligen inte tappa bort sig/bli rädd om den kommer ut men den kan ju bli påkörd.
Kanske kan du också tipsa om att näta in balkongen om det inte är en hyresrätt.
 
Sv: Man upphör aldrig att förvånas...

Det går utmärkt att näta in balkonger även om man har hyresrätt. Man frågar först.

(Jag fick svar samma dag, sitter nu i bostadsrätt och ordföranden har fortfarande inte "undersökt färdigt" :crazy: ).
 
Sv: Man upphör aldrig att förvånas...

Ojoj :eek:
Nej, tur är väl det på ett sätt att det inte är så ruskigt långt ner, men ändå...
Kan ju alltid hända något! Min gammelfarmors ena katt ramlade ner & dog från första våningen (ska väl tilläggas att dom vart lika gamla & skröpliga båda två, men det gör ju inte det hela "roligare")
Tycker absolut du ska försöka hitta & prata med ägaren, otäckt ju :(
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska flytta till en lägenhet i ett hyfsat tätbebyggt område, men med skog och åker alldeles inpå knuten (ca 50 meter bort). Jag har...
Svar
19
· Visningar
2 314
Senast: Liten
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 741
Senast: bengeten
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 889
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp