Bukefalos 28 år!

Man vet att man börjar bli gammal när...

Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

KL
Sa till en kompis för ett tag sen att jag haft körkort i tio år. Givetvis överdrev jag. Eller vänta... Jag har haft körkort i FEMTON är :crazy:
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Jag fyller snart 29 och har aldrig någonsin kunnat handla på bolaget utan att visa leg.
Har vid flertalet tillfällen även fått visa leg för att köpa cigg till pappa.
Sambon fick visa leg på bolaget när han var 36, vilket fick honom att vandra på moln flera dagar:p
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

*kl*
Pratade häst med stallägarens dotter och hon visste inte vem Helena Lundbäck eller Mynta är... Då kände jag mig lite gammal! Eller när tjejerna i stallet pratar om nåt som man själv får googla för att förstå vad det är :angel:
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Äsch, jag var på ridläger på Ekenberg när Helena var spädbarn... :D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

kl

Jag har de senaste veckorna börjat inse att åren går men jag "står kvar"..

Igår på statoil står en kille i snorvalpsåldern i kassan, jag ska köpa ciagretter och följande ordväxling sker:

Snorvalpen: Har du legitimation?
Jag: jajjemän! *Räcker fram körkortet*
Snorvalpen: *tittar på körkortet* OJ! Förlåt!!:eek:
Jag: öh, vadå oj?!
Snorvalpen: Du såg så mkt yngre ut, men nu vet jag ju så nu behöver jag inte fråga nästa gång
Jag: du får väl fråga hur många gånger du vill bara du låter bli att säga oj efteråt.
Snorvalpen: *skäms*

Till saken hör att jag är född 1990 och ser inte mej själv som speciellt gammal!! han själv såg ut att vara i 17-18 årsåldern.. :banghead:

Och min lillkusin, som är max 11, åkte till nått land nånstans och tog hand om skadade djur, min tanke när jag hörde det var "men hur ska hon klara sig där själv? Det är farligt för barn att åka utomlands utan föräldrarna sådär, hur tänker dom nu?" hon är född -95 :cautious:
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Man vet att man är gamnmal när man har jobbat längre på jobbet än medarbetarna är gamla...... jag började i juni 89e... den jag jobbar med är född i oktober :D
å en sak till
när man börjar låta som sina föräldar..
"ta till höger bakom det nybyggda huset".... som byggdes 83 :p
"du vet häromåret... 88a va det va det snöade så mycket "

men men.. så gammal är jag inte i sinnet ju ;)
/s
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Min systers barn som tultade runt med mig i stallet fyller 20!!!! nästa år och den andre blir 19.. de är ju fortfarande små juuu.
Och min dotter blir 12, det kan inte stämma, jag fick ju henne nyss...och hon är snart lika lång som mig ju!!
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Knapp

Ursäkta, om jag är dum, stofilig och aptrist nu, men det här med 'de tog leg på på mig fast jag är 2Xår..!' - det krävs liiite mer för att imponera på mig. Folk under tretttio-trettiofem är i regel extremt svåra att åldersdefiniera. Om de är 17 eller 33 kan vara svårt att avgöra. Även om de skulle ha ett koppel av ungar i släp så...tja...det är inte relevant liksom. Jag har nog gett den där egoboosten åt många när jag stod i bar och hivade drinkar & öl.
Ja, men jag håller med! För mig är såna historier mest ett tecken på att man börjar känna sig gammal för man blir SÅ stolt när man får visa leg. Åldersnoja liksom.

(och alla såna här trådar hamnar alltid i just det "öh jag behövde visa leg för att få köpa bröd tihi tihi" och jag har aldrig fattat det intressanta med det)
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Kan denna vara något då?! Man vet att man börjar bli gammal när....man ser en lapp i ridskolestallet (samma anläggning där jag har min häst uppstallad) som handlar om "prova på voltige".Får glädjebubbel i magen och tänker oj,det vill jag vara med på-det tyckte jag var så kul när jag var liten! Sen kommer man på att det var nog sisådär.....30 nej 40,eller faktiskt 45 år sedan.....:o
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Haha, klart du ska testa ändå ;) :D

Eller när man kommer på sig själv med att tänka: "Vart är världen på väg..." och/eller "det var bättre förr" :D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Kl

Jag älskar att bli äldre. Blir ju bara bättre, fy tusan för att vara 15 igen. Känner mig snyggare, självsäkrare och bryr mig mindre om andras åsikter och tyckanden. Att fylla 30 var guld, nu ser jag fram mot 40:D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Jag har inte heller några problem med att vara 30, däremot har jag svårt att förstå att jag faktiskt är det med tanke på att jag tycker att allt som hänt mig var "nyss" när det egentligen är 10-20 år sedan :D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Fyller snart 55,har aldrig haft problem med min ålder. Jag har bestämt mig för att inte slösa tid på det,jag kan ju inte påverka det i alla fall;) Sen kan jag ju i och för sig undra vad det är för spöke som tittar på mig i spegeln på mornarna:D
 

Liknande trådar

Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, flytta den gärna om den ligger fel.. Men som många(?) av er har koll på så sitter...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 791
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp