Månadskostnad för linser

NagelacksBeroende

Trådstartare
Ni som använder linser, vad betalar ni i månaden ungefär för linser? Jag håller på att kolla så så att jag vet ungefär vad jag har att vänta mig.

Nästa vecka ska jag på linsutprovning och det känns jättespännande men läskigt. :p Har ni några tips som kan vara bra såhär när man aldrig har använt linser tidigare? Sånt som ni önskar att ni hade vetat innan?
 
Jag köper mina på nätet, brukar leta efter de som har lägst pris på den sort jag använder. Köper linsvätskan på Willys där det är billigast. Gör synundersökning en gång per år. Mina kostnader är definitivt under hundralappen per månad.
 
Drygt 300:- per månad för sonen, han har dock brytningsfel som gör att linserna är väldigt dyra i inköp.
 
Jag hade månadslinser förut men blev så trött på att behöva rengöra dem varje kväll, numera använder jag endagslinser vilket funkar toppen för mig! Beställer från nätet, men försöker att gå på synundersökning minst vartannat år.
 
Och priset var det ju med ja! :D Jag betalar strax över tusenlappen för två månader tror jag, har inte beställt på länge nu.
 
Jag har abonnemang på Linsboxen. Tror jag betalar 289 kronor per månad. (Månadslinser, närsynt+astigmatiker.) Då ingår undersökningar hos den optiker man tecknat abonnemanget hos.
 
Endagslinser (närsynt + astigmatism), har för mig att det kostar typ 400 per månad. Det är linserna för astigmatismen som kostar mest.
 
Jag hade månadslinser förut men blev så trött på att behöva rengöra dem varje kväll, numera använder jag endagslinser vilket funkar toppen för mig! Beställer från nätet, men försöker att gå på synundersökning minst vartannat år.
Mina månadslinser har jag i dygnet runt. Enda problemet med det är att jag inte riktigt vant ögonen med att ta ur/sätta i linserna så vi bråkar varje månad :p
 
Jag har månadslinser, Biofinity Toric.
Är närsynt samt har astigmatism på ett öga. Betalar mellan 500 och 600 för 6 månader.

Köper mina linser på nätet och kommer undan väldigt mycket billigare än om jag köpt hos optiker.
 
Glömde att skriva att jag inte har andra synfel än att vara närsynt. Jag använder en vanlig månadslins som säljs på de flesta ställen. När jag ska köpa nya kollar jag på pricerunner var det är billigast för tillfället.
 
Ni som använder linser, vad betalar ni i månaden ungefär för linser? Jag håller på att kolla så så att jag vet ungefär vad jag har att vänta mig.

Nästa vecka ska jag på linsutprovning och det känns jättespännande men läskigt. :p Har ni några tips som kan vara bra såhär när man aldrig har använt linser tidigare? Sånt som ni önskar att ni hade vetat innan?
Jag har sådana som kan sitta i typ en-två veckor innan man tar av sig dem och låter ögonen vila en natt, och sen ska man byta varje månad. Är dock dålig på att låta ögonen vila annat än när jag byter dem vilket nog är typ en gång i månaden, så jag har inga kostnader för linsvätska :o, och använder dem nog också lite längre än vad man ska. Mina kostnader ligger nog på kanske 60 spänn per månad. Beställer på internet
 
Ni som använder linser, vad betalar ni i månaden ungefär för linser? Jag håller på att kolla så så att jag vet ungefär vad jag har att vänta mig.

Nästa vecka ska jag på linsutprovning och det känns jättespännande men läskigt. :p Har ni några tips som kan vara bra såhär när man aldrig har använt linser tidigare? Sånt som ni önskar att ni hade vetat innan?
Jag köper linser så sällan så kommer aldrig ihåg det exakta priset, men tror att jag brukar betala ungefär 1000 kr för 6 månader.
Jag har månadslinser som jag använder dygnet runt. Det lär inte bli aktuellt för dig i början, man måste nog vara van linsbärare innan.. Men det var ju priset du var ute efter :)
 
428 kr för 6 mån kostade det nu för mig. Då har jag air optix aqua som är lite dyrare än vanliga air optix.
 
Jag betalar ungefär 200 kr i månaden. Beställer via nätet, brukar alltid söka upp linssorten via Pricerunner för att få ännu billigare pris.
De linser jag använder är endagslinser så det går såklart att komma undan billigare om man använder månads/två veckors linser. Dock så tycker jag det är så himla skönt att slippa hålla på med linsvätska, samt att endagslinser oftast är tunnare vilket känns bättre för mina ögon då de inte lika lätt blir torra eller irriterade.

Så skulle absolut rekommendera endagslinser! Lite dyrare blir det, men värt det :)
 
Jag går på undersökning typ en gång var 1½-2 år då kostar det typ 800-900 där jag går och bor.
Men sen köper jag linserna på nätet, astimatiker och köper dygnetrunt månadslinser för typ 800-900 per halvår. Samt en flaska linrengöning för 80:- per år ungefär (sista veckan på månader eller om jag råkar dra över lite så sover jag utan typ varannan var tredje natt :) ).
 
Köper linser för 600 kr i månaden. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte kunde använda linser längre plus att jag använder dom 7 dagar i veckan så vill ha linser som släpper igenom mycket syre så inte ögonen tar skada. Använder endagslinser.
 
Jag betalar ungefär 200 kr i månaden. Beställer via nätet, brukar alltid söka upp linssorten via Pricerunner för att få ännu billigare pris.
De linser jag använder är endagslinser så det går såklart att komma undan billigare om man använder månads/två veckors linser. Dock så tycker jag det är så himla skönt att slippa hålla på med linsvätska, samt att endagslinser oftast är tunnare vilket känns bättre för mina ögon då de inte lika lätt blir torra eller irriterade.

Så skulle absolut rekommendera endagslinser! Lite dyrare blir det, men värt det :)
För mig är det tvärtom. Endagslinserna sitter inte alls lika bra av de jag provat. Däremot lär sig ju ögat att man är där och pillar och tar i och ur linserna ofta, vilket är en fördel för mig som slåss med mina ögon en gång i månaden :p
 
Jag betalar ca 300 kr per månad för mina månadslinser. Har specialbeställda linser eftersom jag är en närsynt astigmatiker. Synundersökning görs numera en gång om året istället för två. Funderar på att byta till endagslinser men det är den ekonomiska biten som tar emot lite.
 

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 718
Senast: Gunnar
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 817
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Skaffade glasögon för ett drygt år sedan. Hade dragit länge på det trots att jag märkt att jag såg sämre på nära håll. Men så började...
Svar
7
· Visningar
1 120
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp