Manlig aupair

Sv: Manlig aupair

Oavsett om det är man eller kvinna så är väl tidigare referenser det viktigaste.

När jag läser andra svar om att det kvittar om det är en man eller kvinna och att män blir dömda på förhand osv. så ja... Iaf enligt det som kommer fram i tidningar så är män överrepresenterade när det varit olika "skandaler". Klart att man blir mer misstänksam mot män. Tråkigt för män som blir dragna över en kam, men vi kan ju heller inte blunda för de bilder vi matas med varje dag. Vi påverkas ju trots allt av det vi läser, hur politisk korrekta vi än försöker att vara.
Jag har aldrig någonsin hört eller läst om någon manlig aupair som förgripit sig på ett barn. Faktiskt. Jag har däremot både hört och läst rätt många historier om kvinnliga aupairs som varit otrevliga, haft svårt med festande och sprit, plockat hem killar i tid och otid, varit arbetsskygga, stulit pengar m.m. m.m. Skulle jag gå efter de intrycken vore valet av manlig aupair självklart... :grin:
 
Sv: Manlig aupair

Oavsett om det är man eller kvinna så är väl tidigare referenser det viktigaste.

När jag läser andra svar om att det kvittar om det är en man eller kvinna och att män blir dömda på förhand osv. så ja... Iaf enligt det som kommer fram i tidningar så är män överrepresenterade när det varit olika "skandaler". Klart att man blir mer misstänksam mot män. Tråkigt för män som blir dragna över en kam, men vi kan ju heller inte blunda för de bilder vi matas med varje dag. Vi påverkas ju trots allt av det vi läser, hur politisk korrekta vi än försöker att vara.

Så det är okej att vara rasist om invandrare figurerar mer i brottsammanhang i medierna än vita? :confused:
 
Sv: Manlig aupair

Jag har inte sagt att det är okej. Jag skriver att vi påverkas av det vi mats med. Det är vitt skilda saker.

Djurjouren skriver i ursprungsfrågan: Är jag taskig som tänker så? Jag menar att det inte alls är taskigt eftersom att vi påverkas av det vi hör och läser hur PK vi än försöker att vara.

Det är mycket vi påverkas av. Reklam, recensioner...
 
Sv: Manlig aupair

Jag har inte sagt att det är okej. Jag skriver att vi påverkas av det vi mats med. Det är vitt skilda saker.

Djurjouren skriver i ursprungsfrågan: Är jag taskig som tänker så? Jag menar att det inte alls är taskigt eftersom att vi påverkas av det vi hör och läser hur PK vi än försöker att vara.

Det är mycket vi påverkas av. Reklam, recensioner...

Du menar ungefär "inte okej, men förståeligt"?
 
Sv: Manlig aupair

Jag är inte rätt person att bestämma vad som är okej och inte okej.

Däremot tycker jag att det är förståeligt. Nyss när jag kollade text-tv var det en manlig vårdare som våldtagit en 13 åring på Astrid Lindgrens sjukhus och en dotter som mördat sin pappa. Det som berörde mig mest var faktiskt det första fallet. Inlärd bild eller ej. Men jag reflekterade så...
 
Sv: Manlig aupair

Jag har aldrig någonsin hört eller läst om någon manlig aupair som förgripit sig på ett barn. Faktiskt. Jag har däremot både hört och läst rätt många historier om kvinnliga aupairs som varit otrevliga, haft svårt med festande och sprit, plockat hem killar i tid och otid, varit arbetsskygga, stulit pengar m.m. m.m. Skulle jag gå efter de intrycken vore valet av manlig aupair självklart... :grin:

Vilka mansbeundrare det finns i den här tråden, och vilket förakt för kvinnliga aupairer.
Nu är väl kvinnor överrepresentrerade när det gäller just aupair yrket, så därför finns det givetvis fler puckon också bland dem. Jag hade inte anställt en manlig aupair just pga av att män är överrepresenterade när det gäller sexuella övergrepp mot barn. I den kategorin är män dessvärre i stor majoritet. (Det betyder alltså inte att kvinnor inte begår sexuella övergrepp mot barn, men i mindre omfattning). Väldigt tråkigt att det är så, men så ser verkligheten ut.
 
Sv: Manlig aupair

Är det inte snarare så att det är fler män som upptäcks än kvinnor...?

Djurjouren, lita på magkänslan.
 
Sv: Manlig aupair

Vilka mansbeundrare det finns i den här tråden, och vilket förakt för kvinnliga aupairer.
Nu läser du foruminlägg som fan läser bibeln. Var hittar du förakt för kvinnliga aupairer??? Jag konstaterade bara, vilket du knappast kan invända mot, att jag uppmärksammat betydligt fler problem med kvinnliga än med manliga aupairer. Att kvinnliga är överrepresenterade i antal är naturligtvis en del av orsaken.
Vad lägger du för övrigt in i begreppet mansbeundrare? Är det sämre eller bättre än kvinnobeundrare?:confused:
 
Senast ändrad:
Sv: Manlig aupair

Pass opp lite grann med de här sökande från Brasilien och Filippinerna. Vill de verkligen arbeta med dina barn - eller är du bara en språngbräda in i EU? Jag tycker att du ska höra dig för lite grann vilket ansvar du har om du tar en au pair från dessa länder, och vilka regler som gäller, så att du inte hamnar i knipa.

Visserligen är en au pair-tjänst väldigt förmånlig för någon från t ex Brasilien - tusen kronor är en månadslön på landsbygden, så de slantar som de kan lägga undan från den fickpeng du betalar är ganska stor i deras ögon.

Men, ändå, kolla upp så att du inte t ex tar på dig att garantera deras försörjning medan de är i Spanien. Inte så kul om de drar efter två veckor för att jobba svart på något bygge, skickar hem alla pengarna, och så är du skyldig att stå för flygbiljetten när de ska hem...
 
Sv: Manlig aupair

Vilka mansbeundrare det finns i den här tråden, och vilket förakt för kvinnliga aupairer.
Nu är väl kvinnor överrepresentrerade när det gäller just aupair yrket, så därför finns det givetvis fler puckon också bland dem. Jag hade inte anställt en manlig aupair just pga av att män är överrepresenterade när det gäller sexuella övergrepp mot barn. I den kategorin är män dessvärre i stor majoritet. (Det betyder alltså inte att kvinnor inte begår sexuella övergrepp mot barn, men i mindre omfattning). Väldigt tråkigt att det är så, men så ser verkligheten ut.

Mansbeundrare och förakt för kvinnliga aupairer - vilket extremt sätt att resonera på! Vad är det här - en könskamp? Ska vi tala statistik är föräldrar helt klart överrepresenterade som grupp när det gäller övergrepp mot barn! Vilka fördomar och svartvita åsikter ska du dra från den "verkligheten"?
 
Sv: Manlig aupair

TS:
Jag anser inte att du är "taskig" som tänker så.

Att skaffa sig en AuPair verkar vara (säger så eftersom jag inte har erfarenhet av att anlita AuPairs själv) som ett litet lotteri.

Du vet ju inte vad du får så att säga.
Såvida du inte anlitar någon du känner.

Men visst sjutton kan det vara alldeles kanon med manlig Aupair!!

Manlig barnflicka...
Blir det månne barnpojke??;)

Har vederbörande sökande referenser?
Har vederbörande någon form av dokumenterad erfarenhet??

Magkänslan är viktig.

Lycka till!!
 
Sv: Manlig aupair

Någonting som jag kan ge dig som råd är att INTE anställa någon som är äldre än 20 år. De är oftast för självständiga för att klara av att leva med en familj under familjens tak. De ser det mer som ett jobb och inte som att vara en del av familjen som sköter hemmet, vilket de flesta familjer vill ha.

Fast det där skulle jag säga är något av en balansgång, för risken med att ha en yngre au-pair är att man får något av ett extra barn, vilket familjerna sällan heller vill ha.

Jag jobbar själv som au-pair, är 20+, och visst ser jag det som ett jobb, men samtidigt sköter jag hemmet som att det varit mitt eget även när jag inte jobbar, jag är självgående, jag kan umgås med familjen på min fritid, men jag är samtdigt borta mycket, så familjen får mycket egen familjetid också. Mig veteligen är det uppskattat av min familj, då deras förra au-pair var mer något av ett extra barn... Men som sagt, det beror väl på vad man vill ha. Det viktigaste för alla familjer måste ju ändå vara att hitta någon som är ansvarsfull och bra med barn.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 237
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 921
Senast: Fraegd
·
Gravid - 1år Anonymt konto för att beskriva min situation. Jag är gravid. Otroligt nog, jag borde inte kunna bli det. Haft dubbelsidig svår...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 982
Senast: vallhund
·
Småbarn Vår fyraåring har gått på förskola i tre månader nu och har tagit med sig massor med positiva saker därifrån. Tyvärr även en del mindre...
Svar
9
· Visningar
1 291
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp