Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Är det inte lite tradition att @cirkus röstar på Lena i DL 1 😅 Jag röstar ofta på @qitis i DL 1 har jag märkt.

Nu kom rösterna på Lena inte i sista minuten så jag vet inte om det är särskilt ulvigt ändå.
Så kan det vara (jag vet dock att du ofta röstar på mig i dl1 eller alla andra DL för den delen :rofl: oavsett sida :cool: så den stämmer iaf !)
Jag är väldigt tvekluven ang cirkus
Det kan vara å ena sidan eller å andra sidan helt enkelt
Jag tänker dock att du kan ta ha en poäng här
Jag har också varit inne på den. Att cirkus och Hedinn hamnar i hetluften pga rösterna på LenaH igår. Den tanken har jag lanserat hela dagen typ.
Men tänker att det kommer visa sig under tiden i leken.

Så kan det vara (jag vet dock att du ofta röstar på mig i dl1 eller alla andra DL för den delen :rofl: oavsett sida :cool: så den stämmer iaf !)
Jag är väldigt tvekluven ang cirkus
Det kan vara å ena sidan eller å andra sidan helt enkelt
Jag tänker dock att du kan ta ha en poäng här
Jag har också varit inne på den. Att cirkus och Hedinn hamnar i hetluften pga rösterna på LenaH igår. Den tanken har jag lanserat hela dagen typ.
Men tänker att det kommer visa sig under tiden i leken.

Just inför DL 2 kan alla vara den ena eller den andra sidan :D Tänker att det är för tidigt att säga att det skulle ligga något avancerat bakom den rösten på LenaH och särskilt när den las så tidigt. Däremot håller jag med om att fårulven troligen la sin röst på LenaH för att undvika lottning. Tror inte heller det har så mkt med Hedinn att göra utan att det lätt hade kunnat komma en röständring precis sekunderna innan plus att Niyama röstade i sista sekunden.

Scenariot om @Niyama är ulv är också värt att fundera på. En väldigt sen uddaröst kan absolut vara ulvigt om både @Hedinn och LenaH är goda. Om @Hedinn är ulv så tänker jag att det hade varit bättre för Niyama att lägga en andraröst på ytterligare en god så att inte en eventuellt dold Byfåneröst riskerar att Hedinn åker ut. Å tredje sidan verkar det lite märkligt att Byfånen använder sin extraröst i första lynch utan att ha nästan någon info att gå på så ulvarna kanske inte tog det för ett troligt utfall.
Jag är lite mer inne på möjligheten att @Niyama kan vara den onda siaren faktiskt?
Med tanke på att hon avvaktade så mycket inför första Lynch med att delta och ffa svara på obligatoriska frågan. Kom absolut sist?

Men tycker att det sticker ut lite att hon vrider det till att cirkus och Hedinn skulle vara fårulven innan hon pudlade att myrten kunde vara det efter påpekanden, vilket var ett av de mest uppenbara man kunde komma fram till ? Och det behöver inte ens stämma att det är så , bara att det var en tanke hon borde fått helt enkelt ?

Nu behöver goda sidan inte få ut onda siaren för att vinna men den får dock sia och kan hitta sina kompisar och bidra till att att de onda vinner

Bara en tanke från mig då

Jag är lite mer inne på möjligheten att @Niyama kan vara den onda siaren faktiskt?
Med tanke på att hon avvaktade så mycket inför första Lynch med att delta och ffa svara på obligatoriska frågan. Kom absolut sist?
Det känns ju lite trist att jag förklarat det med IRL orsaker och du ändå hänger upp dig på det. Varför skulle sent svar på obligatoriska frågan tyda på ond siare? Onda siaren känner ju inte till vilka ulvarna är (igår visste den iaf inget).
Men tycker att det sticker ut lite att hon vrider det till att cirkus och Hedinn skulle vara fårulven innan hon pudlade att myrten kunde vara det efter påpekanden, vilket var ett av de mest uppenbara man kunde komma fram till ? Och det behöver inte ens stämma att det är så , bara att det var en tanke hon borde fått helt enkelt ?
Vad menar du nu? Först, i inlägg #169, kommenterade jag det du skrivit och skrev att jag fortfarande tycker Myrtens röst är skum. Det var ju DU som skrev först om att fårulvsrösten kunde ligga på Hedinn, så då var det ju du som började med att skriva "det mest uppenbara man kunde komma fram till"?

Sen diskuteras det om möjliga fårulvsröster och jag la då in i diskussionen, inlägg #179, att det är möjligt att den öppna kan ha legat på LenaH också. Och vadå vrider det till, så vitt jag vet är det möjligt?

Så jag har inte pudlat öht, lite märkligt att du hittar på det.

Bråttom!
Niyama röstar på Myrten

Motivering inlagd i efterhand: pga tidigare resonemanget om andraröster och för att jag fick jättebråttom.

Förra leken var nästan lika spritt ju?

Nja? Tre stycken som fick 2-3 röster, och snäppet färre deltagare väl?

Och 5 st som fick en röst, så jag skulle kalla det nästan lika spritt.
(Ja, jag var tvungen att kolla!)

Men hur tänker du på scenariot då att den andra rösten som lades på Hedinn som fö var Myrten -hon kan ju faktiskt vara en möjlig fårulv -det oavsett om Hedinn är god eller ond faktiskt ! Vi vet ju som sagt att LenaH var god så det är iaf en möjlighet ?
Sedan tänker jag att ulvar gärna lutar sig tillbaka om de kan precis som @Blacksmithfarm skrev. Så det behöver verkligen inte vara så.
För dold röst på LenaH igår betyder ju per automatik att blickarna riktas mot Hedinn idag.
Finns liksom inte så mycket annat att gå på

Du röstade ju själv på myrten igår så vad tänker du om henne idag?

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo
Inget käk

Är inte Myrten en möjlig fårulv? Hon kunde inte veta att LenaH skulle välja att rösta på just Hedinn? Och det skulle sticka ut att ändra röst (vi är ju inte i förra leken nu :p ) så då var det lottning mellan Hedinn och LenaH, eller så låg helt enkelt den dolda rösten någon annanstans?

Skulle kommentera att den kan ligga på Hedinn men då kom du själv till det sen. Jag tycker fortfarande Myrten röst skaver men jag minns inte riktigt hur hon brukar spela.

När fårulven lynchas kommer ju dennas röster granskas så känns kanske inte så sannolikt att den röstat på en ulvkollega direkt? Det blir ju väldigt utpekande och som alibi är den ju ändå värdelös? Är det klassiskt att den läggs på en ulvkollega?

Fast va? Knappt deltar alls? Det är ju flera som i så fall deltagit mindre. Somnade igår och sen blev det jättebråttom.

I förra leken var jag med och lynchade en ulv dag 1 och självförtroendet var på topp 🥳. Nu är jag mer på min vanliga nivå 😅.
Jag vill bara citera allt från dig så här kommer det
Så det syns vem som vrider och vänder.
Obs. Jag kan ha fel. Men jag vrider inte och vänder iaf

Jag vill bara citera allt från dig så här kommer det
Så det syns vem som vrider och vänder.
Obs. Jag kan ha fel. Men jag vrider inte och vänder iaf
Fast nu fulciterade du eftersom du inte tog med det jag faktiskt svarade på.

DL 1 21.00
17:53 cirkus röstar på LenaH

LenaH bybo

ingen käkas

Jag funderar lite över gårdsgens röstning och tänker att fårulven borde ha lagt sin dolda röst på LenaH igår iom att hon åkte.
Fårulvens öppna röst räknas ju inte så brukar ju vara klassiskt att den läggs som en alibiröst på någon ulvkollega och den dolda läggs på någon som är troligast god ? (De vill ju undvika att rösta på onda siaren)
Huruvida vilken av alla andra öppna röster som faktiskt är från fårulven så kan den ju i princip ligga på vem som helst. Även om jag funderar lite på om den kan ligga på Hedinn så klart -men så behöver inte vara fallet.
Men troligaste för mig är ändå att den dolda kom på LenaH. Hon brukar ju onda sidan vilja ha ut när hon är god ?

@cirkus la första rösten på LenaH igår , så det är klart att man funderar lite på vilken sida hon egentligen spelar. Samtidigt så är det väldigt vanligt att goda röstar ut goda i DL 1
@Hedinn som lägger andra rösten på LenaH är också intressant , ffa som hon sedan också är den enda med två röster på sig.
Men lika där. Det behöver inte betyda något men jag noterar det iaf

Det sista som sticker ut för mig är @Niyama som knappt deltar alls och ”gör en Q ” dvs röstar i sista sekunden ?
Hoppas hon kommer med och funderar lite mer i tråden för tycker hon är svår att ha en bild av öht och hon brukar alltid märkas ? Hm.

Och som flera redan påpekat så hittar även jag bara två scenarier som kan göra så ingen käkas.
Och lutar också åt att eremiten kan nog vara den som stoppade lynchen. Eftersom den aldrig vet om den annars får chansen.
Lärlingen kan ha valt att skydda sig själv men vad är sannolikheten att den sedan också blir käkvalet?
Så håller det troligast att eremiten är vår hjälte idag
Jag svarade:
Skulle kommentera att den kan ligga på Hedinn men då kom du själv till det sen. Jag tycker fortfarande Myrten röst skaver men jag minns inte riktigt hur hon brukar spela.

När fårulven lynchas kommer ju dennas röster granskas så känns kanske inte så sannolikt att den röstat på en ulvkollega direkt? Det blir ju väldigt utpekande och som alibi är den ju ändå värdelös? Är det klassiskt att den läggs på en ulvkollega?

Fast va? Knappt deltar alls? Det är ju flera som i så fall deltagit mindre. Somnade igår och sen blev det jättebråttom.

I förra leken var jag med och lynchade en ulv dag 1 och självförtroendet var på topp 🥳. Nu är jag mer på min vanliga nivå 😅.
Sen när ni diskuterade fårulvens röst skrev jag detta som ett inlägg i diskussionen:
Fårulvens öppna röst kan ju legat på LenaH också? Om den dolda också gjorde det.

Ja, det är ju de som röstade på LenaH :p fast jag menar inte att nån av dem är det, bara att det är möjligt.

Exakt vad menar du att jag vrider och vänder på? Du skrev om fårulvsröst på Hedinn > jag höll med om den möjligheten och skrev att jag fortfarande tycker Myrtens röst skaver > ni diskuterade fårulvsröster > jag påpekar att den kan även legat på LenaH.

Det du citerade i början handlade ju bara om huruvida rösterna brukar vara så spridda.

Alltså jag känner att jag fattar ingenting om vad ni snackar om varför måste fårulvens röst just legat på Hedinn eller Lena? De var väl de enda med 2 röster så det kan ju lika gärna blivit lottning eller va?

Tyvärr inte så mycket klokare idag än jag var igår.

Spritt röstfält (som vanligt dl1) och svårt att se att någon egentligen sticker ut. Ett par spelare fick 2 röster (Hedinn och LenaH). LenaH var god, och med tanke på när rösterna på Hedinn kom, så tror jag (för tillfället) att hon också är god. Jag tror inte att lyan skulle lägga upp till röstning. Visst finns det möjlighet att ullen i fårakläder slagit till, men det var ju LenaH som la andrarösten, inte Myrten...

Sen tycker jag att det, de första DL brukar finnas en tendens för iaf ett par ulvar som röstar väldigt sent. I så fall kommer jag titta lite extra på Em (alltså, förlåt men jag vågar inte ens försöka stava ditt namn), bollen och Niyama. Visst att RL kommer ivägen, har all förståelse för det, men sena röster för att kolla hur andra röstat är ulvigt...

Jag tycker ju det är bra att folk lägger andra- och tredjeröster, även för att det säger mer om röstningen. Därför gillar jag inte när folk misstänks för att de gör det.
Håller med. Känns som det är väldigt svårt att få ut något från denna lynch när det var mest uddaröster. Även om vissa lyckas teoria en del ändå förstås. Men man drar sig ju för att lägga en andraröst för det verkar så "misstänkt" känner jag själv iallafall. Även om det går ut på att misstänka och diskutera så känns det så drygt att behöva försvara sig redan efter DL1 så jag drar mig för en andra röst även om jag kanske skulle haft möjlighet till en bättre teori då. Synd ändå, att det blivit så.
Så, lite tankar.
Riskerar man att peka ut goda när man teoriar mellan DL? Ja, kanske, men såhär dags är det väl bara lyan som vet nåt om någon annan, så mindre troligt att mina funderingar hjälper dem tänker jag.

Vi kan se på röstningen att LenaH inte blev utröstad för att skydda en ond, iom att hon hade 2 röster när hon la sin röst på Hedinn (så att Hedinn fick 2).
Nu kan vi inte veta säkert vart den falska rösten ligger men iom irdningen rösterna kom i så känns det mindre troligt attnden lades på LenaH? Mem såklart inte alls omöjligt.

Fio-Q, Q-fio hade kunnat vafa en vink om den onda utanför känt till lyan, men det gör den ju inte så då säger deras röster inte så mycket i nuläget.
Håller också med om att det kan vara mindre troligt att den var på Lena, Det skulle väl vara om den dolda också är på henne isåfall för annars hade det väl inte ens blivit så att hon åkt? Trött hjärna här, men visst hade hon bara haft 1 röst om det bara låg en falsk på henne så att säga.
Hänger inte riktigt med i allt som hände i slutet av röstningen, så överlever jag natten måste jag kika lite närmare på det.

Dubbelkollade rollistan och onda siaren har ingen koll på nån ulv än, så det finns inga ”signaler” bland rösterna än. Bra att komma ihåg. Däremot kan såklart cirkus och Hedinn vara i lyan och prata ihop sig om att rösta på LenaH. Men jag känner mig väldigt tveksam till det, speciellt som risken finns för ulvarna att rösta ut onda siaren.

Lite tankar iaf. :)
Jag håller med om att ulvarna kanske är lite försiktiga sådär i DL1 så de inte råkar rösta ut den onda siaren. Så därav känns det ju mindre troligt att 2 ulvar röstade på samma i DL1 faktiskt.. men man kan ju ha fel.
Är det inte lite tradition att @cirkus röstar på Lena i DL 1 😅 Jag röstar ofta på @qitis i DL 1 har jag märkt.

Nu kom rösterna på Lena inte i sista minuten så jag vet inte om det är särskilt ulvigt ändå.
Ja men visst brukar cirkus ha en förkärlek för att rösta på Lena? haha jag vill minnas det också och att det inte spelar någon roll vad för roll hon har, hon gör det ändå.
Jag räknar också till två scenarier:
1. Eremiten stoppar lynchen, men detta kan hen bara göra en gång i hela leken
2. Ulvarna försökte käka den som lärlingen skyddade (om lärlingen valde att vara ängel, men jag hade nog tänkt att det är bäst att välja siare första natten för att få ut mer information?)

Kanske har jag missat nåt men för mig känns scenario 1 troligast.

Eremiten stoppade käket i scenario 1. Vi vet såklart inte vad som hänt (lärlingen vet om hen valde spioninfo), men om jag varit eremit hade jag iaf stoppat käket första natten, för man vet aldrig när man blir utröstad.
Håller med Habina här, jag hade nog också valt att stoppa käket första natten eftersom man lika gärna kan bli utröstad nästa DL. Man vill ju få hinna använda sin förmåga tänker jag. Känns ändå lite troligare än någon med skydd faktiskt men det beror ju på vem som har rollerna förstås.
DL 1 21.00
17:53 cirkus röstar på LenaH

LenaH bybo

ingen käkas

Jag funderar lite över gårdsgens röstning och tänker att fårulven borde ha lagt sin dolda röst på LenaH igår iom att hon åkte.
Fårulvens öppna röst räknas ju inte så brukar ju vara klassiskt att den läggs som en alibiröst på någon ulvkollega och den dolda läggs på någon som är troligast god ? (De vill ju undvika att rösta på onda siaren)
Huruvida vilken av alla andra öppna röster som faktiskt är från fårulven så kan den ju i princip ligga på vem som helst. Även om jag funderar lite på om den kan ligga på Hedinn så klart -men så behöver inte vara fallet.
Men troligaste för mig är ändå att den dolda kom på LenaH. Hon brukar ju onda sidan vilja ha ut när hon är god ?

@cirkus la första rösten på LenaH igår , så det är klart att man funderar lite på vilken sida hon egentligen spelar. Samtidigt så är det väldigt vanligt att goda röstar ut goda i DL 1
@Hedinn som lägger andra rösten på LenaH är också intressant , ffa som hon sedan också är den enda med två röster på sig.
Men lika där. Det behöver inte betyda något men jag noterar det iaf

Det sista som sticker ut för mig är @Niyama som knappt deltar alls och ”gör en Q ” dvs röstar i sista sekunden ?
Hoppas hon kommer med och funderar lite mer i tråden för tycker hon är svår att ha en bild av öht och hon brukar alltid märkas ? Hm.

Och som flera redan påpekat så hittar även jag bara två scenarier som kan göra så ingen käkas.
Och lutar också åt att eremiten kan nog vara den som stoppade lynchen. Eftersom den aldrig vet om den annars får chansen.
Lärlingen kan ha valt att skydda sig själv men vad är sannolikheten att den sedan också blir käkvalet?
Så håller det troligast att eremiten är vår hjälte idag
Jag själv funderar lite över varför den borde ligga på Lena, fast visst det kan den ju ha gjort men kan man vara så "säker" så man vågar lägga på någon som isåfall gör att den åker, som skulle kunna vara onda siaren? Jag vet inte, jag tänker att jag skulle varit försiktigare om jag hade den rollen. Men det är ju hur jag tänker. Jag hade velat lägga den på nån som inte har 2 röster allt göra så fler har lika antal röster tror jag..
Nej du har helt rätt ! My bad hade faktiskt tappat bort det lite
Men min tanke om det är att den väl bara en gång får rösta två gånger ? Och väldigt onödigt att göra det såtillvida inte den själv var uppe för Lynch ? Så känns osannolikt att den valde det i första Lynch , även om det inte är omöjligt

Tillägg : byfånen är den enda som har en extraröst , fårulven har en dold röst som räknas , medans den öppna inte räknas så har de facto bara en röst
Håller med dig! Känns tidigt att använda sin enda extraröst såtillvida det inte stod mellan den och Lena då..
Du tänker att det är mindre troligt att ulvarna försökt käka lärlingen än att eremiten stoppat lynch.
Men du tycker det verkar troligare att fårulven är inblandad i utgången av gårdagens lynch snarare än att de flöt med?

Statistiskt sett så förstår jag tanken om att eremiten känns som det troligaste - den har aktivt valt vs ulvarna har prickat 1 skyddad av >10 möjliga käk.
Men är det inte också oftast så att vi i tråden ofta tror att ulvarna orkestrerar det ena och det andra när de egentligen bara flyter med?

Säg att både LenaH och Hedinn är goda, eller åtminstone utanför lyan, varför ska de lägga sig i?
LenaH la andrarösten på Hedinn, då hade hon redan 2 röster. Så om jag spinner vidare på det så gör det för mig Hedinn till mindre trolig fårulv då den dolda rösten i det läget skulle vara tvungen att läggas på LenaH - annars hade Hedinn åkt ut. Omöjligt? Nej, men inte det troligaste.

Nu har jag spunnit vidare och typ tappat tråden känner jag. 🙈
Men i alla fall, med så många uddaröster så hade ju onda en bra chans att flyta med och gömma sig.
Jag tror att jag håller med dig här. Om Hedinn är fårulv så verkar det ju konstigt att lägga både öppna och dolda på Lena och göra lottning, tänker att Hedinn isåfall borde anat att Lena sku ändra röst och det hade väl vart onödigt att göra så det blev risk för lika mellan en själv och en god om man är ond eller? Kanske virrar ihop allt nu
Fast varför välja sia första natten det finns ju en annan som kan sia på goda sidan också (byfånen som iaf kan få reda på sidotillhörighet ?
Och tänker lite lika där som med eremiten -att varför vänta med den förmåga du har så tänker att den har gjort det ?

Men förstår din poäng med att välja sia som första val iofs
Jag personligen hade nog valt antingen ängel eller spioninfo första dygnet. Spioninfon är ju väldigt många rader som ger info om betydligt fler än en spelare (eller hur @Blacksmithfarm 🌺 bara man får den )
Funderade också på det där hur man skulle valt.. men jag tror nog också att jag hade tänkt att det var mer värt att kanske få lite info än att skydda mig själv första natten, men ja, så svårt.

Fick klippa i inlägget, för många tecken :angel:

Men hur tänker du på scenariot då att den andra rösten som lades på Hedinn som fö var Myrten -hon kan ju faktiskt vara en möjlig fårulv -det oavsett om Hedinn är god eller ond faktiskt ! Vi vet ju som sagt att LenaH var god så det är iaf en möjlighet ?
Sedan tänker jag att ulvar gärna lutar sig tillbaka om de kan precis som @Blacksmithfarm skrev. Så det behöver verkligen inte vara så.
För dold röst på LenaH igår betyder ju per automatik att blickarna riktas mot Hedinn idag.
Finns liksom inte så mycket annat att gå på

Du röstade ju själv på myrten igår så vad tänker du om henne idag?
Många möjliga fårulvar nu och jag blir alldeles förvirrad men du tänker att Myrten och cirkus är möjliga? Kan inte egentligen vem som av alla som röstade vara möjlig fårulv, alltså varför måste rösten ligga på just Lena alt Hedinn?
DL 1 21.00
17:53 cirkus röstar på Lena

LenaH bybo
Inget käk

Är inte Myrten en möjlig fårulv? Hon kunde inte veta att LenaH skulle välja att rösta på just Hedinn? Och det skulle sticka ut att ändra röst (vi är ju inte i förra leken nu :p ) så då var det lottning mellan Hedinn och LenaH, eller så låg helt enkelt den dolda rösten någon annanstans?
Också kommer ni med det samtidigt...
Om Myrten är fårulv behöver det väl inte ha blivit lottning ens?
Scenariot om @Niyama är ulv är också värt att fundera på. En väldigt sen uddaröst kan absolut vara ulvigt om både @Hedinn och LenaH är goda. Om @Hedinn är ulv så tänker jag att det hade varit bättre för Niyama att lägga en andraröst på ytterligare en god så att inte en eventuellt dold Byfåneröst riskerar att Hedinn åker ut. Å tredje sidan verkar det lite märkligt att Byfånen använder sin extraröst i första lynch utan att ha nästan någon info att gå på så ulvarna kanske inte tog det för ett troligt utfall.
Jag tänker att om inte fårulven riskerade att lynchas i den DL så lär den väl inte använt sin extraröst. Visst man vill använda sina förmågor tidigt, men iaf jag skulle vara sjukt försiktig innan jag hade fått nån slags info/grepp om leken så länge jag inte riskerades att röstas ut själv i DL1.
Jag vet inte om jag tycker att det är så ulvigt att Niyama röstade sent? Det kan man ju göra oavsett sida. DL1 tycker jag att det oftast också är läskigt att lägga andraröster..
Väldigt bra poäng som också har legat och skvalpat lite i bakhuvudet på mig varför jag anser att det är troligt att fårulven röstade dolt på LenaH :up:
Jag återkommer till mina tidiga funderingar idag, kort sammanfattade :

Jag är mest fundersam på vad det säger om cirkus som la första rösten på LenaH -obs att jag inte har en aning om det betyder ond eller god -mer bara att jag har funderingen.

Jag är också fundersam på vad det betyder att Hedinn inte åkte ? Det kan ha varit lottning , men tycker nog att fårulvens dolda röst torde bara lagd på LenaH enligt vad både jag och andra anfört.
Men ! Det behöver inte betyda att Hedinn är ond.
Ulvar vill mest förvirra och deras drömscenario är ju att goda lynchar varandra så som vanligt är det antingen si eller så (å ena sidan och å andra sidan ) eller inget 🤷‍♀️

Och det tredje som stack ut för mig var just Niyama som iaf inför första lynchen knappt deltog , och röstade sist -vilket jag tycker @flyingchange beskrev på ett bra sätt varför fårulven nog borde använt sin dolda röst för kunde ju inte veta vart Niyamas röst landade

Vart det ställer Niyama är svårtolkat -jag vet inte.
Nu vet jag inte längre varför jag tog med det här citatet, det är ju typ samma som i ett jag citerade tidigare.
Jag tycker inte att Niyamas sena röst säger något om sida, jag tänker man röstar sent pga livet oavsett sida.

Ang Lena - scenariorna är väl lottning, fårulvsröst så hon fick 3 röster, både dold + fårulvsröst så det blev lottning, Fårulvsröst på Hedinn så Lena hade 2 röster och Hedinn 1. Visst?

@bollen__ som jag skrev tidigare så tänker jag att fårulven la sin dolda röst på LenaH för att säkra upp att det då inte skulle spela någon roll om någon röständrade sent eller la en sen röst.

I stort sett alla och säkert någon/några ulvar redan hade 1 röst på sig. Niyama röstade kl 21 och LenaH röständrade ju i sista sekunden i förra leken, då hade dom ju inte hunnit ändra sin dolda röst.

Jag kan verkligen inte komma på någon logiskt teori. Q's teori om Niyama gör mig snurrig men det är bra att någon försöker.

Nu när jag läste igenom leken så tycke jag helt plötsligt att Lenas teori om Hedinn lät logiskt. Men samtidigt så var någon tvungen att lägga första andra rösten.

Jag minns inte alla röstmotiveringar. Habina och Q (?) var väl egentligen mest hämdröster. Myrten och Niyama hade mer lekrelaterad teori där jag kan förstå båda två.

Resten känns väldigt anonyma. Jag skulle tippa på att det gömmer sig en hel del ulvar där. Men jag är också väldigt anonym. Men jag hoppas att jag gör något avtryck ikväll.

@bollen__ som jag skrev tidigare så tänker jag att fårulven la sin dolda röst på LenaH för att säkra upp att det då inte skulle spela någon roll om någon röständrade sent eller la en sen röst.

I stort sett alla och säkert någon/några ulvar redan hade 1 röst på sig. Niyama röstade kl 21 och LenaH röständrade ju i sista sekunden i förra leken, då hade dom ju inte hunnit ändra sin dolda röst.
Alla utom Niyama och Emtherlia hade varsin röst om jag minns rätt.

Så jag håller med dig.

Håller med. Känns som det är väldigt svårt att få ut något från denna lynch när det var mest uddaröster. Även om vissa lyckas teoria en del ändå förstås. Men man drar sig ju för att lägga en andraröst för det verkar så "misstänkt" känner jag själv iallafall. Även om det går ut på att misstänka och diskutera så känns det så drygt att behöva försvara sig redan efter DL1 så jag drar mig för en andra röst även om jag kanske skulle haft möjlighet till en bättre teori då. Synd ändå, att det blivit så.
Vem hade du röstat på om du inte hade varit konflikträdd? :p

Men nu blir du misstänkt ändå och får försvara dig eftersom det finns så lite att gå på.

Just nu är min bästa teori att någon av er som la de sista rösterna kan vara ulvar och det är egentligen ingen bra teori.

Om den dolda rösten nu lades på Lena börjar man ju fundera på varför? Varför på henne och inte på Hedinn som också hade två röster? Antingen ville man verkligen ha ut Lena, eller så ville man skydda @Hedinn

Ponera att jag verkligen inte säger att det är den dolda rösten som avgjort, men OM det är så blir jag fundersam

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka