Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Om den dolda rösten nu lades på Lena börjar man ju fundera på varför? Varför på henne och inte på Hedinn som också hade två röster? Antingen ville man verkligen ha ut Lena, eller så ville man skydda @Hedinn

Ponera att jag verkligen inte säger att det är den dolda rösten som avgjort, men OM det är så blir jag fundersam
Välkommen in i leken. Det är ungefär där vi var imorse 🌺

Välkommen in i leken. Det är ungefär där vi var imorse 🌺
Jo jag läste det. Har varit på tävling med hästen hela dagen så ligger lite efter er andra. Tyckte ni startade vettigt i morse men sedan snurrades det till lite för många varv för att jag skulle hänga med

Håller också med om att det kan vara mindre troligt att den var på Lena, Det skulle väl vara om den dolda också är på henne isåfall för annars hade det väl inte ens blivit så att hon åkt? Trött hjärna här, men visst hade hon bara haft 1 röst om det bara låg en falsk på henne så att säga.

Jag tror att jag håller med dig här. Om Hedinn är fårulv så verkar det ju konstigt att lägga både öppna och dolda på Lena och göra lottning, tänker att Hedinn isåfall borde anat att Lena sku ändra röst och det hade väl vart onödigt att göra så det blev risk för lika mellan en själv och en god om man är ond eller? Kanske virrar ihop allt nu
Lenah ändrade inte röst? Hon la sin röst på hedinn och kunde valt precis vem som helst för att försöka rädda sig.
Om Myrten är fårulv behöver det väl inte ha blivit lottning ens?
Jo? Då hade den synliga rösten ibte räknars.
@bollen__ som jag skrev tidigare så tänker jag att fårulven la sin dolda röst på LenaH för att säkra upp att det då inte skulle spela någon roll om någon röständrade sent eller la en sen röst.

I stort sett alla och säkert någon/några ulvar redan hade 1 röst på sig. Niyama röstade kl 21 och LenaH röständrade ju i sista sekunden i förra leken, då hade dom ju inte hunnit ändra sin dolda röst.
Ja, det känns väl mest troligt. Och såhär några timmar senare så känns det nog också mer troligt att fårulven inte är någon av de som röstade på LenaH eller Hedinn? För isf visste de ju efter andra rösten på LenaH att med den dolda hade hon 3.

Om den dolda rösten nu lades på Lena börjar man ju fundera på varför? Varför på henne och inte på Hedinn som också hade två röster? Antingen ville man verkligen ha ut Lena, eller så ville man skydda @Hedinn

Ponera att jag verkligen inte säger att det är den dolda rösten som avgjort, men OM det är så blir jag fundersam

Eller så har fårulven röstat öppet på Hedinn? Det var väl där vi var i morse som sagt var :D

En tanke som slog mig nu! (Har inte läst klart mer än halva sida 10). Om jag hade varit ulv och inte velat ha ut onda siaren, då hade jag 1) röstat sent. 2) röstat på en kollega, för den vet jag inte är onda siaren.

Dvs ulvarna gömmer sig kanske i sena uddaröster?

Fö tycker jag qitis beter sig ulvigt i diskussionen mot niyama. Det är det jag reagerat hittills på idag. Men frågan är om det är onda siaren (qitis) som försöker få ulvens (niyamas) uppmärksamhet?

Återkommer…

En tanke som slog mig nu! (Har inte läst klart mer än halva sida 10). Om jag hade varit ulv och inte velat ha ut onda siaren, då hade jag 1) röstat sent. 2) röstat på en kollega, för den vet jag inte är onda siaren.

Dvs ulvarna gömmer sig kanske i sena uddaröster?

Fö tycker jag qitis beter sig ulvigt i diskussionen mot niyama. Det är det jag reagerat hittills på idag. Men frågan är om det är onda siaren (qitis) som försöker få ulvens (niyamas) uppmärksamhet?

Återkommer…
Jag reagerade också lite på qitis och Niyama s diskussion, ser inte att Q svarat på det sista från Niyama? Vilket känns lite somnhon hoppas det ska rinna ut i sanden?
Men just ond siare-ulv vet jag inte? Ur ondas perspektiv? Ifall onda siaren åker vill den ju inte lämna något testamente?

Nä, för mig känns det mer som att Q fiskar teorier, lite kändlan jag hade när jag kommenterade hennes inlägg imorse med. Kasta det på väggen och se vad som fastnar.
Nu måste det inte vara ulvigt, goda måste ändå också teoria. Men det skaver lite.

Jag reagerade också lite på qitis och Niyama s diskussion, ser inte att Q svarat på det sista från Niyama? Vilket känns lite somnhon hoppas det ska rinna ut i sanden?
Men just ond siare-ulv vet jag inte? Ur ondas perspektiv? Ifall onda siaren åker vill den ju inte lämna något testamente?

Nä, för mig känns det mer som att Q fiskar teorier, lite kändlan jag hade när jag kommenterade hennes inlägg imorse med. Kasta det på väggen och se vad som fastnar.
Nu måste det inte vara ulvigt, goda måste ändå också teoria. Men det skaver lite.
Mja. Jag tycker jag svarat på det mesta från henne (och alla er andra också ) men jag kände väl lite att jag var lite ensam om att föra fram teorier och välkomnar därför att fler kommer in i matchen
Och nej. Jag vet inte alls vilken sida Niyama spelar på. Men att både hon , myrten och cirkus samt Hedinn idag kan vara under lupp är ju egentligen självklart ? Och Tänker att fler kan ha funderingar om ffa Niyama och cirkus egentligen?
Och försöker få till mig vad som är vettigt att pussla ihop om det
Sedan är det också intressant med myrten och Hedinn. Så ja jag vet ingenting 😅

Och nej. Jag fiskar inte efter info - jag försöker reda ut frågetecken. Trust me ( men fattar ju varför ni inte gör det å andra sidan 😅)

Jag har en känsla av att mer info än man kan tro är i omlopp av någon underlig anledning 🤷‍♀️
Kanske har LenaH skickat ett avgörande brev till någon hon tror kan vara god ? Är en av mina gissningar ?

Herregud jag bara funderar. Precis som alla andra

Fast nu fulciterade du eftersom du inte tog med det jag faktiskt svarade på.

Jag svarade:

Sen när ni diskuterade fårulvens röst skrev jag detta som ett inlägg i diskussionen:

Exakt vad menar du att jag vrider och vänder på? Du skrev om fårulvsröst på Hedinn > jag höll med om den möjligheten och skrev att jag fortfarande tycker Myrtens röst skaver > ni diskuterade fårulvsröster > jag påpekar att den kan även legat på LenaH.

Det du citerade i början handlade ju bara om huruvida rösterna brukar vara så spridda.
@qitis detta har du inte svarat på. Exakt vad har jag vridit på? Vad har jag pudlat om?

Fast nu fulciterade du eftersom du inte tog med det jag faktiskt svarade på.

Jag svarade:

Sen när ni diskuterade fårulvens röst skrev jag detta som ett inlägg i diskussionen:

Exakt vad menar du att jag vrider och vänder på? Du skrev om fårulvsröst på Hedinn > jag höll med om den möjligheten och skrev att jag fortfarande tycker Myrtens röst skaver > ni diskuterade fårulvsröster > jag påpekar att den kan även legat på LenaH.

Det du citerade i början handlade ju bara om huruvida rösterna brukar vara så spridda.
Ok antar att det var detta någon tyckte att jag inte svarat på -för det har jag faktiskt inte gjort. Det stämmer.
Jag tycker att du inte kommer fram till saker förrens de blir påpekade för dig -vilket känns olikt dig. Du brukar liksom vara först på pucken så att säga. Vilket för mig känns som att vrida och vända
Med det sagt så är jag inte alls säker på om det faktiskt säger något om vilken sida du spelar på.
Jag bara reagerade på det du skrev och anförde och undrade om någon hade en annan syn på saken

Senast ändrad:

Onda siaren känner väl inte till ulvarna?

Eller ja, den kan ju ha siat nån ond inatt såklart, kom jag på nu medan jag skrev.

Mja. Jag tycker jag svarat på det mesta från henne (och alla er andra också ) men jag kände väl lite att jag var lite ensam om att föra fram teorier och välkomnar därför att fler kommer in i matchen
Och nej. Jag vet inte alls vilken sida Niyama spelar på. Men att både hon , myrten och cirkus samt Hedinn idag kan vara under lupp är ju egentligen självklart ? Och Tänker att fler kan ha funderingar om ffa Niyama och cirkus egentligen?
Och försöker få till mig vad som är vettigt att pussla ihop om det
Sedan är det också intressant med myrten och Hedinn. Så ja jag vet ingenting 😅

Och nej. Jag fiskar inte efter info - jag försöker reda ut frågetecken. Trust me ( men fattar ju varför inte gör det å andra sidan 😅)

Jag har en känsla av att mer info än man kan tro är i omlopp av någon underlig anledning 🤷‍♀️
Kanske har LenaH skickat ett avgörande brev till någon hon tror kan vara god ? Är en av mina gissningar ?

Herregud jag bara funderar. Precis som alla andra
Du har inte, vad jag kan se, besvarat när hon skrev att hon tyckte du fulciterade.

Men det är också lätt att snöa in på en sak, speciellt när några få varit aktiva. Jag hoppas få lite mer klarhet (om möjligt) när fler dyker upp med sina tankar.

Jag tänker att specialroller nog är lite försiktiga med info de eventuellt har, iom begränsat skydd från käk.
Men jag tror i alla fall inte att någon av de som varit aktiva nu under dagen har siat någon ond, då borde den gått ut lite hårdare - inte nödvändigtvis röstat, men pekat lite mer?
Sen är det ju några som inte synts sedan DL än, så man kan ju hålla tummarna fortfarande. Och ha i bakhuvudet att risken finns att en ond siare försöker dra en rövare och rösta ut goda.

Ok antar att det var detta någon tyckte att jag inte svarat på -för det har jag faktiskt inte gjort. Det stämmer.
Jag tycker att du inte kommer fram till saker förrens de blir påpekade för dig -vilket känns olikt dig. Du brukar liksom vara först på pucken så att säga. Vilket för mig känns som att vrida och vända
Med det sagt så är jag inte alls säker på om det faktiskt säger något om vilken sida du spelar på.
Jag bara reagerade på det du och undrade om någon hade en annan syn på saken
Fast du ändrade ordningen på vad du påstod att jag skrivit. Du påstod att jag pudlade, om vad?

Vad blev påpekat för mig? Jag påpekade att jag fortfarande tycker Myrtens röst skaver. Jag påpekade att fårulvens öppna röst även kan ha legat på LenaH (eller på vem som helst, jag ville bara inte utesluta den möjligheten).

Jag är lite mer inne på möjligheten att @Niyama kan vara den onda siaren faktiskt?
Med tanke på att hon avvaktade så mycket inför första Lynch med att delta och ffa svara på obligatoriska frågan. Kom absolut sist?
Vad skulle onda siaren tjäna på att svara och rösta sent, menar du?

Fast du ändrade ordningen på vad du påstod att jag skrivit. Du påstod att jag pudlade, om vad?

Vad blev påpekat för mig? Jag påpekade att jag fortfarande tycker Myrtens röst skaver. Jag påpekade att fårulvens öppna röst även kan ha legat på LenaH (eller på vem som helst, jag ville bara inte utesluta den möjligheten).
Jag menar främst att jag , som jag skrev , upplevde att du inte kom fram till något utan att få det påpekat för dig.

Jag fann det lite konstigt
Men jag kan släppa det iaf just nu det finns många andra jag gärna ser tankar ifrån som ännu inte varit så mycket med idag.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka