Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo
Inget käk

DL 2 kl 21:00
19:38 Elo röstar på Emtherlia
19:40 cirkus röstar på Niyama
20:00 Qitis röstar på Niyama
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo
20:40 Habina röstar på qitis
20:47 fio röstar på qitis
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama
20:56 Emtherlia röstar på qitis
20:57 flyingchange röstar på cirkus
21:00 Niyama röstar på qitis
21:00 Myrten röstar på Niyama
21:00 Hedinn röstar på qitis

Qitis lärling
Cirkus byfåne
Jag tänker också att det är fullt rimligt att åtminstone någon ond röstat på qitis i DL 2. Men, är Niyama ond tänker jag att det dessutom är väldigt sannolikt att fårulvens öppna röst ligger där. Vi vet att cirkus och qitis var goda, så då återstår BSF och Myrten.

Flyingchange lägger en helt obetydlig röst på cirkus när både Niyama och qitis har flera röster var. Behöver kolla vad hon skrev kring den, för det kan ju absolut vara ett sätt att undvika att dra uppmärksamhet till sig.

Funderar även på om den onda siaren uppfattade qitis roll och röstade där, eller om det är mer troligt att den la en uddaröst för att inte riskera att rösta ut en ulv?

I alla fall, kommer så småningom ha annat för mig, och jag går efter teorin att cirkus siat Niyama ond och därför:
Hedinn röstar på Niyama

Jag kom precis hem efter att ha varit på vift hela dagen. Det har varit mycket hit och dit idag. qitis och Niyama har varit mest aktiva men jag vet inte om det egentligen pekar på någon av dem som skum. Jag tycker att det är mer ulvigt att haka på endera drev i detta läge då båda mycket väl kan vara goda.

flyingchange röstar på cirkus

Då hon lade första rösten på LenaH igår och första rösten på Niyama idag och i övrigt håller rätt låg profil. Känns tacksam att haka på befintliga teorier om man är ulv, snarare än att driva egna.

Att förlora den starkaste goda specialrollen så här tidigt var verkligen hårt. Jag tänker att ett par ulvar garanterat har röstat på qitis, och kanske att den onda siaren också gjort det.
Kikade lite snabbt på fc. Röstar, en obetydlig röst på cirkus, för att det är ulvigt att haka på drev. Men röstar på cirkus för att hon lagt förstaröster i två dagar. Jag har väl svårt att se det skumma i förstaröster och flyingchange har själv lagt två förstaröster. Enda skillnaden är att ingen annan lagt samma sen.

Sen rätt snabbt efter DL påpeka att flera onda bör ha lagt röster på qitis. Bekvämt att själv rösta udda och sen peka mot de som röstade ut en god? Om tre onda röstat där lär det ju inte vara så många kvar sen.

Jag är ju newbie så jag vet inte om det i det här läget är kutym att rösta på Niyama för att samla rösterna men jag känner ändå att jag vill hålla min linje med att inte följa drevet.

Jag har läst igenom leken igen och förutom fio och Hedinn som jag redan varit inne på så har jag även fastnat lite på @Artline som lade en andraröst på @Emtherlia i ett läge där Niyama hade två röster, vilket Artline motiverade med att hon inte ville lägga en förstaröst och jämnade därmed ut röstningen. Drevet mot qitis hade inte gått än, så kanske var det ett försök att istället få igång något mot Emtherlia?

Men så som läget är känns det idag mer relevant att rösta på någon som aktivt var med och lynchade qitis. Därför:

flyingchange röstar på fio

fio lade en tredjeröst på qitis i gårdagens lynch i ett läge där det stod 2-2-2 mellan Niyama, Emtherlia och qitis och gör det sedan enkelt för sig när hon lägger en första röst på Niyama idag.

Det är lättare att tolka information i efterhand med facit. Nu upprepar jag väl saker som ni andra skrivit. Jag förstod inte misstankarna mot Niyama igår men idag förstår jag att Q teoriande mot Niyama för att underlätta för den som eventuellt hade information om henne.

Det är lättare för onda med facit att tolka information så jag kan tänka mig att ulvar kan gömma sig bakom rösterna på båda sidorna.

Dessutom så hade byfånen en extra röst som kan ha legat på Niyama.

jag har ingen åsikt om Elo. Vi båda var anonyma i första dl och vi båda hade igår en teori om att ulvarna kan gömma sig bland de anonyma.

Jag vet inte vad jag känner ang bollen. Men hon röstar på Elo pågrund av Emtherlia rösten om jag minns rätt. Boll sticker inte direkt ut men är Emtherlia ulv så hade jag nog inte blivit förvånad om bollen också var det.

Här har Niyama två röster och här får Q röst 2 och 3

Här kommer Niyamas tredje röst och är Niyama ond så tror jag inte bsf är det. Man kan alibirösta men bsf hade lätt kunnat gå ett helt annat spår. Så det här känns som minst troligt alibiröst.

här kommer röst 4 och 5 på Q.

Nu vet jag inte om jag räknat rätt. Myrten lägger röst den 4e rösten på Niyama och sedan kommer Hedinn med den 6e Q rösten.

Cirkus hade en teori om att Myrten är fårulv. Vilket känns rimligt. Men jag tror inte att myrt är vanlig ulv, då hade det varit väldigt riskabelt att rösta på en kollega men jag minns inte om Myrten är någon som brukar ta till riskabla alibiröster.

Hedinn.. ja det ser inte snyggt ut. Men jag kan ändå förstå hur hon tänker och hon ser ulvig ut med hade hon varit så självmordsbenägen och lynchat Q om hon vore ond? Kanske som ond siare. Men Hedinn är svår att tolka.

Likaså Habina och fio. Är de onda så känns det självmordbenäget med Q röster men det är något som gör att det känns att de idag offrar kollegan Niyama men jag tror inte att både Habina och fio är ulvar. De är nog inte ond siare utan den tror jag hade legat mer i bakgrunden.

Jag tror nog att vi har en rätt anonym lya där Hedinn kan vara ond siare. Jag tror inte vi blir så mycket klokare idag

Senast ändrad:
Skulle lynchen ta en annan riktning så kommer jag ändra röst men just nu ger det inte så mycket att lägga ännu en Niyama röst.

Artline röstar på Emtherlia.
Jag tror lyan består av personer som inte stack ut i första lynchen och se hon igår röstade på Q för att försöka rädda Niyama.

fio lade en tredjeröst på qitis i gårdagens lynch i ett läge där det stod 2-2-2 mellan Niyama, Emtherlia och qitis och gör det sedan enkelt för sig när hon lägger en första röst på Niyama idag.
Väldig märklig slutsats med tanke på vilken roll Q och Cirkus hade som fullkomligt skrek ut niyama i neon.

Skulle lynchen ta en annan riktning så kommer jag ändra röst men just nu ger det inte så mycket att lägga ännu en Niyama röst.

Jag tror lyan består av personer som inte stack ut i första lynchen och se hon igår röstade på Q för att försöka rädda Niyama.
Är helt med dig. Hon har varit väldigt anonym hittils och gled med på ett bananskal i röstningen igår. Plus att hon ville samla rösterna idag på Niyama och lägger den 5e rösten!?! Inte jättetroligt i det läget att rösterna inte skulle bli samlade liksom. Känns som en lätt röst att lägga på en kollega i det läget.

Tycker det är svårt när det blir drev. Förstå mig rätt, Niyama ser jättehårig ut, men det är så lätt för lyan (som kan sammarbeta) att få till drev. Se förra leken, tex.

Dock är det ju nu så att vi har info från och om q och cirkus som gör det hela lite mer troligt.

Det är svårt att säga något från DL1, då endast ulvar har info då. Sen får man efter DL3 börja pussla ihop över tre, eller fler, röstningar. (Jag har insett att jag spelar väldigt annorlunda än andra, jag snabbläser bara vad andra skriver, tycker vad de gör säger mycket mer än vad de skriver. Detta medför också att jag struntar i frågor och egentligen tycker att det är konstigt att sitta och nagelfara andras inlägg?)

Med tanke på hur 'lika' det ändå var länge igår, så tror jag att vi hittar ulvarna bland de som röstat senare. Jag tror att minst 2 av dem röstat på Q (Niyama och...? Hedinn?) Mrn även Mirtai eller Habina, som lägger upp de första rösterna är misstänkta. De skapar ett 'drev' för att kunna putta ut en god.

Dock tror jag inte att alla röster på Q är onda. Långtifrån. Jag troe inte att de vill hänga ut sig på det sättet utan har säkert gömt sig bland de enstaka rösterna eller tom nån röst på Niyama. Kanske fåraulven lagt öppen på Niyama och dold på Q?

BSF och Artline känns ganska lugna för tillfället och det kan de få vara så länge. Har andra att hålla ögonen på först
DL 1 21.00

LenaH bybo
Inget käk

Qitis lärling
Cirkus byfåne

Menar du att det hade varit mindre märkligt om dagens första röst hade kommit på någon annan än Niyama?

Jag är lite nyfiken på vad du tänker kring Habina, med tanke på att du uttryckt att du misstänker Artline för att hon la andrarösten på Emtherlia och jämnade ut mot Niyama (men, faktiskt hade kunnat lägga en andraröst på qitis istället), men inte nämner några större misstankar mot Habina som la andrarösten på qitis igår (om du har det får du gärna peka mot det, jag kan ha missat saker då jag bara läser sporadiskt från mobilen just nu).

DL 1 21.00

LenaH bybo
Inget käk

Qitis lärling
Cirkus byfåne

Jag håller med Hedinn om att det kanske är ett plus för Artline att hon la en andraröst på Emtherlia och inte på qitis, å andra sidan var det så tydligt då så att ulvarna hade uppfattat det? Om man ponerar att Emtherlia skulle vara god så kan det ju vara en röst från en ond Artline, hon hade två att välja på om man nu ponerar att Niyama är ond. Men det kan ju lika gärna vara en god som sagt.
Jag uppfattade qitis -> cirkus grejen alldeles för sent, det gick inte upp för mig förrän jag läste i kapp leken och skulle se vem som åkte ut. Men då var det ju så dags att fatta det.. Ville inte lägga min röst på någon av de som hade fått 2 röster för jag fattade ju inte vad som var så lurvigt med dom just då. Nu var det ju bara korkat att inte fatta.

Sen tänker jag att fårulven absolut kan ha röstat på Niyama öppet för den rösten räknas ju inte så det gör ju inte tycker jag att de övriga som röstade på Niyama automatiskt utesluts från misstankar. Myrten skulle fortfarande kunna vara fårulv och Hedinn ulv.

Jag känner att denna röstning kanske inte kommer säga så mycket, om det nu inte visar sig att Niyama plötsligt är god :rofl: men jag tror ju som alla andra att cirkus fått veta att N är ond och Q fått infon i spionraderna.

Så därför röstar jag också där idag,
bollen__ röstar på Niyama

Jag har, vilket jag tror jag flaggade för innan, inte jättemycket tid idag heller. Men jag har iaf läst allt som skrivits och följer min magkänsla lite.

Det är nåt kring hur flyingchange resonerar som skaver i mig, men om det är för att det är en ulv/ond siare eller för att hen är rätt ny i lekandet, det är oklart.

För stunden (obs för stunden betyder just i detta nu, inte för alltid) lägger jag blacksmithfarm lite åt det godare hållet utifrån hur hen formulerade sig igår och tycker jag försökte få oss andra att tänka ett steg längre.

Myrten håller jag med nån tidigare om att röstraden andas lite fårulv, men inte heller där är det hugget i sten.

Med det sagt och eftersom ingen verkat haka på min tidigare teori kring hur ulvar tänker med en ond siare i leken, så kör jag på ett ”säkert” kort ikväll.

Jag tror att cirkus siat Niyama som ulv, baserat på hur cirkus teoriade och röstade igår. Qitis förvirrade teoriande kring Niyama igår innan cirkus kom in kändes också såhär i efterhand som ett krattande av manegen medan qitis väntade på att sian skulle avskrivas eller bekräftas av någon (som qitis alltså fått veta via spioninfo).

Habina röstar på Niyama

Och hoppas samtidigt överleva natten så jag kan vara en bättre spelare imorgon när jag har tid och tillgång till en dator.

Menar du att det hade varit mindre märkligt om dagens första röst hade kommit på någon annan än Niyama?

Jag är lite nyfiken på vad du tänker kring Habina, med tanke på att du uttryckt att du misstänker Artline för att hon la andrarösten på Emtherlia och jämnade ut mot Niyama (men, faktiskt hade kunnat lägga en andraröst på qitis istället), men inte nämner några större misstankar mot Habina som la andrarösten på qitis igår (om du har det får du gärna peka mot det, jag kan ha missat saker då jag bara läser sporadiskt från mobilen just nu).

Jag menar att det med tanke på qitis och cirkus röster och roller var helt självklart att Niyama skulle få många röster idag och att det därför är helt safe för en ond att lägga första rösten på henne.

@Habina har helt klart emot sig att hon lade andrarösten på qitis men i det läget blev det 2-2-2, då tycker jag att fios tredjeröst (samt även din, Niyamas och Emtherlias röster) har mer tyngd genom att följa qitis-spåret när det fanns andra att välja på i det läget.

Nu har jag bara citerat alla inlägg med röster och klippt och klistrat, så det blir inga tider på dem pga orkar inte scrolla fram och tillbaka.

DL 3

09.59 fio röstar på Niyama
10:23 Blacksmithfarm röstar på Niyama
10.39 Mirtai röstar på Niyama
13.07 Myrten röstar på Niyama

Emtherlia röstar på Niyama.
Hedinn röstar på Niyama
Habina röstar på Niyama

Niyama 8
Emtherlia 1

Nu har jag bara citerat alla inlägg med röster och klippt och klistrat, så det blir inga tider på dem pga orkar inte scrolla fram och tillbaka.

DL 3

Hedinn röstar på Niyama
Habina röstar på Niyama

Niyama 8
Emtherlia 1
flyingchange röst på fio saknas? Inlägg 343

La in flyingchange s röst, gick inte ändra i förra inlägget.

DL 3

Hedinn röstar på Niyama
Habina röstar på Niyama

Niyama 8
Fio 1
Emtherlia 1

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka