Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Ja, det där var tyvärr väntat. Jag har några mer åt det goda hållet och några mer åt det onda. Men det är en större lek än jag tänkte på…

Kommer ha fullt upp idag, så mer tydliga tankar får vänta till senare.

Ok då är jag rätt säker på att @Niyama är ulv.

Ja, jag orkar inte dra ut på det längre då utan fio röstar på Niyama

Blev rätt tydligt när Q´s roll avslöjades att Cirkus var byfånen då Q följde cirkus röst och jag tror det är rätt tydligt att Cirkus efterfrågade Niyamas roll och fick svaret ulv.

Kruxet är att alla kommer rösta där idag och det kommer ge noll hjälp. Men jag håller med dig i dina tankar.

Kruxet är att alla kommer rösta där idag och det kommer ge noll hjälp. Men jag håller med dig i dina tankar.

Ja det är väl sant men om hon är fårulven eller bara ulv för den delen så är det ju bra om hon ryker istället för att råka rösta ut en god O_o

Jag håller med dig och fio. Sådär kommer jag nog rösta någonstans om det inte spårar iväg.

Så även om Niyama är nummer 1 så kommer jag inte att fokusera på henne idag när jag har tid att gå igenom leken. Såvida inte rösterna blir helt galna.

Jag håller med dig och fio. Sådär kommer jag nog rösta någonstans om det inte spårar iväg.

Så även om Niyama är nummer 1 så kommer jag inte att fokusera på henne idag när jag har tid att gå igenom leken. Såvida inte rösterna blir helt galna.

Ja jag har inte så mkt tid. Är mellan 2 jobbnätter så känns skönt att slippa tänka på röstningen idag.

Ja jag har inte så mkt tid. Är mellan 2 jobbnätter så känns skönt att slippa tänka på röstningen idag.
You and me both.

Känns ju rätt säkert att Niyama är i lyan, iom cirkus och Qs roller. Det enda som skaver lite är att cirkus blev käk - det bekräftar ju i princip för oss att Niyama är ond. Varför inte käka någon annan och behålla lite mer tvivel? Cirkus hade bara en "sia" så för den skull bwhövde hon inte ätas.
Men har de inte gissat vem som är den onda siaren så riskerar de ju att äta den såklart...

Äh. För att citera LenaH, ser det ut som en ulv så är det en ulv.

Blacksmithfarm röstar på Niyama
För jag tror cirkus hade info som Q hade räknat ut.

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo
Inget käk

DL 2 kl 21:00
19:38 Elo röstar på Emtherlia
19:40 cirkus röstar på Niyama
20:00 Qitis röstar på Niyama
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo
20:40 Habina röstar på qitis
20:47 fio röstar på qitis
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama
20:56 Emtherlia röstar på qitis
20:57 flyingchange röstar på cirkus
21:00 Niyama röstar på qitis
21:00 Myrten röstar på Niyama
21:00 Hedinn röstar på qitis

Qitis lärling
Cirkus byfåne

Jag är rätt upptagen idag så röstar jag med

Mirtai röstar på Niyama

För jag tror hon är ulv baserat på gårdagen

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo
Inget käk

DL 2 kl 21:00
19:38 Elo röstar på Emtherlia
19:40 cirkus röstar på Niyama
20:00 Qitis röstar på Niyama
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo
20:40 Habina röstar på qitis
20:47 fio röstar på qitis
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama
20:56 Emtherlia röstar på qitis
20:57 flyingchange röstar på cirkus
21:00 Niyama röstar på qitis
21:00 Myrten röstar på Niyama
21:00 Hedinn röstar på qitis

Qitis lärling
Cirkus byfåne
Ska jag ändå teoria lite så var jag ju lite inne på Artline igår då hennes röst på Emtherlia i det läget den kom jämnade ut det mot Niyama. Sedan gick ju drevet mot Q istället...

Mirtai, Habina, fio, Emtherlia, flyingchange, Niyama och Hedinn röstade på qitis.
Här gömmer det dig ju troligen några onda. Men med tanke på hur Q betedde sig igår så förstår jag att hon fick röster, det var ytterst nära att jag röstade på henne också...
Men i alla fall. Niyama har jag ju röstat på, så hon ligger självklart på misstankelistan. Hedinn slår spiken i kistan pch säkrar upp ledningen för Q med en marginal som (om jag inte räknar fel) säkrar upp mot en eventuell god dold röst, vilket var bra för Niyama.
För mer utförliga teorier behöver jag läsa om leken, får se om jag orkar det nu, eller om deg blir senare.

I och med ställningen (6-4) så känns det inte nödvändigtvis som att fårulvens röst måste ha lagts på Q för att avgöra. Men samtidigt, förutsatt att Niyama är ond, varför chansa och riskera att goda sidans extraröst stjälper det hela? Det känns ju troligt att fårulvens röst låg på Q tycker jag.
Eftersom vi inte har någon ond spion så vet jag inte om fårulven vinner något på att rösta likadant dolt som öppet - så vad det kan ge att räkna ut/gissa vart den dolda rösten ligger vet jag inte.

Hm, att @Niyama lägger sig platt under en gravsten känns ju väldigt talande, men jag tycker ändå att det känns viktigt att fortsätta teoria för annars kommer ulvarna lite väl lätt undan.

Jag insåg redan igår efter röstningen att jag var fel ute angående @cirkus (hoppas kattutställningen går jättebra!) men jag vidhåller ändå att de starka dreven mot @qitis och Niyama gjorde det väldigt lätt för ulvar och onda siaren att samla röster och skydda majoriteten av lyan. Mer respekt för IRL och nattjobb så känner jag ändå att det är ganska tacksamt att gå in och lägga en tidig röst på Niyama idag om man har ont uppsåt. Av mina huvudmisstänkta (de som röstade qitis igår) känns därför @fio väldigt misstänkt idag.

Om man ser till röstraden så har även @Hedinn ett och annat att förklara. Andraröst på LenaH i första DL och i ett läge där det stod 4-3 qitis - Niyama gick hon in med en sen röst på qitis.

Jag ska som sagt iväg i kväll och nu ska jag gå och hälsa på "mina" kattungar för första gången sedan de kom till sitt nya hem. Väljer därför att rösta nu.

Myrten röstar på Niyama

Jag ser ingen anledning att ändra mitt (extremt ångestladdade) val från gårdagen. Med Qs roll och även cirkus död är jag nu ganska övertygad vad som hänt. Niyama har siats ulv av cirkus. Q har valt spioninfo första natten och vet därför att Niyama har siats. Och följer direkt cirkus. Fast hon tidigare uttalat misstankar mot just cirkus.

Detta är vad jag tror har hänt. Nu, med de aktuella spelarna döda ser jag inte att det skulle vara förenat med någon "fara" att säga det såhär tydligt. (Och jag är ju inte direkt ensam om att tro detta att döma av tidigare röster.)

Lite funderingar om några övriga:

@fio - som @flyingchange skriver kan en tidig röst på kollega i ett förmodat svårt eller hopplöst läge vara alibi. Dock tycker jag att det ger fio ett plus att hon först reder ut med LL hur rollen fungerar. Hade varit lätt att smita förbi det som ulv och gå på den tidigare idén om ond siare. Har inga direkta vibbar för övrigt av fio. Känns neutral.

@Blacksmithfarm - grävande runt DL igår ger ett stort plus i min bok och jag har hittills inte sett något direkt misstänkt heller.

@flyingchange - upplever att hon vänder på stenar och försöker se på olika sätt. Måste läsa om.

@Elo - förstod definitivt inte rösten igår och känns för övrigt väldigt anonym, något som får mig att dra öronen åt mig.

@Artline - lägger en (som jag tycker) rätt svag röst på @Emtherlia . Samtidigt uttrycker hon att hon inte vill lägga uddaröst och då kanske Emt var den hon tyckte stack ut mest av de som hade röster?

@Mirtai - röstade tidigt på Q. Jag var ju själv helt förvirrad och trodde att Q eventuellt hade någon show, så jag tycker inte att det är konstigt att hon fick röster.

Nu måste jag gå. Oklart om jag hinner in mer i dag tyvärr. Men nu har jag fått in röst och tankar om en del deltagare i alla fall.

DL 3

09.59 fio röstar på Niyama
10:23 Blacksmithfarm röstar på Niyama
10.39 Mirtai röstar på Niyama
13.07 Myrten röstar på Niyama

Niyama 4

(Denna röstlista lyckas väl inte ens jag strula till! NUUUUU går jag!)

Ja det blev ju tyvärr väldigt tydligt efter Q´s roll blev avslöjad. Men då är frågan om @Niyama är ulv eller ond siare? Hur visar sig svaret på onda siaren om cirkus frågade om Niyama? @Sryoqwe ? Vill minnas att Q skrev i ett tidigt inlägg i går att hon misstänkte onda siaren men tänker att det inte kunnat framgå i hennes information.
Jag tolkar det mer som ett försök till att få fram en teori. Sen, bör rimligtvis inte qitis ha haft infon om Niyamas roll redan då, därav att hon kanske var lite svävande och trevande i sina teorier? För hon bör bara vetat om att Niyama var siad, inte om hon var siad ond eller god? Cirkus första inlägg var ju hennes röstinlägg, så fram tills cirkus skrev det bör inte qitis haft nån aning om resultatet på sian. Och då kanske det var en variant för att visa sig för byfånen, att välja en "mittemellanroll" till Niyama i sina teorier. Eller så trodde hon på dem, det är ju också fullt möjligt.

Om vi nu förutsätter att cirkus siade Niyama ond, men det ser ju onekligen ut så.

Jag röstade väldigt fel igår och tänker att vi ska samla rösterna idag så vi får ut en ond och med tanke på Cirkus roll så ser det ut som vi har hittat oss en ond!

Emtherlia röstar på Niyama.

Jag fattar för övrigt att min röstrad ser allt annat än vacker ut (om qitis lämnade kvar nån stekpanna på marknaden kan jag ta den), men ja, ska jag tala klarspråk så i DL 1 hade tre som inte spelat på evigheter fått röster. Jag tycker det är skittrist om nån som kommer tillbaka efter långt uppehåll åker i första DL, då lägger jag hellre en andraröst på nån som levt länge i en tidigare lek.

Qitis levde också länge i förra, men dessutom tyckte jag hon hade skitskumma teorier mot Niyama, förvrängde det hon skrev och reagerade på obegripliga saker. Förra leken upplevde de flesta henne också som väldigt skum på liknande sätt, och då var hon ond. Och det jag kände talade emot teorin om cirkus som siat och qitis fått spioninfo var ju just att qitis gick så hårt mot Niyama, långt innan cirkus dök upp i tråden med sitt röstinlägg. Om hon bara fått spioninfo borde ju tanken hos henne vara att Niyama precis lika gärna kunnat vara god, och då är det för mig obegripligt att förvränga det nån skrivit så.

Jag hade uppenbarligen fel, och det är garanterat inte sista. Men med tanke på att ulvarna har en dold röst ser jag ingen poäng med att skapa ett lika-läge i en röstning, eftersom det ger dem all möjlighet att styra. Jag kör hellre i diket än överlåter ratten till dem, helt enkelt.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?