Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Men vänta lite nu... Kan spioninfo även innehålla vem fårulven fejkröstade på? Alltså typ "fårulvens trådröst var Hedinn men dolda röst var LenaH"?

Jag har bara varit spion en enda gång, så jag är urusel på vad de egentligen får för info. Då tror jag dessutom att jag lynchades rätt tidigt också...
Fåraulvens röst är en av raderna son finns, ja. Står dock "Fårulven röstar på Paddington", vad trådrösten var framgår inte.

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på LenaH
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo

ingen käkas

Jag funderar lite över gårdsgens röstning och tänker att fårulven borde ha lagt sin dolda röst på LenaH igår iom att hon åkte.
Fårulvens öppna röst räknas ju inte så brukar ju vara klassiskt att den läggs som en alibiröst på någon ulvkollega och den dolda läggs på någon som är troligast god ? (De vill ju undvika att rösta på onda siaren)
Huruvida vilken av alla andra öppna röster som faktiskt är från fårulven så kan den ju i princip ligga på vem som helst. Även om jag funderar lite på om den kan ligga på Hedinn så klart -men så behöver inte vara fallet.
Men troligaste för mig är ändå att den dolda kom på LenaH. Hon brukar ju onda sidan vilja ha ut när hon är god ?

@cirkus la första rösten på LenaH igår , så det är klart att man funderar lite på vilken sida hon egentligen spelar. Samtidigt så är det väldigt vanligt att goda röstar ut goda i DL 1
@Hedinn som lägger andra rösten på LenaH är också intressant , ffa som hon sedan också är den enda med två röster på sig.
Men lika där. Det behöver inte betyda något men jag noterar det iaf

Det sista som sticker ut för mig är @Niyama som knappt deltar alls och ”gör en Q ” dvs röstar i sista sekunden ?
Hoppas hon kommer med och funderar lite mer i tråden för tycker hon är svår att ha en bild av öht och hon brukar alltid märkas ? Hm.

Och som flera redan påpekat så hittar även jag bara två scenarier som kan göra så ingen käkas.
Och lutar också åt att eremiten kan nog vara den som stoppade lynchen. Eftersom den aldrig vet om den annars får chansen.
Lärlingen kan ha valt att skydda sig själv men vad är sannolikheten att den sedan också blir käkvalet?
Så håller det troligast att eremiten är vår hjälte idag

Lika bra att börja se vad Q troligen gjort som lärling. Gissar på att hon valde spioninfo och då borde detta inlägg gå att utläsa mycket av.

Ulven lade den dolda rösten på LenaH.
Eremiten såg till att det inte blev käk

Vad mer ingår i spioninfo? Vem ulvarna ville käka?

Lika bra att börja se vad Q troligen gjort som lärling. Gissar på att hon valde spioninfo och då borde detta inlägg gå att utläsa mycket av.

Kanske vem onda siarrn siar?
Om byfånen uttnyttjat sin "sia"

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo
Inget käk

DL 2 kl 21:00
19:38 Elo röstar på Emtherlia
19:40 cirkus röstar på Niyama
20:00 Qitis röstar på Niyama
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo
20:40 Habina röstar på qitis
20:47 fio röstar på qitis
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama
20:56 Emtherlia röstar på qitis
20:57 flyingchange röstar på cirkus
21:00 Niyama röstar på qitis
21:00 Myrten röstar på Niyama
21:00 Hedinn röstar på qitis

Qitis lärling

Jag ser det som att q kunde sett den dolda rösten och vem ulvarna försökte käka

Men om det är så fattar jag fortfarande inte hur hon kunde dra de slutsatser hon gjorde? Jag får det inte riktigt att gå ihop, men någon kanske kan förklara för mig?

Jag tyckte att qitis var väldigt trevlig och bekräftande mot mig, särskilt i inlägg där jag också hade teorin att fårulven röstade på LenaH. Det kan såklart också ha varit för att qitis är trevlig mot nybörjare men med facit i hand så tror jag att denna teori stämmer.

Jag har heller ingen aning om hur spioninfo ser ut, dvs hur mycket kan qitis egentligen ha vetat? Jag antar att raden om vem den onda siaren siat också finns där, men vad mer? cirkus, Hedinn och Niyama blir onekligen extra misstänkta, även om jag tycker att qitis och Niyamas ”beef” mest kändes som röriga missförstånd.

Jag ser det som att q kunde sett den dolda rösten och vem ulvarna försökte käka

Men om det är så fattar jag fortfarande inte hur hon kunde dra de slutsatser hon gjorde? Jag får det inte riktigt att gå ihop, men någon kanske kan förklara för mig?

Nu kan väl ulvarna tänka rätt bra själva ändå men vill man förklara vad hon fick se i sin spioninfo?

Påminner om att döda spelare inte får skriva i tråden om sådant som kan påverka spelets gång.
Tillägg:
Tänk på att teoria och rösta på sådant som hänt i leken, med tydliga teorier om varför ni röstar på den ni valt.

Diskutera inte roller i OT-ande.

Jag är på kattutställning imorgon också och det är faktiskt en legit anledning till att inte vara så aktiv eller som det så fint uttryckt - håller låg profil.
Intressant att @flyingchange håller emot mig att jag inte driver egna teorier och att det är skumt att jag lägger första rösten på LenaH och första rösten på Niyama. Jaha liksom, är alla andra oskumma då som lagt an draröst eller är just mina förstaröster skumma? Jag har drivit en och samma teori mot Niyama och den håller jag kvar vid och den har jag drivit själv utan att någon annan drivit åt mig. Om vi nu ska peta i att folk gör saker IRL - som att vara upptagen hela dagen och sen vara bortbjuden och det ska hållas emot en som "låg profil" kan jag tycka att det finns konstigare saker att titta på. Varsågod

Jag tror att Q vet att fårulvens dolda röst låg på LenaH. Det visste ulvarna också såklart och därför drevade de iväg mot henne för de fattade hennes roll. Viktigaste av alla att få ut.
Jag tror att den dolda rösten låg på LenaH för att skydda Hedinn från lottning om nu inte fårulvens öppna röst också låg där. Då var den där för att få till "åtminstone" lottning. Så i min enkla värld borde Niyama ha sällskap i lyan av bland annat Hedinn. Flyingechange ligger också rätt pissigt till för att vara ulv enligt ovan inte minst att det anses skumt att lägga en första röst på Niyama - exakt vad är skumt med det? Noll och inget.
Varsågod.

Jag är på kattutställning imorgon också och det är faktiskt en legit anledning till att inte vara så aktiv eller som det så fint uttryckt - håller låg profil.
Intressant att @flyingchange håller emot mig att jag inte driver egna teorier och att det är skumt att jag lägger första rösten på LenaH och första rösten på Niyama. Jaha liksom, är alla andra oskumma då som lagt an draröst eller är just mina förstaröster skumma? Jag har drivit en och samma teori mot Niyama och den håller jag kvar vid och den har jag drivit själv utan att någon annan drivit åt mig. Om vi nu ska peta i att folk gör saker IRL - som att vara upptagen hela dagen och sen vara bortbjuden och det ska hållas emot en som "låg profil" kan jag tycka att det finns konstigare saker att titta på. Varsågod

Jag tror att Q vet att fårulvens dolda röst låg på LenaH. Det visste ulvarna också såklart och därför drevade de iväg mot henne för de fattade hennes roll. Viktigaste av alla att få ut.
Jag tror att den dolda rösten låg på LenaH för att skydda Hedinn från lottning om nu inte fårulvens öppna röst också låg där. Då var den där för att få till "åtminstone" lottning. Så i min enkla värld borde Niyama ha sällskap i lyan av bland annat Hedinn. Flyingechange ligger också rätt pissigt till för att vara ulv enligt ovan inte minst att det anses skumt att lägga en första röst på Niyama - exakt vad är skumt med det? Noll och inget.
Varsågod.

När jag röstade såg jag två olika drev - ett mot qitis och ett mot Niyama och pga att just de två haft intensiva diskussioner i tråden tyckte jag att det kändes lite väl enkelt att rösta på just dem. Men, efter röstningen och efter att ha läst igenom tråden lite noggrannare så håller jag Hedinn, Habina, Mirtai, fio, Emtherlia och Niyama som mer ulviga än dig då jag tror att ett par ulvar garanterat röstade qitis.

Jag tyckte att qitis var väldigt trevlig och bekräftande mot mig, särskilt i inlägg där jag också hade teorin att fårulven röstade på LenaH. Det kan såklart också ha varit för att qitis är trevlig mot nybörjare men med facit i hand så tror jag att denna teori stämmer.

Jag har heller ingen aning om hur spioninfo ser ut, dvs hur mycket kan qitis egentligen ha vetat? Jag antar att raden om vem den onda siaren siat också finns där, men vad mer? cirkus, Hedinn och Niyama blir onekligen extra misstänkta, även om jag tycker att qitis och Niyamas ”beef” mest kändes som röriga missförstånd.
Det fetstilta: menar du generellt sett? I så fall, gå in i förra leken till den sammanfattning som kom efter lekslut. Det är i princip spionifon fast mer utskriven. Skillnaden är att i sammanfattningen finns det saker som inte spionen får, t ex vem som lynchades är ju inte dold info=inte med i spioninfon.

Det står i princip heller aldrig roller, typ (fiktivt exempel) inte "siaren siar Myrten (LL)" som det gör i sammanfattningen utan "siaren siar Myrten".

Ska nu skriva att jag inte har en aning om var flyingchange står, men tycker att det är fair att alla spelare har en förståelse för hur infon funkar. Och eftersom FC är ny drog jag det här med förra leken som utgångspunkt.

TILLÄGG: Flaggar för att jag, om jag lever, behöver rösta ganska tidigt idag. Ska iväg och kanske kommer hem före DL, men kanske inte.

Varsågod.
Jag håller med om vad vi tror att Q visste, men tänker du då att Q pekade ut fårulven Niyama? Jag tyckte ju att det var ganska svävande kring det? Eller så är jag bara trög vilket inte är så ovanligt.. Inser ju nu när jag skriver att hon nog absolut skulle kunna vara det ja..
Vad tänker du om Myrten idag?

Uppdatering Natt-DL 2

Cirkus såg fram emot marknaden. Vad hon skulle sälja visste hon inte riktigt, men det var kanske tillräckligt att mest gå omkring och titta. Fast det händer märkliga saker... I brist på något bättre att göra går hon fram till där några andra står och diskuterar vad som kan ha hänt, och där lär hon bli kvar.

Cirkus var byfåne.

Dag-DL 3 21:00

Ja det blev ju tyvärr väldigt tydligt efter Q´s roll blev avslöjad. Men då är frågan om @Niyama är ulv eller ond siare? Hur visar sig svaret på onda siaren om cirkus frågade om Niyama? @Sryoqwe ? Vill minnas att Q skrev i ett tidigt inlägg i går att hon misstänkte onda siaren men tänker att det inte kunnat framgå i hennes information.

Ja det blev ju tyvärr väldigt tydligt efter Q´s roll blev avslöjad. Men då är frågan om @Niyama är ulv eller ond siare? Hur visar sig svaret på onda siaren om cirkus frågade om Niyama? @Sryoqwe ? Vill minnas att Q skrev i ett tidigt inlägg i går att hon misstänkte onda siaren men tänker att det inte kunnat framgå i hennes information.
Byfånen får bara information ulv/icke ulv. Onda siaren är inte ulv (inte med i lyan och behöver inte vara borta för goda att vinna) och går därmed som icke-ulv.

Byfånen får bara information ulv/icke ulv. Onda siaren är inte ulv (inte med i lyan och behöver inte vara borta för goda att vinna) och går därmed som icke-ulv.
Ok då är jag rätt säker på att @Niyama är ulv.

Ja, jag orkar inte dra ut på det längre då utan fio röstar på Niyama

Blev rätt tydligt när Q´s roll avslöjades att Cirkus var byfånen då Q följde cirkus röst och jag tror det är rätt tydligt att Cirkus efterfrågade Niyamas roll och fick svaret ulv.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka