Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Som jag skrev ovan, jag fokuserar på DL2 och kollar motiveringarna på kvarvarande spelare (lila=död):

DL 2 kl 21:00
19:38 Elo röstar på Emtherlia: #225
med motiveringen att ulvarna gömmer sig bland de sista rösterna.
19:40 cirkus röstar på Niyama
20:00 Qitis röstar på Niyama

20:20 Mirtai röstar på qitis:
#240 med motiveringen att det är svårt att se vad Q far efter i diskussionen med Niyama.
20:24 Artline röstar på Emtherlia:
#245 med motiveringen att hon inte vill lägga en uddaröst, Emt har en röst och även Art tror att ulvarna gömmer sig bland de sena rösterna.
20:27 bollen__ röstar på Elo:
#246 med motiveringen att hon inte riktigt köper Elos teori om att ulvar skulle rösta sist.
20:40 Habina röstar på qitis:
#255 med motiveringen att beteendet skaver och att Q möjligen kan vara den onde siaren som siat Niyama god.
20:47 fio röstar på qitis:
#263 med motiveringen att hon inte heller förstår snurrandet runt Q/Niyama och där nu även cirkuse kommit med. Hänvisar till en fråga av Mirtai tidigare där hon undrat varför Q inte röstar på de hon lanserar som fårulvar (här måste Mirtai vidare motiverat sin röst, vilket hon skrev att hon skulle göra - jag har bara sammanställt röstinlägg i detta skede).
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama:
#268 med motiveringen att hon ser ett mönster i Qs och cirkus röster.
20:56 Emtherlia röstar på qitis:
#273 med motiveringen att Q skriver märkligt i konversationen med Niyama.
20:57 flyingchange röstar på cirkus:
#275 med motiveringen att hon lagt förstaröster på Lena och på Niyama och för övrigt håller låg profil och hakar på andra teorier.
21:00 Niyama röstar på qitis
21:00 Myrten röstar på Niyama: #278
med motiveringen att röstmotiveringen om att låta ulvarna styra lynchen för att jag reagerade på en andraröst skaver.
21:00 Hedinn röstar på qitis:
#279 med motiveringen att Qs teorier är märkliga och att om hon hade haft info borde hon röstat tidigare?

Nu hoppas jag att jag fått hyperlänkarna rätt så att ni ser själva röstinläggen och inte bara min tolkning av dessa. Nu ska jag dels tycka till, dels läsa vidare i leken. Men telefonen ringde så jag postar detta nu,

Lika bra att börja se vad Q troligen gjort som lärling. Gissar på att hon valde spioninfo och då borde detta inlägg gå att utläsa mycket av.

Ulven lade den dolda rösten på LenaH.
Eremiten såg till att det inte blev käk

Vad mer ingår i spioninfo? Vem ulvarna ville käka?

Jag gick igenom emthe´s inlägg i går och det är väldigt lite skrivet och hon har bara glidit med i röstningen och inte bidragit överhuvudtaget till något grävande. Vad är det som gör att du tycker hon är mindre misstänkt än Artline?

Tycker du är lite hård när du säger att hon inte bidragit något? Visst, hon var inte först med att läsa Qs testamente, men hon försökte bena i det.

Kanske inte så mycket vad jag ser som gör att jag tror att hon är god, som vad jag inte ser som skulle göra det logiskt för Artline att fortsatt rösta där?
Så mycket är väl Artlines röster och att jag inte tror att de är baserade på info. För hade Artline som god fått info om en ond Emtherlia så tycker jag hon borde vara lite tydligare?

Tycker du är lite hård när du säger att hon inte bidragit något? Visst, hon var inte först med att läsa Qs testamente, men hon försökte bena i det.

Kanske inte så mycket vad jag ser som gör att jag tror att hon är god, som vad jag inte ser som skulle göra det logiskt för Artline att fortsatt rösta där?
Så mycket är väl Artlines röster och att jag inte tror att de är baserade på info. För hade Artline som god fått info om en ond Emtherlia så tycker jag hon borde vara lite tydligare?
Emtherlia kan mycket väl vara god . Men jag tror som sagt att det gömmer sig ulvar bland de som känns mer anonyma.

Min röst igår är en teori jag tror på men också en chans att ge er en chans att granska mig. Eller vad man ska säga. Hinner inte formulera mig vettigt

Jag har inte så mycket mer att komma med än det jag skrev efter DL igår. Naturligtvis reagerar jag på att man säger att de sista rösterna skulle vara av ulvar för jag vet ju min egen roll. Men känner mig också rätt fine med att åka ut, det visar ju bara att jag har rätt att inte bara ulvar röstar sent 😅 och det är ju fint att ha rätt nån gång.
Jag tycker att det är ganska många som är anonyma i leken, mer anonyma än mig och det gör det ju lätt för ulvarna att styra tänker jag.
Jag har bara en liten stund ikväll, kommer inte kunna bevaka leken så mycket.

Som väntat blir det inte så mkt att teori om idag. Tycker BSF och Habina har resonerat klokt hittills så dom känns inte åt det onda hållet iallafall utan mer neutrala. Hedinn har även hon resonerat klokt men det är ingen skillnad oavsett roll så lite mer tveksamt neutral på henne.

Flyingchange har resonerat lite udda ändå måste jag säga men vet inte om en ulv skulle sticka ut på det viset, möjligtvis den onda siaren isåfall. Hon kan iof ha blivit styrd lite av ulvarna i lyan om hon är med där för att förvirra.

Emthe, Artline Mirtai och Myrten har jag sett väldigt lite av så önskar nog lite mer input därifrån.

Artline har röstat på emthe 2 ggr på raken, jag skrev själv ett inlägg där jag tycker emthe har glidit med lite väl mkt så jag hade oxå kunnat rösta där igår om det inte var så uppenbart med Niyama.

Jag tror att dagens lynch kan reda ut betydligt mer oavsett vem som blir lynchad.
Jag känner mig mer tveksam till Habina än Bsf, men det är väl troligen för att Habina röstat på mig :rofl:
Jag får också känslan att flyingchange spelar ensam, mest för att det resoneras lite udda som du säger.. men det kan ju vara taktik också..
Jag hoppas att Art är god, men det har jag inga belägg för. Kan ju absolut hålla med om teorierna från både dig och Art kring Emthe.

19:38 Elo röstar på Emtherlia
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo
20:40 Habina röstar på qitis
20:47 fio röstar på qitis
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama
20:56 Emtherlia röstar på qitis
20:57 flyingchange röstar på cirkus
21:00 Myrten röstar på Niyama
21:00 Hedinn röstar på qitis

Här då? Cirkus och Qitis röstar på Niyama, då kommer Mirtai och röstar på Q... som ju sen då följs av fio, Emtherlia, Niyama själv och Hedinn.
Här känns ju Myrtens röst på Niyama som att den ändå gör att man vågar tro att Myrten inte är så ond. Det gjorde ju ändå att Niyama fick 4 röster och eftersom N och Hedinns kom samtidigt så ja.. Tror det är + för Myrten i det läget. Tänker att hon ev såg att det stod 4 röster på Q och att då lägga en fjärde röst på en kollega känns ändå vanskligt.
Jag vill ju också tro att Bsf är god utifrån röstning och teoriande..
Landrar tillbaka till min teori här och tror nog att Myrten inte är i lyan för jag tänker att den där rösten på Niyama är för vansklig för det som kollega. Får ju inte glömma att vi har en ond utanför lyan men jag vet inte hur den skulle rösta i det läget. Jag vågar nog ändå tänka att Myrten är åt det godare hållet.

Habina glömde jag ju skriva om i det här inlägget men det är nog för att hon känts så neutral för mig. Nu tror jag ju att hon är ond bara för att hon röstat på mig :rofl: men jag fattar ju att det inte är ett rimligt resonemang så jag lägger nog henne åt sidan så länge..

Landrar tillbaka till min teori här och tror nog att Myrten inte är i lyan för jag tänker att den där rösten på Niyama är för vansklig för det som kollega. Får ju inte glömma att vi har en ond utanför lyan men jag vet inte hur den skulle rösta i det läget. Jag vågar nog ändå tänka att Myrten är åt det godare hållet.

Habina glömde jag ju skriva om i det här inlägget men det är nog för att hon känts så neutral för mig. Nu tror jag ju att hon är ond bara för att hon röstat på mig :rofl: men jag fattar ju att det inte är ett rimligt resonemang så jag lägger nog henne åt sidan så länge..

Tänk om Myrten är ond siare och Niyama blev siad av två första natten. :rofl:

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo
Inget käk

Qitis lärling
Cirkus byfåne

DL 3
09.59 fio röstar på Niyama
10:23 Blacksmithfarm röstar på Niyama
10.39 Mirtai röstar på Niyama
13.07 Myrten röstar på Niyama
Emtherlia röstar på Niyama.
Hedinn röstar på Niyama
flyingchange röstar på fio
Artline röstar på Emtherlia.
bollen__ röstar på Niyama
Habina röstar på Niyama

🧘‍♀️🗳️🏀
Elo röstar på Niyama

Niyama fårulv
Och angående teorina tt de som röstade sent DL1 är ulvar så är det ju frågan vad som menas med sent? LenaH var ju inte många minuter före heller. Men det kanske bara var strörösterna? Jag hade ju glömt leken och tänkte verkligen inte lägga en andra eller tredjeröst på någon i DL1 som jag BOP:ade, så jag har inte mer försvar än så. Igår röstade jag på Niyama precis som nästan alla andra.. Ja jag röstade på Elo dagen innan, men det var ju för att jag inte förstod gnabbet mellan Q och Niyama förrän det var för sent.. Uppenbarligen var det så för fler.........

DL 1 21.00

LenaH bybo
Inget käk

Qitis lärling
Cirkus byfåne

DL 3
09.59 fio röstar på Niyama
10:23 Blacksmithfarm röstar på Niyama
10.39 Mirtai röstar på Niyama
13.07 Myrten röstar på Niyama
Emtherlia röstar på Niyama.
Hedinn röstar på Niyama
flyingchange röstar på fio
Artline röstar på Emtherlia.
bollen__ röstar på Niyama
Habina röstar på Niyama

🧘‍♀️🗳️🏀
Elo röstar på Niyama

Niyama fårulv
Bestämde mig för att försöka gå igenom vilka roller som åkt ut vs är kvar.
GODA
Byfånen - Som byns fåne har personen inget vett och ingen moral, men ibland kan de vara smarta också. Byfånen får en gång under spelets gång ta reda på en persons identitet, men bara om personen är ulv eller inte. Goda specialroller kommer att benämnas som bybor då Byfånen frågar om deras roll. Måste PM:a frågan inför natten. Vid en lynchning får Byfånens röst räknas två gånger då personen lyckas mygla till en röst utan att någon ser detta. En röst skrivs i tråden och den andra lämnas i hemlighet till LL genom PM.
Död, cirkus. Käkad natt 2. Använde högst troligt sin sia natt 1 och prickade Niyama. Kan antas ha använt sin extraröst DL2 - varför vänta i det läget?

Eremiten - Byns enstöring som bor en bit utanför byn. Är allmänt otrevlig mot alla som hittar vägen ut till personens grotta, och är inte sen med att kasta gyttja och dynga på alla nyfikna, så vem personen är av alla bybor; ja det vet ingen, bara att denna är en av de goda. All isolering har gett personen oanade krafter. Kan en gång under spelet förhindra ulvarna från att ta en bybo, det vill säga stoppa ett ulvmord under en natt. Eremiten meddelar LL i samband med sin lynchningsröst. Samma natt går ulvarna utan middag.
Lever ff.
Kan ha använt sin förmåga natt 1.

Lärling - Försöker bli både ängel, spion och siare. Måste gå igenom alla roller innan den kan börja om. Kan alltså inte sia innan den också skyddat och tagit spioninfo.
Död, lynchad, Q.

Goda lyan - goda roller som åkt ut hamnar här med rollen Brevbärare – och får tre paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan dagDL. Paketen innehåller spionrader samt sior. Goda lyan vet vilka rader som skickas ut, dock inte vad informationen är. Samma spelare kan inte få paket dagen efter det att denne mottog ett paket, utan det måste gå minst ett dygn emellan.
Kan ha valt att skicka ett paket före DL2 och ett före DL3?
Min fetning/markering. Jag hade läst för snabbt vid lekstart och missade att det kan finnas sior i paketen.

Onda
Ond siare
– känner inte till ulvarna och ulvarna vet inte vem detta är. Får varje natt sia en deltagare. Försöker hjälpa ulvarna. Räknas inte in i vinstvillkoren.
Lever, har haft 3 sior hittills.

Ulv i fårakläder - en ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! Ingår i lyan.
Död, Nyiama, troligtvis siad av cirkus.

Ulvar - vill ha lugn och ro i byn och tycker inte om marknaden. Tar till mer eller mindre våldsamma metoder för att få tyst på stöket de anser pågår i byn. Kan käka en spelare varje natt, förutsatt att ingen annan motverkar detta.
Lever, men är nog hungriga.

Noterar:
Potentiellt många sior i omlopp, både på goda och onda sidan (beroende på vart goda lyan skickat/om de skickat).
Bybor är inte listade i roll-listan. Men LenaH var bybo, så de existerar ju.

Bestämde mig för att försöka gå igenom vilka roller som åkt ut vs är kvar.

Död, cirkus. Käkad natt 2. Använde högst troligt sin sia natt 1 och prickade Niyama. Kan antas ha använt sin extraröst DL2 - varför vänta i det läget?

Lever ff.
Kan ha använt sin förmåga natt 1.

Död, lynchad, Q.

Kan ha valt att skicka ett paket före DL2 och ett före DL3?
Min fetning/markering. Jag hade läst för snabbt vid lekstart och missade att det kan finnas sior i paketen.

Lever, har haft 3 sior hittills.

Död, Nyiama, troligtvis siad av cirkus.

Lever, men är nog hungriga.

Noterar:
Potentiellt många sior i omlopp, både på goda och onda sidan (beroende på vart goda lyan skickat/om de skickat).
Bybor är inte listade i roll-listan. Men LenaH var bybo, så de existerar ju.
Kan eremiten bara hindra ulvarna från att äta en bybo? Inte tex Lärlingen? Nej visst är det stoppa käk oavsett?

DL 1 21.00

Ja, då var ju Myrten uppenbarligen inte fårulv.. Frågan är om Niyamas röst på Myrten är en röst på en kollega eller bara någon random. Och är Hedinn ond iom att fårulvsrösten låg på Lena?

Här då? Cirkus och Qitis röstar på Niyama, då kommer Mirtai och röstar på Q... som ju sen då följs av fio, Emtherlia, Niyama själv och Hedinn.
Här känns ju Myrtens röst på Niyama som att den ändå gör att man vågar tro att Myrten inte är så ond. Det gjorde ju ändå att Niyama fick 4 röster och eftersom N och Hedinns kom samtidigt så ja.. Tror det är + för Myrten i det läget. Tänker att hon ev såg att det stod 4 röster på Q och att då lägga en fjärde röst på en kollega känns ändå vanskligt.
Jag vill ju också tro att Bsf är god utifrån röstning och teoriande..
Måste gå och vet inte om jag hinner tillbaka innan DL.
Har funderat och jag tänker nog att det eventuellt kan finnas något ont i Hedinn iom att Lena åkte, även om nu utifrån vad Q skrivit tror att fårulvrösten låg där så att Lena hade 3 röster så tänker jag att det ju ändå kan ha varit för att Hedinn är ond och Niyama röstade ju sent så hon hade ju hunnit se att det stod 2-2 innan hon röstade tänker jag.
Sen i DL2 så röstade ju Hedinn jättesent men hon la ju rösten på Q i ett läge där jag tänker att hon sett att Niyama hade 3 röster och Q 4 röster. Så tror hon la den där för att öka chansen iom att det ju var flera som inte röstat.
Bättre än såhär blir det nog tyvärr inte från mig idag. Öppen för att ändra röst om jag hinner tillbaka och ni kommit fram till något vettiagre.
bollen__ röstar på Hedinn

Tja, hon har typ 10 inlägg så jag tycker nog hon mest glider med, möjligtvis för att hon teoriar någonannanstans vad vet jag.

Som jag skrev ovan, jag fokuserar på DL2 och kollar motiveringarna på kvarvarande spelare (lila=död):

19:38 Elo röstar på Emtherlia: #225
med motiveringen att ulvarna gömmer sig bland de sista rösterna.

20:20 Mirtai röstar på qitis:
#240 med motiveringen att det är svårt att se vad Q far efter i diskussionen med Niyama.
20:24 Artline röstar på Emtherlia: #245 med motiveringen att hon inte vill lägga en uddaröst, Emt har en röst och även Art tror att ulvarna gömmer sig bland de sena rösterna.
20:27 bollen__ röstar på Elo: #246 med motiveringen att hon inte riktigt köper Elos teori om att ulvar skulle rösta sist.
20:40 Habina röstar på qitis: #255 med motiveringen att beteendet skaver och att Q möjligen kan vara den onde siaren som siat Niyama god.
20:47 fio röstar på qitis: #263 med motiveringen att hon inte heller förstår snurrandet runt Q/Niyama och där nu även cirkuse kommit med. Hänvisar till en fråga av Mirtai tidigare där hon undrat varför Q inte röstar på de hon lanserar som fårulvar (här måste Mirtai vidare motiverat sin röst, vilket hon skrev att hon skulle göra - jag har bara sammanställt röstinlägg i detta skede).
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama: #268 med motiveringen att hon ser ett mönster i Qs och cirkus röster.
20:56 Emtherlia röstar på qitis:
#273 med motiveringen att Q skriver märkligt i konversationen med Niyama.
20:57 flyingchange röstar på cirkus: #275 med motiveringen att hon lagt förstaröster på Lena och på Niyama och för övrigt håller låg profil och hakar på andra teorier.
21:00 Myrten röstar på Niyama: #278
med motiveringen att röstmotiveringen om att låta ulvarna styra lynchen för att jag reagerade på en andraröst skaver.
21:00 Hedinn röstar på qitis: #279 med motiveringen att Qs teorier är märkliga och att om hon hade haft info borde hon röstat tidigare?

Nu hoppas jag att jag fått hyperlänkarna rätt så att ni ser själva röstinläggen och inte bara min tolkning av dessa. Nu ska jag dels tycka till, dels läsa vidare i leken. Men telefonen ringde så jag postar detta nu,
Har slutat prata i telefon, så dags att tycka till om dessa röster. Notera att detta är mina tolkningar av motiveringarna. Om de är helt uppåt väggarna hoppas jag att spelarna invänder:

Elo och Artline röstar båda på Emtherlia och med samma motivering. Tycker inte den är den starkaste.

Mirtais röstmotivering på Q är också lite svag, men jag tycker att hennes inlägg #250 där hon lyfter fram att det vore rimligt att rösta på någon som är man tror är ulv eller fårulv om man nu tror det typ är ett vettigt tillägg till motiveringen.

_bollens röst på Elo - håller med, jag köper inte heller detta att ulvar skulle rösta sent. (Kanske för att jag också röstar sent ofta? :rofl:) Håller med bollen här. Sen litar jag aldrig på henne men inget konstigt med motiveringen tycker jag.

Habinas röst på Q tillför en teori om den onde siaren. Vi vet nu att den inte stämmer, men jag tyckte själv att Q var väldigt skum och velade hit och dit runt henne och Niyama. Så jag förstår att Q fick röster.

fio röstade också på Q och åter får jag säga att jag förstår rösten. Men kanske ett frågetecken att fio uppfattat att cirkus kommit in men ser det snarare som mer skumt?

BSFs röst på Niyama känns helt legit. Hon var den som läste spelet känns det som. Känns mest mot den goda sidan för mig och kommer inte att få en röst från mig idag.

Emtherlia lade ännu en röst på Q. Och som sagt - jag förstår. Så rösten likt andra q-röstare säger inte så mycket för mig.

flyingchanges röst på cirkus tycker jag ärligt talat är motsägelsefull och skum! Det går inte riktigt ihop för mig att å ena sidan motivera med att cirkus lägger förstaröster men å andra sidan säga att hon hakar på andras teorier och håller låg profil? Förstaröster gör ju att man ganska mycket måste teoria själv. Hm.

Hedinns röst på Q till slut: kommentaren att Q borde röstat tidigare om hon hade info håller jag med om. Å andra sidan kommer detta efter att Q följt cirkus. Hedinn har dock inte kommenterat det, kanske uppfattade hon inte det? Jag själv drog inte slutsatsen förrän efter DL pga tokstressad. Men jag vet inte.

Här är för övrigt min röstmotivering i DL2. Den kom tydligen inte med.

Summan av kardemumman är att jag nu ska försöka hinna gå vidare och analysera vad som hände efter DL. Problemet är att jag faktiskt förstår röster på Q och sedan blev det drev i nästa DL. Men självklart kan det finnas ulvar bland Q-rösterna, så jag kan inte lägga dem åt sidan för att jag förstår.

För övrigt: kan någon i goda lyan slå en stekpanna i huvudet på @qitis ? Har man en sån viktig roll får man banne mig inte vara så skum fast man är god! @LenaH fixar du det?

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka