Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Är helt med dig. Hon har varit väldigt anonym hittils och gled med på ett bananskal i röstningen igår. Plus att hon ville samla rösterna idag på Niyama och lägger den 5e rösten!?! Inte jättetroligt i det läget att rösterna inte skulle bli samlade liksom. Känns som en lätt röst att lägga på en kollega i det läget.

Använder det jag skrev igår och även att jag nog hade röstat på henne igår om det inte var så uppenbart med Niyama.

fio röstar på Emthe pga ovanstående.

Jag har inte hittat någon som är mer misstänkt än nämligen.

Använder det jag skrev igår och även att jag nog hade röstat på henne igår om det inte var så uppenbart med Niyama.

fio röstar på Emthe pga ovanstående.

Jag har inte hittat någon som är mer misstänkt än nämligen.
Inte något annat alls?

Mirtai,hedinn och elo som inte synts så mycket? Elo har ännu färre inlägg än Emtherlia.

Jag har verkligen så mycket mindre tid att leka än jag trodde. Sorry 🙈

Min röst på qitis blev ju mindre lyckad men skyller på tidsbrist att jag inte hann läsa ordentligt. Plus att hon ju faktiskt var tämligen skum, precis som @Myrten skriver!

Måste gå och vet inte om jag hinner tillbaka innan DL.
Har funderat och jag tänker nog att det eventuellt kan finnas något ont i Hedinn iom att Lena åkte, även om nu utifrån vad Q skrivit tror att fårulvrösten låg där så att Lena hade 3 röster så tänker jag att det ju ändå kan ha varit för att Hedinn är ond och Niyama röstade ju sent så hon hade ju hunnit se att det stod 2-2 innan hon röstade tänker jag.
Sen i DL2 så röstade ju Hedinn jättesent men hon la ju rösten på Q i ett läge där jag tänker att hon sett att Niyama hade 3 röster och Q 4 röster. Så tror hon la den där för att öka chansen iom att det ju var flera som inte röstat.
Bättre än såhär blir det nog tyvärr inte från mig idag. Öppen för att ändra röst om jag hinner tillbaka och ni kommit fram till något vettiagre.
bollen__ röstar på Hedinn
Ser absolut att du ska iväg och antagligen inte kan svara innan DL, men hur tänker du kring att det diskuterats att qitis inte borde haft nån spioninfo efter första natten, eftersom käket uteblev inatt och det då enbart borde varit eremiten som kunnat stoppa och qitis därmed borde tagit skydd natt 1?

Sen tror jag visserligen själv att det är sannolikt att fårulvsrösten låg på LenaH, men inte för att skydda nån, utan för att det är rätt rimligt att lägga en sån på nån som faktiskt åker ut (utöver den generella risken att nån lägger en andraröst på en ulv mot slutet). Säg att fårulvsrösten istället lagts på någon som bara hade en röst i tråden. Då skulle det vara tre uppe för lottning, säg att LenaH eller jag åkte ut, då skulle spioninfon innehålla en rad som pekar ut en god, eftersom lyan knappast lagt upp en ulv för lottning i det dolda?

RL har varit lite av ett problem idag. Skulle egentligen sluta tidigare men fick istället jobba över och blev sen hem, sen till stallet och har precis landat i soffan.... men ska försöka både teoria och tänka innan DL.

Vem/vad/hur stoppade käket? Jag trodde alla sådana förmågor var borta? Jag fattar ingenting. Å andra sidan är jag inte så bra på hur rollerna funkar så har väl missat nåt...

Röstningen var ju rätt tråkig iom att de flesta röstade (helt korrekt) på Niyama. Dock sticker FC och Artline ut. De följer inte drevet och frågan är varför? Är de ulvar som inte vill rösta på en kollega? Eller goda som letar fler onda än bara sen uppenbara? Det känns dock sjukt mysko om de vore onda. Jag tror inte att två ulvar hade valt att sticka ut på det sättet. Å andra sidan kanske de räknar med att andra tänker så och därför är onda. Båda två...

Borde det inte finnas fler sior/spioninfo nu? Vår lärling försvann men visst hade goda lyan möjlighet att skicka paket? Dock är jag ju sjukt dålig på hintar så vem vet?

BSF röstade på Niyama redan DL2. Känns därför god? Iaf mindre hårig än många andra...

Mirtai röstar tidigt på Q i DL2 och lägger lite upp henne för drev. Ulvigt. Hon och Habina röstar på varandra i DL1. Kan det vara alibiröster? Habina är sedan med och röstar ut Q.

Jag funderar lite på DL2 när @Artline röstade på mig när Niyama (ond) hade två röster. Hon jämnade ut oddsen mellan oss så det stod 2-2… kan kännas lite som ett räddningsförsök?

Sen rasslar det till och det röstas på Q (även jag, men hon var så otroligt skum i sina inlägg mot Niyama)!

Tre röster kom i sista minuten från @Hedinn , Niyama och @Myrten . Visste Myrten hur Niyama skulle rösta och kände att det var tryggt att rösta på Niyama som ulvkompis utan att hon skulle riskera att åka ut? För där kan även Hedinn läggas in i ekvationen, om hon, Niyama och Myrten sitter i lyan ihop.

Jag ber om ursäkt för otroligt dålig aktivitet, jag har visst lite för mycket annat som jag behöver lägga tid på och borde inte ha spelat denna omgången, nästa gång sitter jag i en åskådarläktare! :)

Nu fick jag lite att göra, så jag måste rösta. Jag kommer inte att hinna gå igenom hela leken fram till nu i detalj. Har läst den men det är inte samma som att gå igenom och verkligen analysera.

Har reagerat på flyingchanges motsägelsefulla motivering till rösten på cirkus i DL2. Samtidigt var hon en av de som inte röstade på fårulven Niyama igår. Skulle hon skippa det om hon var ulv? Möjligen för att någon ska föra just det resonemang jag för just nu. Artline avvek också. Vad innebär det? Där känner jag mig också tveksam till rösten på Emt i DL2 och funderar på om Art ser något inte jag ser eller om hon har en annan agenda?

En annan jag reagerat på är Elo som är minst sagt undflyende. Totalt åtta inlägg. Röstar på Artline med förtäckt BOP i DL1 (#72), på Emtherlia i DL2 med motivering att ulvar kan gömma sig bland de som röstar sent (#223) och på Niyama för beteende, röstrad och för att samla röster i DL3 (#361). För övrigt är det väldigt tunt, det blir tydligt när jag läser inläggen samlat. Ibland är det svårt att teoria när spelaren vet hur det är, dvs är ulv. Kanske är det så i detta fall? Jag tycker det är ulvigt att komma med så lite. Därför:

Myrten röstar på Elo

TILLÄGG: medan jag skrev inlägget kom Elo in med ett teoriinlägg. Läste igenom det snabbt, men ser inte något som får mig att ändra rösten. Ska se om jag hinner in vid DL för att kolla om mer har hänt, men är långt ifrån säker.

DL4
15:18 Habina röstar på bollen__
19:14 bollen __ röstar på Hedinn
20:12 fio röstar på Emetherlia
20.32 Myrten röstar på Elo

Bollen __ 1
Hedinn 1
Emetherlia 1
Elo 1

Jag tror att man kan hitta någon ulv bland de sena rösterna på Niyama. Tänker att det är ett bra sätt att skaffa sig ett alibi

Behöver rösta innan jag somnar ståendes😴

Men på vem? Jag tror vi kommit fram till att Myrtens rödt på Niyama sättet henne på goda sidan. Jag tycker hon resonerar vettigt och då samlar jag gärna röster.

Blacksmithfarm röstar på Elo
Hon har glidit med, och jag vilö samla rösterna lite så att onda förhoppningsvis inte kan styra.

I och med att Blacksmithfarm var den som lanserade teorin om cirkus och qitis igår och följde deras röster är hon långt ifrån toppen av min misstankelista. Visst, det kan vara högt spel av en ulv, men onödigt.

Av samma anledning håller jag inte Myrten som mest misstänkt, även om hon absolut kan offra kollegor så vore det väl onödigt att lägga den rösten på Niyama igår.

Habina, fio och Artline är väl inga jag reagerat på, spelar ”som vanligt”, vilket kan betyda vad som, men neutrala för nu.

Elo, Mirtai och Emtherlia känner jag att jag har dålig koll på, ingen spontan uppfattning och behöver kolla mer på dem, upplever dem lite anonyma.

Flyingchange och bollen är väl de jag ifrågasatt mest gällande teorier. Flyingchange som reagerade på vissa andraröster men inte andra, tyckte det var skumt att lägga förstaröster, men lagt flera själv. Bollen röstar baserat på potentiell spioninfo som vi inte vet om qitis faktiskt fått, som i alla fall i min värld oavsett säger väldigt lite om någon annans roll.

Bollen skrev visserligen att hon var stressad och verkade själv inte tycka det var en kanonteori, så kan ha lite överseende där. Kanske.

Flyingchange sticker för mig ut mer med, enligt min uppfattning, motsägelsefulla teorier.

Hedinn röstar på Flyingchange

DL4
15:18 Habina röstar på bollen__
19:14 bollen __ röstar på Hedinn
20:12 fio röstar på Emetherlia
20.32 Myrten röstar på Elo
20:37 Blacksmithfarm röstar på Elo
20:38 Hedinn röstar på flyingchange
20:40 Mirtai röstar på Elo

Bollen __ 1
Hedinn 1
Emetherlia 1
Elo 3
Flyingchange 1

För att inte missa dl röstar jag nu

Mirtai röstar på Elo

För jag tror att någon av de senare rösterna på Niyama är ulvar. Och så tycker jag att Elo överlag inte teoriat på ett övertygande sätt. (Kasta sten i gladhus osv..)

Det är svårt idag. Jag tror ju fortfarande att minst ett par ulvar röstade qitis i DL2 (varav en av dessa ju var fårulven Niyama) men jag har också en hypotes om att det eventuellt var ett drev på G mot Emtherlia i DL2 där Elo lade förstarösten och Artline lade andrarösten. Jag tycker att fios röst på Emtherlia nu känns svagt underbyggd. Hedinns sista-minutenröst på qitis skaver samt att Hedinn faktiskt också röstade på LenaH i DL1.

Av mina röster så var den på cirkus lagd lite i panik då jag kom hem från en aktivitet som dragit över tiden och jag hann inte riktigt gå igenom leken ordentligt innan DL. Jag visste dock att jag inte ville rösta på qitis eller Niyama. Med facit i hand hade Hedinn varit en mer välmotiverad röst i DL2. Mina övriga resonemang och röster står jag fast vid. Jag skulle gärna rösta fio igen men jag har ju bara lagt uddaröster hittills. Därför står jag och väger mellan fio, Artline, Hedinn och Elo.

Behöver rösta innan jag somnar ståendes😴

Men på vem? Jag tror vi kommit fram till att Myrtens rödt på Niyama sättet henne på goda sidan. Jag tycker hon resonerar vettigt och då samlar jag gärna röster.

Blacksmithfarm röstar på Elo
Hon har glidit med, och jag vilö samla rösterna lite så att onda förhoppningsvis inte kan styra.
Vad är skillnaden på Emthe och Elo då? Edit: Jag kan ändra menar jag, jag är inte låst vid just emthe

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka