Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Jag behöver rösta nu, har migrän på ingång och lite oklart hur pigg jag är resten av kvällen.

Mirtai röstar på Habina

För hon vill bjuda på kaka för att locka till sig folk. Typiskt en ulv att locka till sig oskyldiga med godsaker för att sedan käka upp dem istället!

Vill ändå påpeka att jag var typ 4 timmar före dig :p

Om den dolda rösten nu lades på Lena börjar man ju fundera på varför? Varför på henne och inte på Hedinn som också hade två röster? Antingen ville man verkligen ha ut Lena, eller så ville man skydda @Hedinn

Ponera att jag verkligen inte säger att det är den dolda rösten som avgjort, men OM det är så blir jag fundersam

Jo jag läste det. Har varit på tävling med hästen hela dagen så ligger lite efter er andra. Tyckte ni startade vettigt i morse men sedan snurrades det till lite för många varv för att jag skulle hänga med

Mirtai röstar på qitis

För jag fattar inte riktigt vad hon far efter i diskussionen med Niyama. Ska läsa mer och återkommer men ville rösta för att inte missa

Men om du tror att en är ulv och en annan är fårulv, varför röstar du inte på någon av dem?

Håller med, men det är ju kanske mer troligt att fårulven inte röstade där i leken? För det blir ju mer effektivt då

Tveksamt, borde väl bara varit vem den röstat dolt på

Jag ser det som att q kunde sett den dolda rösten och vem ulvarna försökte käka

Men om det är så fattar jag fortfarande inte hur hon kunde dra de slutsatser hon gjorde? Jag får det inte riktigt att gå ihop, men någon kanske kan förklara för mig?

Jag är rätt upptagen idag så röstar jag med

Mirtai röstar på Niyama

För jag tror hon är ulv baserat på gårdagen

Jag har verkligen så mycket mindre tid att leka än jag trodde. Sorry 🙈

Min röst på qitis blev ju mindre lyckad men skyller på tidsbrist att jag inte hann läsa ordentligt. Plus att hon ju faktiskt var tämligen skum, precis som @Myrten skriver!

Jag tror att man kan hitta någon ulv bland de sena rösterna på Niyama. Tänker att det är ett bra sätt att skaffa sig ett alibi

För att inte missa dl röstar jag nu

Mirtai röstar på Elo

För jag tror att någon av de senare rösterna på Niyama är ulvar. Och så tycker jag att Elo överlag inte teoriat på ett övertygande sätt. (Kasta sten i gladhus osv..)

Jag känner att jag kan lägga till en ny roll i listan och smälla av en 💣💣 så behöver jag inte sätta mig in i allt. Eller så gör jag en 🙋‍♀️ för att dö närmaste tiden 🤣

Nej, det gör ju allt ännu mer förvirrat än det var innan 😱

Så det finns 3 paket och varje paket kan innehålla flera skor och/eller spionrader?

Har sammanställt alla Mirtais inlägg här ovan från första rösten (förutom röstlistor och OT-inlägg).

Det är mer funderingar kring vad som händer i det dolda än teorier kring spelare... Hon teoriar kring min röst på LenaH, men verkar släppa det sen, även om det ju ser ut som att qitis visste att den dolda rösten låg på LenaH. Inte mig emot, visserligen, men det kan ju också vara ett sätt att lansera misstankar utan att själv driva på dem sen.

Hon la första rösten på qitis. Säger väldigt lite, qitis betedde sig skumt och vi var fler som röstade där. Kan vara ärligt god som reagerade, eller ond som passade på. Sen en röst på Niyama och sen tredjerösten på Elo. Rätt "bekväma" röster ändå, som inte kräver nåt vidare grävande. Rösten på Elo är visserligen inte orimlig den heller, fullt förståeligt att man följer de rösterna som redan lagts där, men det som sticker ut för mig är bristen på egna tankar kring deltagarna, som verkar få stå tillbaka för frågor och funderingar kring bakgrundsinfon.

Ang. Fio så velar jag väl fram och tillbaka. Hon försökte ju ändå flagga för Elos spelstil igår. Vilket är till fördel för henne, tycker hon resonerat vettigt förutom då misdtankarna mot Emtherlia.

Men, iom att flyingchange var god och la en uddaröst på fio härom dagen så är jag inte alls säker. Jag tänker alltså här att det kanske har landat ett paket hos flyingchange. Men jsg tycker inte hon var tydlig med att hon visste att fio var ond, om hon nu skulle ha fått paket heller.

Så hon är kanske ändå närmare habina på skalan, ja.

Ang Emtherlia så tycker jag ändå att hennes genomgång av Qs testamente tillsammans med detta.

Här, och i genomgången av Qs testamente så ställer hon relevanta frågor tycker jag.

Syftar du på detta?

Lika bra att börja se vad Q troligen gjort som lärling. Gissar på att hon valde spioninfo och då borde detta inlägg gå att utläsa mycket av.

Ulven lade den dolda rösten på LenaH.
Eremiten såg till att det inte blev käk

Vad mer ingår i spioninfo? Vem ulvarna ville käka?

Här har vi Emtherlias inlägg.

@Hedinn följer @cirkus och lägger enda (hittills) andrarösten. Är det en ulv som känner sig så säker i lyan att hon vågar sticka ut näsan?

Men nu när jag skulle posta så hann @Mirtai före med en liknande teori?!

Jag är däremot feg och vågar kanske inte lägga en andraröst. Ska fundera ett varv till.

Jag skulle posta och då hade det kommit ett nytt inlägg som jag läste så det var typ några minuter bara?

Elo vill sälja saker som hon gjort med spetsiga saker, är hon bra på att sticka på grund av att hon använder sina vassa klor istället för stickgrejer??

Emtherlia röstar på Elo

Shit, jag glömde liksom bort att jag var med i leken idag 😅 och när jag kom hem så skulle det lagas mat och fixas inför Eurovision med familjen.

Jag har försökt läsa ikapp och jag finner Q väldigt märklig i hennes konversation med Niyama därav:

Emtherlia röstar på Q

Röstar på qitis. Efter qitis åkt teoriar hon kring vad qitis valt och vad hon fått för info.

Lika bra att börja se vad Q troligen gjort som lärling. Gissar på att hon valde spioninfo och då borde detta inlägg gå att utläsa mycket av.

Ulven lade den dolda rösten på LenaH.
Eremiten såg till att det inte blev käk

Vad mer ingår i spioninfo? Vem ulvarna ville käka?

Ingen utveckling av tankar kring infon, utan bara infon.

Jag röstade väldigt fel igår och tänker att vi ska samla rösterna idag så vi får ut en ond och med tanke på Cirkus roll så ser det ut som vi har hittat oss en ond!

Emtherlia röstar på Niyama.

Röstar på Niyama när hon åkte ut. Inga ytterligare tankar kring nån annan, utan bara en röst där för att samla rösterna.

Ja jag blir lika förvirrad? Glömde de att käka? Annars är det väl bara Eremiten kvar men tyckte vi kom fram till att den troligen användes första natten?

Här nedan teoriar hon om Artlines röst på henne själv när Niyama hade två. Och sen kring de sista rösterna på qitis. Andra rösten på qitis, som jämnar ut ytterligare, nämns dock inte (tror den lades av Habina om jag inte minns fel?):

Jag funderar lite på DL2 när @Artline röstade på mig när Niyama (ond) hade två röster. Hon jämnade ut oddsen mellan oss så det stod 2-2… kan kännas lite som ett räddningsförsök?

Sen rasslar det till och det röstas på Q (även jag, men hon var så otroligt skum i sina inlägg mot Niyama)!

Tre röster kom i sista minuten från @Hedinn , Niyama och @Myrten . Visste Myrten hur Niyama skulle rösta och kände att det var tryggt att rösta på Niyama som ulvkompis utan att hon skulle riskera att åka ut? För där kan även Hedinn läggas in i ekvationen, om hon, Niyama och Myrten sitter i lyan ihop.

Jag ber om ursäkt för otroligt dålig aktivitet, jag har visst lite för mycket annat som jag behöver lägga tid på och borde inte ha spelat denna omgången, nästa gång sitter jag i en åskådarläktare! :)

Jag står mellan att följa någon jag tror är god och rösta på @Elo och att följa min egen magkänsla att det är @Artline som är lurvig…

Nu blir jag stressad så drar iväg rösten men kan ändra den om vi behöver samla röster.

Emtherlia röstar på Artline då jag tror hon försökte hjälpa sin lyakompis i DL2 när hon röstade på mig.

Det är väl ändå lite till hennes fördel att hon sen inte följer rösterna på Elo, utan teoriar på egen hand om någon annan. Dock är det ju också möjligt att det är ett sätt att undvika att rösta ut någon som man vet är god, så det ser bättre ut. Påpekandet nedan stärker ju lite det, jag ser inte varför en god skulle vara mindre benägen att rädda sig själv än en ond, åtminstone inte när det bör vara få specialroller kvar i leken (skillnad om man är typ enda bybon kvar)? Men kan såklart också vara en ärlig tanke.

Det känns ju som Elo är god om hon inte ens försöker rädda sig?

Du tänker att den onda siaren hellre åker ut än sin ulvpolare artline? Ja, det är ju en teori såklart…

Slutsats: Det gamla vanliga. Kan vara god, kan vara ond. Surprise! Men konstaterar åtminstone att det har varit lite mer egna teorier och tankar än vad Mirtai levererat.

Det är vad jag hinner med just nu, hoppas på att hinna kolla på ett par fler ikväll (och är lite tacksam över att @qitis och @Niyama inte lever längre :o).

• Gilla
Reactions: fio
Här har vi Emtherlias inlägg.

Röstar på qitis. Efter qitis åkt teoriar hon kring vad qitis valt och vad hon fått för info.

Ingen utveckling av tankar kring infon, utan bara infon.

Röstar på Niyama när hon åkte ut. Inga ytterligare tankar kring nån annan, utan bara en röst där för att samla rösterna.

Här nedan teoriar hon om Artlines röst på henne själv när Niyama hade två. Och sen kring de sista rösterna på qitis. Andra rösten på qitis, som jämnar ut ytterligare, nämns dock inte (tror den lades av Habina om jag inte minns fel?):

Det är väl ändå lite till hennes fördel att hon sen inte följer rösterna på Elo, utan teoriar på egen hand om någon annan. Dock är det ju också möjligt att det är ett sätt att undvika att rösta ut någon som man vet är god, så det ser bättre ut. Påpekandet nedan stärker ju lite det, jag ser inte varför en god skulle vara mindre benägen att rädda sig själv än en ond, åtminstone inte när det bör vara få specialroller kvar i leken (skillnad om man är typ enda bybon kvar)? Men kan såklart också vara en ärlig tanke.

Slutsats: Det gamla vanliga. Kan vara god, kan vara ond. Surprise! Men konstaterar åtminstone att det har varit lite mer egna teorier och tankar än vad Mirtai levererat.

Det är vad jag hinner med just nu, hoppas på att hinna kolla på ett par fler ikväll (och är lite tacksam över att @qitis och @Niyama inte lever längre :o).
Vi håller i gång i varsin lya:angel:

Syftar du på detta?
Jag har sammanställt alla Emtherlias inlägg ovan, och det där är det enda jag hittar i alla fall. Inte mycket till genomgång i min värld, det är ju bara ett konstaterande av ett par grejer som kan ha hänt och inga reflektioner kring det alls?

• Gilla
Reactions: fio
Jag tänker att iallafall en ulv röstade på Elo igår. Det var Myrten, BSF och Mirtai. Känns osannolikt att inte en ulv skulle passat på här.
Emthe och Artline hade vardera 2 röster

DL4
15:18 Habina röstar på bollen__
19:14 bollen __ röstar på Hedinn
20:12 fio röstar på Emetherlia
20.32 Myrten röstar på Elo
20:37 Blacksmithfarm röstar på Elo
20:38 Hedinn röstar på flyingchange
20:40 Mirtai röstar på Elo
Emtherlia röstar på Artline
Flyingchange röstar på Artline
Elo röstar på Habina
Artline röstar på Emtherlia

Bollen __ 1
Hedinn 1
Emetherlia 2
Elo 3
Flyingchange 1
Artline 2
Habina 1

Jag har sammanställt alla Emtherlias inlägg ovan, och det där är det enda jag hittar i alla fall. Inte mycket till genomgång i min värld, det är ju bara ett konstaterande av ett par grejer som kan ha hänt och inga reflektioner kring det alls?
Det var lite det jag kände oxå för jag kunde inte minnas att hon hade några direkta genomgångar utan mest bara upprepade vad qitis själv skrivit så för mig blir det lite märkligt bara att man baserar någons godhet pga upprepningar från någon annan. Nu har jag ju BSF åt det goda hållet även om det blev en missräkning i går. Men hon har lurat mig förr 😅

Jag tänker att iallafall en ulv röstade på Elo igår. Det var Myrten, BSF och Mirtai. Känns osannolikt att inte en ulv skulle passat på här.
Emthe och Artline hade vardera 2 röster

DL4
15:18 Habina röstar på bollen__
19:14 bollen __ röstar på Hedinn
20:12 fio röstar på Emetherlia
20.32 Myrten röstar på Elo
20:37 Blacksmithfarm röstar på Elo
20:38 Hedinn röstar på flyingchange
20:40 Mirtai röstar på Elo
Emtherlia röstar på Artline
Flyingchange röstar på Artline
Elo röstar på Habina
Artline röstar på Emtherlia

Bollen __ 1
Hedinn 1
Emetherlia 2
Elo 3
Flyingchange 1
Artline 2
Habina 1
Inte osannolikt. Av de tre som röstade där ser jag dock i så fall Mirtai som den mest troliga, sett till tidigare röstningar/teorier och vad jag sammanställde om Mirtai ovan.

Okej. Min hjärna vill inte samarbeta idag, så jag tänker att jag gör nåt litet åtminstone. Jag gör en tidslinje för det känns som att det inte bara är jag som behöver den just nu.

Qitis skriver i inlägg 151 att hon tror eremiten stoppade lynchen. Så jag tänker utgå ifrån att det är vad som hänt. Dvs

DL1
LenaH lynchas - bybo
Ingen käkas - eremiten stoppar lynchen.
Lärling 1 väljer spioninfo.
Byfånen (dvs cirkus) siar Niyama som ulv.
Lärling 2 gör nåt, oklart vad.
Onda siaren siar person 1.

DL2
Goda lyan skickar paket 1?
Qitis lynchas - lärling 1
cirkus käkas - byfåne
Lärling 2 gör nåt, oklart vad.
Onda siaren siar person 2.

DL3
Goda lyan skickar paket 2?
Niyama lynchas - fårulv
Ingen käkas - gissningsvis lärling 2 skyddar den som tänkts käkas
Onda siaren siar person 3.

DL4
Goda lyan skickar paket 3?
Elo lynchas - bybo
Flyingchange käkas - bybo
Lärling 2 gör nåt, oklart vad men kan nu börja om från början med förmågor.
Onda siaren siar person 4.

Har jag glömt nåt? Alla paket är gissningsvis skickade (ser inte varför goda lyan skulle vänta med att skicka?) och det finns med det kanske en del info att leta reda på (oklart om jag kommer orka det idag dock, hjärnan är mos).

Först en liten sammanfattning för mig själv pga tycker att det är ursvårt att spela på mobilen.

De som är kvar:
Emtherlia
Hedinn
BSF
Artline
Myrten
Mirtai
Bollen
Gio
Habina

Roller som är kvar:
Onda siaren
Ulvar
God lärling 2
Eremiten
Bybor

Jag skulle vilja ta mig en liten titt på @Hedinn

Hedinn var den som lade andrarösten på LenaH och hon lynchades i slutändan. Dock så är det ju DL1 och är man god har man ju inget att gå på. Som ond däremot vet man ju typ alla som är goda…

Hedinn tyckte även att Qs resonemang mot Niyama var märkligt (likaså jag ska väl tilläggas) men i efterhand kan det ju även tolkas som att en ulv försöker försvara en annan ulv. Sen kommer hennes röst i sista sekund, på Q, och det är här jag tycker det börjar bli lurvigt. Hon röstar samtidigt som Niyama röstar på Q och samtidigt som Myrten röstar på Niyama. Alltså en röst som, tillsammans med Niyamas, sätter spiken i kistan för goda Q och som som styr bort från ulven Niyama.

I förstcarstalet efteråt så skrev hon att hon hellre styrde än lät ulvarna bestämma bakom ridån och jag kan köpa det resonemanget men att de tre lade sina röster samtidigt skaver för mig. Sen kanske det är Myrten (som jag skrivit något om innan) jag borde ta en titt på med. Jag har en känsla av att det är en ulv till och inte bara Niyama.

I DL3 lägger hon en röst på Niyama vilket är rimligt oavsett sida man spelar för, hon var ju ganska röjd så att säga.

I DL4 lägger hon sin röst på FC, en spelare jag tyckte verkade förvirrat god men jag kan se att att man även kan läsa inläggen det som onda. Tycker resonemanget inte är helt uppåt skogarna men röstsedeln blev ju inte bättre av detta…

Går sedan igenom mig, ganska rättvist ändå, då jag har varit ganska anonym. Jag tror dock man kämpar lite mer för sin överlevnad om man är i lyan och har kompisar som hejar på en än om man är en förvirrad bybo utan någon info, det kan ibland kännas lite hopplöst liksom.

Så vad har jag kommit fram till undrar ni?

Inte ett jävla skit, men jag sätter henne definitivt inte som god då det finns delar som gör mig misstänksam.

För att inte stå med i rollistan var det ju en del bybor i den här leken 😅

Jag tycker inte att det är nå lättare idag. Alls. Jag är säkert grundlurad men vill fortsätta ha Bsf och fio åt det godare hållet iallafall, Bsf mer trolig än fio känner jag men de verkar ju ha samma tankar om varandra ish så happ är man grundlurad så är man då får det väl vara så.

Jag tror att jag är mer skeptisk till Artline idag än igår?
Myrten känns ju vettig nu när det är klart att hon inte är fårulv 😅

.....jag vet inte alls var jag ska börja ens

Jag är fortfarande misstänksam mot Artline och ska försöka hinna se om något ändrats från min tanke igår på henne.

Som jag skrev tidigare har jag ett viktigt möte imorgon bitti och jag måste fokusera på det. Men nu sitter jag och stressar över att jag måste rösta.

Så nu lägger jag en säkerhetsröst. Har inte hunnit gå igenom vad som skrivits under dagen och det är ju flera spelare som jag verkligen skulle behöva syna extra och jag skulle vilja analysera. Men jag fixar inte det just nu. Måste fokusera. Så nu väljer jag något som stack ut igår:

Myrten röstar på Mirtai

Främst för gårdagens avgörande röst på Elo där det känns som att Mirtai väldigt lätt följde mig och BSF. Sen känns det som att Mirtai generellt har flutit med.

Om jag kan ska jag komma in vid DL och försöka se vad som har hänt, men jag kan inte lova.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka