Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Uppdatering

Det var ju märkligt att bord förstörs och att det fanns folk som helt uppenbarligen inte ville att marknaden skulle få finnas kvar, det tyckte alla. Så även Elo. Hon ville veta var alla stulna saker låg gömda och mitt i letandet glömde hon av att det kanske fanns motståndare kvar... bordet lämnades oövervakat medan Elo gick ut i skogen. Inga grejer hittade hon, men när hon kom tillbaka var även hennes saker borta.

Elo var bybo.

Natt-DL 09:30

Jag försökte säga detta 🤣 Inte för att jag hade någon info om Elo var god eller ond men det var precis såhär det var i förra leken.

Alltså jag är för trött för att fatta detta. Jag gick av jobbet i morse efter hela helgens jobb och är nu ledig i 9 dgr så har inte sovit för att jag ska kunna somna i natt.

Välja samma? Får man välja? eller menar du 3 paket får man och paket 1 innehåller säg en sia, paket 2 en spionrad och paket 3 en sia.
Man får välja paket, ja. Totalt finns tre stycken. De innehåller sior och spionrader, i plural och fördelade på ett mer eller mindre lämpligt sätt. Jag hade inga referensramar gällande vad paket ska innehålla så lite inte på mig, det gör inte jag. Men @Paddington har godkänt dem.

• Hjärta
Reactions: fio
Man får välja paket, ja. Totalt finns tre stycken. De innehåller sior och spionrader, i plural och fördelade på ett mer eller mindre lämpligt sätt. Jag hade inga referensramar gällande vad paket ska innehålla så lite inte på mig, det gör inte jag. Men @Paddington har godkänt dem.
Så ett paket kan innehålla 2 sior och en spionrad?

Jag känner att jag kan lägga till en ny roll i listan och smälla av en 💣💣 så behöver jag inte sätta mig in i allt. Eller så gör jag en 🙋‍♀️ för att dö närmaste tiden 🤣

Allmän upplysning

Antalet lärlingar är inte specificerat i rollistan. Det står otydligt och jag ber om ursäkt för det. Bybor står heller inte med men de finns, vilket ni nu vet efter ett och annat dödsfall.
Jo, det står faktiskt att det är en.
Lärling - Försöker bli både ängel, spion och siare. Måste gå igenom alla roller innan den kan börja om. Kan alltså inte sia innan den också skyddat och tagit spioninfo.
"Den". Ulvar beskrivs som flera och kallas "de".

Om man inte vill berätta hur många som finns av en viss roll bör ju det framgå.

Det känns jobbigt att Elo röstades ut av tre deltagare som jag känt mig ganska neutralt inställd till eller iaf inte de jag hade på min shortlist. Imorgon har jag en rätt tung IRL dag men jag hoppas hinna detaljstuder Mirtai, Myrten och Blacksmitfarm för att se om jag hittar något lurvigt sticka ut ur en... öh sko då kanske.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?