På jobbet och har massor att göra, men gick tidigare från kaffepausen för att titta in. Mitt problem är att jag har ett viktigt möte i morgon bitti och behöver förbereda det i kväll och jag
måste verkligen fokusera på det. Så jag tror inte jag kommer att hinnan verkligen gå igenom leken vilket känns sådär. Skummade igenom nu, så jag postar några reflektioner så finns de till sen, oavsett om jag överlever eller inte.
Trots gårdagen tror jag ändå att
BSF är god. Jag kan inte se varför hon annars skulle påpeka sambandet cirkus - Q före Niyama-lynchen. Sen kan ulvar göra vad som helst, men jag kommer att lägga BSF åt sidan idag.
Jag tycker också att
fio känns god. Vänder och vrider, försökte flagga upp angående Elos spelstil igår. Jag var inte inne förrän efter DL och som sagt - jag uppfattar saker olika som spelare och LL och tyckte Elos agerande var skumt. Jag har verkligen inga ondvibbar från fio.
@fio vad tror du om
Emtherlia? Nu vet vi ju att Elo var god, men vad gjorde att du tyckte att det fanns en skillnad i hur hon agerade igår jämfört med Emthe (om du fattar hur jag menar, är visst inte drottningen av tydlighet just nu!)? Var det erfarenheten av Elos spelstil som gjorde skillnaden för dig?
Artline har också röstat på Emthe flera gånger med samma teori, att det kan finnas ulvar bland de som inte sticker ut. Känner mig plötsligt skeptisk till Art. Förtjänar definitivt att granskas närmare tycker jag. Samtidigt är det ganska utstickande att som ulv envist rösta på en och samma spelare - om inte den spelaren är ulv det vill säga. Eller möjligen ond utanför lyan.
Känner mig också plötsligt lite skeptisk mot
Habina som kommer in efter DL och är förvånad över att goda Elo plötsligt blev lynchad. Ett sådant där lite diffust avståndstagande från en lynchning av en god väcker frågor hos mig. Plus att lite smidigt föreslå att jag är ond siare, när det nu måste anses bevisat (

) att jag inte är fårulv. Samtidigt tycker jag att Habina får ett plus för att hon - tror jag (!) - var den första som uppfattade och skrev vad BSF hade sett i mönstret före Q-lynchen. Tänker att det som ond inte varit självklart att påtala detta utan låta det gå förbi (fast en ond utanför lyan skulle kanske vilja peka ut det för ulvarna?). Men samtidigt gjordes det (väl? jo, jag kollade #
299) efter DL=polletten skulle med all sannolikhet trilla ner hos övriga. Jag vet alltså inte alls.
Flyingchange tycker jag för all del har känts som att hon vänt på stenar men samtidigt finns det motsägelsefulla saker som jag reagerade på igår (se inlägg
431). Den här förstaröststeorin på cirkus är supermärklig tycker jag. En förstaröst kan lika gärna bli en uddaröst - om det inte finns starka misstankar från flera spelare tidigare. Då kan den under vissa omständigheter ses som en drevstart. Där kommer
Mirtai in. Hon lade första rösten på Q, Men kunde hon ana att det skulle bli drev? Samtidigt tycker jag inte att det är det minsta konstigt att Q fick röster (att
@LenaH inte vill använda stekpannan är däremot ulvigt i kubik, var hon verkligen god?

). Sen måste jag säga att Mirtais röst på Elo igår känns väldigt lätt.
Angående
Hedinn har jag inte glömt andrarösten på LenaH, men förklaringen kan också vara vad Hedinn själv skrev i ett inlägg
340 - att det är enklare att rösta på de som levt länge i föregående lek. Nya och återvändare är nästan alltid fredade i första lynch och käk - det minns till och med jag. Men för övrigt? Vad finns som tyder på vilken sida Hedinn spelar för? Jag vet inte i nuläget.
bollen_ återvänder också till det där första DL i sin motivering igår, att det kan finnas ett samband mellan Niyama och Hedinn. För övrigt? Verkar lite ambivalent runt Habina. Är tveksam till henne i inlägg 406 igår, men i inlägg 407 lägger hon henne åt sidan. Men är detta för att ha rannsakat sig själv och kommit fram till att tveksamheten berodde på att Habina röstat på bollen_? Tror det. För övrigt vet jag inte alls och nu är tiden slut!
Jag
tror att detta var alla?
Som synes är det mycket där jag verkligen skulle hinna gå igenom leken och analysera vad som har skrivits. Jag har till exempel inte hunnit leta efter fler eventuella vinkar från en andra lärling (som vi väl nu tror finns?) eller efter den onde siaren. Ovanstående reflektioner om flertalet spelare är dessutom inte speciellt gedigna. Men det är vad jag hinner med just nu. Och som sagt - kommer att ha jättesvårt i kväll. Om jag lever till lynch känns det som att jag kommer att lägga BSF och fio åt sidan. För övrigt vet jag inte alls.