Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Tillbaka. Det var ju irriterande att Elo visade sig vara bybo, men även bybor kan granska inlägg och gå igenom text för att hitta skumma saker. Om man inte gör det blir i alla fall jag misstänksam. Som LL är jag inte lika inne i hur deltagarna spelar när jag inte själv står mitt i leken, så jag tänkte inte speciellt på spelstilen i förra leken.

Angående att lärlingar eventuellt är i pluralis borde jag känna HURRA men nu känner jag mig mest trött. Jag kastade direkt mig över fårulvsbeskrivningen och drog en lättnadens suck när det var specat att det var en fårulv (och en ond siare - jag har kollat det med!).

Ställningen BÖR vara 6-4 nu och när/om det nu är fler lärlingar i leken så är det fördel goda ändå.

Har nu inte tid att gå igenom leken innan jag ska gå och lägga mig och oklart när och hur mycket jag hinner i morgon. Skulle vara rätt skönt att bli käk känns det som just nu.

Alltså jag fattar inte. Jag sticker ut och rider. Under tiden lynchas Elo (?) på nåt vis och sen är det plötsligt både fler lärlingar och maxade paket. Det är förvirrat nu så jag ger upp för ikväll. :sorry:

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo
Inget käk

DL 2 kl 21:00
19:38 Elo röstar på Emtherlia
19:40 cirkus röstar på Niyama
20:00 Qitis röstar på Niyama
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo
20:40 Habina röstar på qitis
20:47 fio röstar på qitis
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama
20:56 Emtherlia röstar på qitis
20:57 flyingchange röstar på cirkus
21:00 Niyama röstar på qitis
21:00 Myrten röstar på Niyama
21:00 Hedinn röstar på qitis

Qitis lärling
Cirkus byfåne

DL 3
09.59 fio röstar på Niyama
10:23 Blacksmithfarm röstar på Niyama
10.39 Mirtai röstar på Niyama
13.07 Myrten röstar på Niyama
Emtherlia röstar på Niyama.
Hedinn röstar på Niyama
flyingchange röstar på fio
Artline röstar på Emtherlia.
bollen__ röstar på Niyama
Habina röstar på Niyama

🧘‍♀️🗳️🏀
Elo röstar på Niyama

Niyama fårulv

Inget käk

DL4
15:18 Habina röstar på bollen__
19:14 bollen __ röstar på Hedinn
20:12 fio röstar på Emetherlia
20.32 Myrten röstar på Elo
20:37 Blacksmithfarm röstar på Elo
20:38 Hedinn röstar på flyingchange
20:40 Mirtai röstar på Elo
Emtherlia röstar på Artline
Flyingchange röstar på Artline
Elo röstar på Habina
Artline röstar på Emtherlia

Elo bybo

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo
Inget käk

Qitis lärling
Cirkus byfåne

DL 3
09.59 fio röstar på Niyama
10:23 Blacksmithfarm röstar på Niyama
10.39 Mirtai röstar på Niyama
13.07 Myrten röstar på Niyama
Emtherlia röstar på Niyama.
Hedinn röstar på Niyama
flyingchange röstar på fio
Artline röstar på Emtherlia.
bollen__ röstar på Niyama
Habina röstar på Niyama

🧘‍♀️🗳️🏀
Elo röstar på Niyama

Niyama fårulv

Inget käk

DL4
15:18 Habina röstar på bollen__
19:14 bollen __ röstar på Hedinn
20:12 fio röstar på Emetherlia
20.32 Myrten röstar på Elo
20:37 Blacksmithfarm röstar på Elo
20:38 Hedinn röstar på flyingchange
20:40 Mirtai röstar på Elo
Emtherlia röstar på Artline
Flyingchange röstar på Artline
Elo röstar på Habina
Artline röstar på Emtherlia

Elo bybo
Vi var 15 från start.
Gissningsvis 5 onda?

Är det så så är det 4 onda och 6 goda kvar?

Om vi kör lite uteslutningsmetod så:

Jag tycker fio resonerat vettigt, även om jag är nojjig som alltid.
Jag tycker inte heller att Emtherlia har gjort något som är tillräckligt skumt för att förtjäna en röst. Undrag om hon är ngt på spåret med rösten på Artline? Själv borde jag logiskt sett med mina funderingar röständrat dit igårkväll. Men det är lätt att vara efterklok.
Myrten borde inte vara ond mtp Niyama-rösten, så hon är inte heller på min misstankelistan just nu.

Då har jag kvar
Mirtai
Bollen__
Flyingchange
Artline
Hedinn
Habina

Två till bör vara goda där?

Okey. Du hade ju rätt om Cirkus och Q. Men jag blir bara lite nojig eftersom det inte bör finnas så mkt info ute i leken och många verkar väldigt säkra på sin sak.

Jag tar tillbaka detta. Det verkar finnas en hel del info ute i leken med tanke på flera sior och spionrader och lärlingar. Även sior från onda sian så väldigt svårt att veta eftersom ingen verkar kunna bekräfta något. Det enda jag vet säkert är att cirkus siade Niyama och Q bekräftade det.
Förövrigt kan jag inte påstå att jag fattat något. Möjligtvis när personen i fråga dör i en lynch eller käk att något kan klarna något. Men sedan vet man ju inte heller om den person verkligen har siat någon? Med tanke på gårdagens lynch av Elo där det blev ett mindre drev mot en god där åtminstone en som jag hade som nästan säker god hängde på. Det får ju en att undra om man blivit helt totalurad?

Vi var 15 från start.
Gissningsvis 5 onda?

Jag tycker inte heller att Emtherlia har gjort något som är tillräckligt skumt för att förtjäna en röst. Undrag om hon är ngt på spåret med rösten på Artline? Själv borde jag logiskt sett med mina funderingar röständrat dit igårkväll. Men det är lätt att vara efterklok.
Myrten borde inte vara ond mtp Niyama-rösten, så hon är inte heller på min misstankelistan just nu.

Då har jag kvar
Mirtai
Bollen__
Flyingchange
Artline
Hedinn
Habina

Jag förstår fortfarande inte varför Emthe inte förtjänade en röst medan Elo gjorde det? Dom hade varit på typ samma nivå aktivitetsmässigt och glidit med båda två. Det blev lite rörigt i slutet i går men jag försöker reda upp lite resonemanget.

Vad är skillnaden på Emthe och Elo då? Edit: Jag kan ändra menar jag, jag är inte låst vid just emthe

Elo har inte haft ett nästan-drev-start mot sig.

Borde jag valt Artline istället? Kanske.

Ah, såg det nu.

Alltså hade jag haft en konkret ond att peka på så hade jag pekat. Jag väljer Elo för att hon har flutit med lite och för att jag hoppas att Myrten är god och då vill jag samla rösterna.

Men med Emtherlia så tycker jag att det känns som att Artline s röst kan ha varit ett första försök att rädda Niyama, innan drevet mot q startade.
I dl 2 antar jag du menar? Varför inte @Mirtai som faktiskt startade drevet mot qitis? Hon röstade ju innan Artline. Om Artline var ulv hade hon ju bara kunnat vänta lite till än att sticka ut med en förstaröst. Det var ju inte så att qitis inte var misstänkt liksom och att rösterna bara råkade hamna där. Jag har ingen aning om Art är ond eller god men reagerade bara på att Elo rök för att hon inte hade fått ett nästan drev emot sig. Det fick hon ju nu och var ju god.

Qitis lärling
Cirkus byfåne

Jag förstår fortfarande inte varför Emthe inte förtjänade en röst medan Elo gjorde det? Dom hade varit på typ samma nivå aktivitetsmässigt och glidit med båda två. Det blev lite rörigt i slutet i går men jag försöker reda upp lite resonemanget.

I dl 2 antar jag du menar? Varför inte @Mirtai som faktiskt startade drevet mot qitis? Hon röstade ju innan Artline. Om Artline var ulv hade hon ju bara kunnat vänta lite till än att sticka ut med en förstaröst. Det var ju inte så att qitis inte var misstänkt liksom och att rösterna bara råkade hamna där. Jag har ingen aning om Art är ond eller god men reagerade bara på att Elo rök för att hon inte hade fått ett nästan drev emot sig. Det fick hon ju nu och var ju god.

Qitis lärling
Cirkus byfåne

Jo, men om de (Artline och Mirtai) är ulvar så kanske de ändå vill sprida sina röster? Hellre gler med många?
Jag vet inte.
Jag valde fel igår men när jag röstade så ville jag inte lägga en till förstaröst, utan rösta på någon som redan hade en, och då blev det elo.

På jobbet och har massor att göra, men gick tidigare från kaffepausen för att titta in. Mitt problem är att jag har ett viktigt möte i morgon bitti och behöver förbereda det i kväll och jag måste verkligen fokusera på det. Så jag tror inte jag kommer att hinnan verkligen gå igenom leken vilket känns sådär. Skummade igenom nu, så jag postar några reflektioner så finns de till sen, oavsett om jag överlever eller inte.

Trots gårdagen tror jag ändå att BSF är god. Jag kan inte se varför hon annars skulle påpeka sambandet cirkus - Q före Niyama-lynchen. Sen kan ulvar göra vad som helst, men jag kommer att lägga BSF åt sidan idag.

Jag tycker också att fio känns god. Vänder och vrider, försökte flagga upp angående Elos spelstil igår. Jag var inte inne förrän efter DL och som sagt - jag uppfattar saker olika som spelare och LL och tyckte Elos agerande var skumt. Jag har verkligen inga ondvibbar från fio. @fio vad tror du om Emtherlia? Nu vet vi ju att Elo var god, men vad gjorde att du tyckte att det fanns en skillnad i hur hon agerade igår jämfört med Emthe (om du fattar hur jag menar, är visst inte drottningen av tydlighet just nu!)? Var det erfarenheten av Elos spelstil som gjorde skillnaden för dig?

Artline har också röstat på Emthe flera gånger med samma teori, att det kan finnas ulvar bland de som inte sticker ut. Känner mig plötsligt skeptisk till Art. Förtjänar definitivt att granskas närmare tycker jag. Samtidigt är det ganska utstickande att som ulv envist rösta på en och samma spelare - om inte den spelaren är ulv det vill säga. Eller möjligen ond utanför lyan.

Känner mig också plötsligt lite skeptisk mot Habina som kommer in efter DL och är förvånad över att goda Elo plötsligt blev lynchad. Ett sådant där lite diffust avståndstagande från en lynchning av en god väcker frågor hos mig. Plus att lite smidigt föreslå att jag är ond siare, när det nu måste anses bevisat (:rofl:) att jag inte är fårulv. Samtidigt tycker jag att Habina får ett plus för att hon - tror jag (!) - var den första som uppfattade och skrev vad BSF hade sett i mönstret före Q-lynchen. Tänker att det som ond inte varit självklart att påtala detta utan låta det gå förbi (fast en ond utanför lyan skulle kanske vilja peka ut det för ulvarna?). Men samtidigt gjordes det (väl? jo, jag kollade #299) efter DL=polletten skulle med all sannolikhet trilla ner hos övriga. Jag vet alltså inte alls.

Flyingchange tycker jag för all del har känts som att hon vänt på stenar men samtidigt finns det motsägelsefulla saker som jag reagerade på igår (se inlägg 431). Den här förstaröststeorin på cirkus är supermärklig tycker jag. En förstaröst kan lika gärna bli en uddaröst - om det inte finns starka misstankar från flera spelare tidigare. Då kan den under vissa omständigheter ses som en drevstart. Där kommer Mirtai in. Hon lade första rösten på Q, Men kunde hon ana att det skulle bli drev? Samtidigt tycker jag inte att det är det minsta konstigt att Q fick röster (att @LenaH inte vill använda stekpannan är däremot ulvigt i kubik, var hon verkligen god? :p ). Sen måste jag säga att Mirtais röst på Elo igår känns väldigt lätt.

Angående Hedinn har jag inte glömt andrarösten på LenaH, men förklaringen kan också vara vad Hedinn själv skrev i ett inlägg 340 - att det är enklare att rösta på de som levt länge i föregående lek. Nya och återvändare är nästan alltid fredade i första lynch och käk - det minns till och med jag. Men för övrigt? Vad finns som tyder på vilken sida Hedinn spelar för? Jag vet inte i nuläget.

bollen_ återvänder också till det där första DL i sin motivering igår, att det kan finnas ett samband mellan Niyama och Hedinn. För övrigt? Verkar lite ambivalent runt Habina. Är tveksam till henne i inlägg 406 igår, men i inlägg 407 lägger hon henne åt sidan. Men är detta för att ha rannsakat sig själv och kommit fram till att tveksamheten berodde på att Habina röstat på bollen_? Tror det. För övrigt vet jag inte alls och nu är tiden slut!

Jag tror att detta var alla?

Som synes är det mycket där jag verkligen skulle hinna gå igenom leken och analysera vad som har skrivits. Jag har till exempel inte hunnit leta efter fler eventuella vinkar från en andra lärling (som vi väl nu tror finns?) eller efter den onde siaren. Ovanstående reflektioner om flertalet spelare är dessutom inte speciellt gedigna. Men det är vad jag hinner med just nu. Och som sagt - kommer att ha jättesvårt i kväll. Om jag lever till lynch känns det som att jag kommer att lägga BSF och fio åt sidan. För övrigt vet jag inte alls.

Jag känner mig tämligen säker på att ulvarna gärna följer en god som röstar på en god, alternativt att ett par ulvar lägger tidiga röster på ett par goda och sedan lägger övriga ulvar sena röster. Nu har man ju inte fårulven längre men däremot tänker jag att den onde siaren med rätt stor sannolikhet hittat åtminstone någon ulv vid det här laget och därmed kommer försöka hjälpa ulvarna i röstningen, dvs jag tror att den onde siaren röstar på goda och inte på ulvar för att vinka till dem.

På min shortlist finns därför Artline, Hedinn, fio och Mirtai. Emtherlia, Blacksmithfarm och Myrten känns åt det godare hållet för mig men självklart sticker lynchingen av Elo i ögonen (jag var dock inte heller helt säker på henne). bollen__ och Habina känner jag att jag måste studera ytterligare.

En hypotes jag har är att om Artline är ulv så kanske fio kan vara den onda siaren som vill ställa sig in hos någon hon vet sitter i lyan. De har båda röstat Emtherlia och fio har även ifrågasatt teorier om Artlines ondhet. Till exempel nu senast i inlägg #507

Uppdatering

Flyingchange hade kommit till marknaden i hopp om att bli av med lite pelargoner. Några hade hon fått sålt. Men så var det ju det här med att folks varor försvinner och förstörs... fast inte skulle väl någon ge sig på oskyldiga blommor?

Jo, det skulle någon tydligen.

Flyingchange var bybo.

Dag-DL 5 21:00

En hypotes jag har är att om Artline är ulv så kanske fio kan vara den onda siaren som vill ställa sig in hos någon hon vet sitter i lyan. De har båda röstat Emtherlia och fio har även ifrågasatt teorier om Artlines ondhet. Till exempel nu senast i inlägg #507

Nu kan du ju inte svara men var ifrågasätter jag teorier om Artlines ondhet? Du kommer med så märkliga påståenden och dom tidigare påståendena som jag frågat om har du inte svarat på. Den enda jag diskuterat var varför Elo var på tapeten men inte Emthe?
Du måste ju även läsa inlägget som jag svarade på och där togs det upp att rösten hamnade på Elo för att hon inte hade haft ett drev mot sig. Jag höll väl kanske inte riktigt med om att det var ett drev mot Emthe med den rösten med en halvtimme kvar till DL. Sedan tog jag upp varför inte @Mirtai då eftersom hon la första rösten på qitis och röstade innan Artline. Q var superskum så inte konstigt att det blev ett drev mot henne. . Så det handlade om röstningen varför och varför inte Elo och Emthe

Nu blev det ett drev mot Elo som var god. Jag försökte lite flagga för det med hennes spelstil men jag hade ingen info om hennes roll och inte om Emthe´s roll heller men jag tyckte inte Elo var lika skum och jag röstade på henne i förra leken just för spelstilen och då var hon oxå bybo.

Vi var 15 från start.
Gissningsvis 5 onda?

Då har jag kvar
Mirtai
Bollen__
Flyingchange
Artline
Hedinn
Habina

Jag är nyvaken. Jag har aldrig röstat på någon så många gånger... någonsin.

Om du tror hon är god så kan jag tänka om. Om du har fler anledningar än att jag har röstat på henne.

Myrten tror jag inte heller är ond pågrund av Niyama rösten. Men varför är Fio mer god än Habina? De känns rätt jämlika på misstankeskalan.

Det är fullt rimligt att jag är på din osäkerlista. Men jag vet min roll och kan ta bort mig på listan. Då blir det dessa kvar.

Mirtai
Bollen__
Hedinn
Habina

Vilket egentligen inte vore omöjligt även om jag hellre har Emtherlia där än Habina. Men ser du något som jag inte ser så får jag tänka om.

Jag är nyvaken. Jag har aldrig röstat på någon så många gånger... någonsin.

Om du tror hon är god så kan jag tänka om. Om du har fler anledningar än att jag har röstat på henne.

Myrten tror jag inte heller är ond pågrund av Niyama rösten. Men varför är Fio mer god än Habina? De känns rätt jämlika på misstankeskalan.

Det är fullt rimligt att jag är på din osäkerlista. Men jag vet min roll och kan ta bort mig på listan. Då blir det dessa kvar.

Mirtai
Bollen__
Hedinn
Habina

Vilket egentligen inte vore omöjligt även om jag hellre har Emtherlia där än Habina. Men ser du något som jag inte ser så får jag tänka om.
Ang. Fio så velar jag väl fram och tillbaka. Hon försökte ju ändå flagga för Elos spelstil igår. Vilket är till fördel för henne, tycker hon resonerat vettigt förutom då misdtankarna mot Emtherlia.

Men, iom att flyingchange var god och la en uddaröst på fio härom dagen så är jag inte alls säker. Jag tänker alltså här att det kanske har landat ett paket hos flyingchange. Men jsg tycker inte hon var tydlig med att hon visste att fio var ond, om hon nu skulle ha fått paket heller.

Så hon är kanske ändå närmare habina på skalan, ja.

Ang Emtherlia så tycker jag ändå att hennes genomgång av Qs testamente tillsammans med detta.
Ja jag blir lika förvirrad? Glömde de att käka? Annars är det väl bara Eremiten kvar men tyckte vi kom fram till att den troligen användes första natten?
Här, och i genomgången av Qs testamente så ställer hon relevanta frågor tycker jag.

Ang. Fio så velar jag väl fram och tillbaka. Hon försökte ju ändå flagga för Elos spelstil igår. Vilket är till fördel för henne, tycker hon resonerat vettigt förutom då misdtankarna mot Emtherlia.

Men, iom att flyingchange var god och la en uddaröst på fio härom dagen så är jag inte alls säker. Jag tänker alltså här att det kanske har landat ett paket hos flyingchange. Men jsg tycker inte hon var tydlig med att hon visste att fio var ond, om hon nu skulle ha fått paket heller.

Så hon är kanske ändå närmare habina på skalan, ja.

Ang Emtherlia så tycker jag ändå att hennes genomgång av Qs testamente tillsammans med detta.

Här, och i genomgången av Qs testamente så ställer hon relevanta frågor tycker jag.
Om du har rätt så har jag röstat uruselt. Just nu känns det som jag inte har koll på något.

Jag kan inte komma på någon anledning till att flyingchange skulle få paket? Det vore rimligt att du hade fått. Kanske även fio och cirkus.

Jag funderar på vad för info som finns ute. För vi behöver få ut en ond idag?

Jag känner att jag lite tappade det när lärling 2 blev ett faktum. Min gissning är att qitis valde spioninfo och att eremiten stoppade det första käket. Mest för att det lät på qitis som att hon visste det.

Så lärling 2 har medvetet legat lågt (bra!) och jag tänker inte leta särskilt noga efter hen, ifall jag istället snubblar över onda siaren och missuppfattar allt.

På jobbet och har massor att göra, men gick tidigare från kaffepausen för att titta in. Mitt problem är att jag har ett viktigt möte i morgon bitti och behöver förbereda det i kväll och jag måste verkligen fokusera på det. Så jag tror inte jag kommer att hinnan verkligen gå igenom leken vilket känns sådär. Skummade igenom nu, så jag postar några reflektioner så finns de till sen, oavsett om jag överlever eller inte.

Trots gårdagen tror jag ändå att BSF är god. Jag kan inte se varför hon annars skulle påpeka sambandet cirkus - Q före Niyama-lynchen. Sen kan ulvar göra vad som helst, men jag kommer att lägga BSF åt sidan idag.

Jag tycker också att fio känns god. Vänder och vrider, försökte flagga upp angående Elos spelstil igår. Jag var inte inne förrän efter DL och som sagt - jag uppfattar saker olika som spelare och LL och tyckte Elos agerande var skumt. Jag har verkligen inga ondvibbar från fio. @fio vad tror du om Emtherlia? Nu vet vi ju att Elo var god, men vad gjorde att du tyckte att det fanns en skillnad i hur hon agerade igår jämfört med Emthe (om du fattar hur jag menar, är visst inte drottningen av tydlighet just nu!)? Var det erfarenheten av Elos spelstil som gjorde skillnaden för dig?

Artline har också röstat på Emthe flera gånger med samma teori, att det kan finnas ulvar bland de som inte sticker ut. Känner mig plötsligt skeptisk till Art. Förtjänar definitivt att granskas närmare tycker jag. Samtidigt är det ganska utstickande att som ulv envist rösta på en och samma spelare - om inte den spelaren är ulv det vill säga. Eller möjligen ond utanför lyan.

Känner mig också plötsligt lite skeptisk mot Habina som kommer in efter DL och är förvånad över att goda Elo plötsligt blev lynchad. Ett sådant där lite diffust avståndstagande från en lynchning av en god väcker frågor hos mig. Plus att lite smidigt föreslå att jag är ond siare, när det nu måste anses bevisat (:rofl:) att jag inte är fårulv. Samtidigt tycker jag att Habina får ett plus för att hon - tror jag (!) - var den första som uppfattade och skrev vad BSF hade sett i mönstret före Q-lynchen. Tänker att det som ond inte varit självklart att påtala detta utan låta det gå förbi (fast en ond utanför lyan skulle kanske vilja peka ut det för ulvarna?). Men samtidigt gjordes det (väl? jo, jag kollade #299) efter DL=polletten skulle med all sannolikhet trilla ner hos övriga. Jag vet alltså inte alls.

Flyingchange tycker jag för all del har känts som att hon vänt på stenar men samtidigt finns det motsägelsefulla saker som jag reagerade på igår (se inlägg 431). Den här förstaröststeorin på cirkus är supermärklig tycker jag. En förstaröst kan lika gärna bli en uddaröst - om det inte finns starka misstankar från flera spelare tidigare. Då kan den under vissa omständigheter ses som en drevstart. Där kommer Mirtai in. Hon lade första rösten på Q, Men kunde hon ana att det skulle bli drev? Samtidigt tycker jag inte att det är det minsta konstigt att Q fick röster (att @LenaH inte vill använda stekpannan är däremot ulvigt i kubik, var hon verkligen god? :p ). Sen måste jag säga att Mirtais röst på Elo igår känns väldigt lätt.

Angående Hedinn har jag inte glömt andrarösten på LenaH, men förklaringen kan också vara vad Hedinn själv skrev i ett inlägg 340 - att det är enklare att rösta på de som levt länge i föregående lek. Nya och återvändare är nästan alltid fredade i första lynch och käk - det minns till och med jag. Men för övrigt? Vad finns som tyder på vilken sida Hedinn spelar för? Jag vet inte i nuläget.

bollen_ återvänder också till det där första DL i sin motivering igår, att det kan finnas ett samband mellan Niyama och Hedinn. För övrigt? Verkar lite ambivalent runt Habina. Är tveksam till henne i inlägg 406 igår, men i inlägg 407 lägger hon henne åt sidan. Men är detta för att ha rannsakat sig själv och kommit fram till att tveksamheten berodde på att Habina röstat på bollen_? Tror det. För övrigt vet jag inte alls och nu är tiden slut!

Jag tror att detta var alla?

Som synes är det mycket där jag verkligen skulle hinna gå igenom leken och analysera vad som har skrivits. Jag har till exempel inte hunnit leta efter fler eventuella vinkar från en andra lärling (som vi väl nu tror finns?) eller efter den onde siaren. Ovanstående reflektioner om flertalet spelare är dessutom inte speciellt gedigna. Men det är vad jag hinner med just nu. Och som sagt - kommer att ha jättesvårt i kväll. Om jag lever till lynch känns det som att jag kommer att lägga BSF och fio åt sidan. För övrigt vet jag inte alls.

Jag fattade inte alls varför det blev Elo som rök för jag hade inte upplevt hen som skum öht. Ganska anonym kanske, men inte skum.

Sen är onda siaren och fårulven två olika roller. ;) Men det var mest skämtsamt som jag kallade dig ond siare för det hade varit så komiskt om Niyama blivit siad två gånger samma natt.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka