Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Jag har hittat hit och har fått min roll.

Jag hade nog valt att sälja stickade saker. Vantar, halsdukar, mössor, sockor osv. Kanske inte helt lätt på en vårmarknad men ändock.

Jag bor sedan ett par år på Åland och ligger därför en timme före i tid. För närvarande sover jag dåligt och är därför kvällstrött ibland - sen kan jag vara uppe till kl 2 ibland (förr var jag en typisk nattuggla). Just nu känner jag att jag bör gå och lägga mig snart. Funderar lite på hur jag kommer att orka runt DL, men jag tar det allt eftersom. Det får kanske bli en tidigare säkerhetsröst om jag känner mig trött.

Nu skulle detta vara OT-färg men det går av någon anledning inte på min iPad, grrrr!

Regler och information

Var snälla mot alla, det är en lek.

Varje spelare ska varje dag avlägga en röst med tillhörande teorier samt skriva teorier om minst två spelare. Missar man att rösta ska man så snart man kan efterhandsrösta, med teorier. Vid bristande aktivitet och/eller bristande kan man komma att bli kickad från leken. Om man av någon anledning inte längre kan vara med - meddela LL och skriv gärna i Anmälningstråden. Avslöja inga detaljer om din roll.

Det är tillåtet att hänvisa till tidigare teoriinlägg men teorin ska vara med i röstinlägget, även om en kortare version är tillåten. Röstning skall göras med fet stil, till exempel Sryoqwe röstar på Paddington.

Hintar - är inte tillåtna. Man får inte hänvisa till att man "vet att det är så", en teori måste vara med. Teorin måste inte vara helt rimlig. Det är tillåtet att indirekt hinta, till exempel genom att formulera sig som att "om det är såhär kan det vara såhär".

Det är tillåtet att ljuga och tala osanning i ulvlekar, men undvik att ljuga om IRL-skäl. Man får heller inte ifrågasätta vad någon varit med om IRL. IRL bör inte vara med som orsak till varför man röstar på någon (utöver obligatoriska frågan) då det inte påverkar varför någon fått en viss roll.

Goda vinner när alla ulvar är döda. Onda vinner när ulvarna är fler än goda.

LL är allsmäktig när det gäller regeltolkning, men förslag och åsikter är välkommen.

OT- inlägg bör skrivas med en annan färg. Undvik rött då LL försöker hålla sig till det.

Försök hjälpas åt med att hålla röstlistan uppdaterad, det underlättar för LL.
Smyger här och erbjuder min hjälp till att skapa en god lya vid behov. :)

Lärlingen, har den ordningen ängel, spion, siare eller väljer den själv. Typ spion första natten, siare andra, ängel tredje, siare fjärde, ängel femte, spion sjätte? Eller väljer den ordning iom hur den väljer de två första nätterna?
Ursäkta, glömde svara.

Lärlingen väljer till största del själv. Vill den ta spion-sia-ängel-ängel-sia-spion är det okej. Den får dock inte ta spion-ängel-spion-sia, utan måste gå igenom alla roller innan allt börjar om.

Jag bor sedan ett par år på Åland och ligger därför en timme före i tid. För närvarande sover jag dåligt och är därför kvällstrött ibland - sen kan jag vara uppe till kl 2 ibland (förr var jag en typisk nattuggla). Just nu känner jag att jag bör gå och lägga mig snart. Funderar lite på hur jag kommer att orka runt DL, men jag tar det allt eftersom. Det får kanske bli en tidigare säkerhetsröst om jag känner mig trött.

Nu skulle detta vara OT-färg men det går av någon anledning inte på min iPad, grrrr!
Hur skulle det fungera för er andra att ha en tidigare DL? Om det går för de andra är det okej med mig att ha DL tidigare, bara andra hinner med.

Blir 21:00 för tidigt för er andra?

En fråga angående breven från Goda lyan. Det står ”Goda lyan vet vilka rader som skickas ut, dock inte vad informationen är.” Jag förstår förstår inte riktigt hur detta går ihop, är inte raderna som skickas ut informationen? :confused:

Goda lyan kommer få veta typ "Lärlingen siar x". Inte vem lärlingen siar, utan bara att det är den information de skickar ut.

Jag har hittat leken och fått min roll.

Vad skulle jag sälja på en marknad som är marknadsaktigt? eller som jag vill bli av med? eller som marknaden skulle efterfråga. Så många frågor så få svar. Hjärnan är både grönsak, verktyg och hantverk och vill säga gonatt men först en fråga:

Är LL känd under något annat nick förresten?

Hur skulle det fungera för er andra att ha en tidigare DL? Om det går för de andra är det okej med mig att ha DL tidigare, bara andra hinner med.

Inga problem för mig iaf. Jag kanske inte kan fixa med röstlistor vissa kvällar (beroende på hur länge leken pågår) men få iväg en röst innan bör funka. :)

Obligatorisk fråga:

Om du hade behövt välja något du behöver sälja på marknad, vad hade du valt då? Tänk något på temat grönsaker, hantverk, verktyg osv. Varför?
Jag tror att maken hade blivit lite ledsen i ögat om jag sålt hans verktyg, även om jag är ganska less på att de ligger överallt i hela huset och skulle kunna sälja dom för att jag blev arg så tänker jag att det kanske är bäst för husfriden att låta bli.
Jag kan inte odla så jag skulle inte ha några grönsaker att sälja.
Men sticka kan jag! Så även fast jag inte tycker om att sticka till försäljning så hade det få bli det. Kanske raggsockar, det går ju fort även om det är tråkigt.

Jag väljer något som i princip stämmer in på allt i obligatoriska frågan
Jag väljer en spade!
Den är ett verktyg
Den är ett hantverk (om någon gjort den själv och inte fabriksgjord )
Den behövs för att kunna odla om man inte har maskiner
Den behövs minsann för att gräva (inte minst i ulvlekar :p)
och utan spade inga grönsaker

Så spade!
Dvs ett verktyg

Så då väljer du att sälja den?

Jag får sälja hantverk, tex sadelhängare och hängare för sadelgjordar. Det är jag ganska bra på, eller enkla att göra iallfall. Här är mina jag gjort själv faktiskt 😁

Polish_20260515_084425485.webp

Jag jobbar hela helgen och är inte online mellan typ 18,30 och strax före 21 så alla är medvetna om det. Så antingen blir det en tidig säkerhetsröst eller en röst 20.59 typ

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka