Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Hur skulle det fungera för er andra att ha en tidigare DL? Om det går för de andra är det okej med mig att ha DL tidigare, bara andra hinner med.

Blir 21:00 för tidigt för er andra?

Inte heller min telefon vill ge OT-färg 🤬

Ni behöver inte ändra DL för min skull! Jag känner att jag kanske inte kommer att vara så aktiv som jag brukat vara i alla fall, för jag hade på något sätt glömt (förträngt?) att jag har ett manus som borde åtgärdas denna helg. Min hjärna är inte riktigt i fas efter en historia med en kull egyptiska rescue kattungar (finns en tråd om dem på katt - allt har gått bra men det var sex månaders konstant stress och oro). Så jag måste vara lite försiktig.

Hur ska man kunna rösta baserat på svaret i den obligatoriska frågan? Jättesvårt ju! Det enda jag kan känna är att grönsaker är ganska o-ulvigt så hittills ligger @Artline @Emtherlia @Hedinn @Mirtai lite längre ner på min lista.

@LenaH vill sälja verktyg för att hon är ohändig (är ulvar händiga? eller behöver ohändiga ulvar verktig för sitt käk?)
@qitis vill sälja spadar (något som kan användas för att gärva ner käkrester? Kan detta vara en hint till lyan?)
@Myrten vill sälja böcker (känns spontant oulvigt att läsa böcker men här är jag osäker? Rödluvan och vargen känns som nåt ulvarna kanske läser som godnattsaga)
@Blacksmithfarm vill sälja sjalar (nu när jag ändå är inne på rödluvan och vargen... vargen använder ju en sjal när han klär ut sig till farmor! potentiellt ulvigt)
@Elo vill också säga stickat. Potentiellt ulvigt (se Blacksmithfarm ovan)
@cirkus vet inte vad hon vill sälja (är det ulvigt att vara förvirrad?)
@Habina vill sälja bakverk (fudgekaka låter väldigt gott, kanske även som ulvkäks-efterrätt?)
@bollen_ raggsockor, hmm jag har lite svårt att se ulvars behov av sockor men vem vet
@fio sadelhängare, som för övrigt ser jättefina ut!, jag har lite svårt att avgöra eventuell ulvighet i detta

Ändring
Onda siaren räknas in i vinstvillkoren på så sätt att den hör till de onda och de onda måste vara fler än de goda för att vinna. De goda måste inte bli av med onda siaren innan de kan vinna.

Hur ska man kunna rösta baserat på svaret i den obligatoriska frågan? Jättesvårt ju! Det enda jag kan känna är att grönsaker är ganska o-ulvigt så hittills ligger @Artline @Emtherlia @Hedinn @Mirtai lite längre ner på min lista.

@LenaH vill sälja verktyg för att hon är ohändig (är ulvar händiga? eller behöver ohändiga ulvar verktig för sitt käk?)
@qitis vill sälja spadar (något som kan användas för att gärva ner käkrester? Kan detta vara en hint till lyan?)
@Myrten vill sälja böcker (känns spontant oulvigt att läsa böcker men här är jag osäker? Rödluvan och vargen känns som nåt ulvarna kanske läser som godnattsaga)
@Blacksmithfarm vill sälja sjalar (nu när jag ändå är inne på rödluvan och vargen... vargen använder ju en sjal när han klär ut sig till farmor! potentiellt ulvigt)
@Elo vill också säga stickat. Potentiellt ulvigt (se Blacksmithfarm ovan)
@cirkus vet inte vad hon vill sälja (är det ulvigt att vara förvirrad?)
@Habina vill sälja bakverk (fudgekaka låter väldigt gott, kanske även som ulvkäks-efterrätt?)
@bollen_ raggsockor, hmm jag har lite svårt att se ulvars behov av sockor men vem vet
@fio sadelhängare, som för övrigt ser jättefina ut!, jag har lite svårt att avgöra eventuell ulvighet i detta

Jag har en teori om att flyingchange ser ulvar överallt. :angel: Men så mycket mer kan jag inte bidra med för stunden.

Fudgekaka är supergott! Jag brukar använda den till att skaffa nya vänner. Hehe.

Så lite tankar från mig
Vi är 15 st
Om vi antar att det är det ”normala ” med 1/3 dels onda så borde det betyda 5 onda , 4 ulvar (varav en är fårulv ) och så onda siaren som är utanför lyan + inte heller vet vilka som ingår i lyan. Den får sia varje natt

Och i så fall 10 goda varav tre specialroller , där lärlingen är en ny för mig då den tydligen kan agera både ängel , spion och siare , men måste ta ett varv med varje förmåga innan den får börja om igenom om jag uppfattat LL rätt i svaren i tråden?

Eremiten -kan en gång rädda en bybo
Byfånen - kan en gång fråga om en spelare om den är ond eller god. Får ej veta roll utan bara vilken sida , antar att det även gäller onda sidan ? Ulv oavsett om den är fårulv eller ond siare ? Såg bara att det stod om goda specialroller i beskrivningen ?

Om denna fördelning stämmer så skulle det då finnas 7 bybor från start.
(Brevbärare finns först då en god åkt ut )

Sedan är det förtvivlat ont om goda specialroller , som finns varje natt , så kanske kan fördelningen t.o.m. vara 11 goda och 4 onda ?

Tror inte det kan vara 6 onda och 9 goda -det känns väl ändå lite väl mycket onda tycker jag

Så tänker att iom onda spionen inte vet vilka som är i lyan att det inte förkommer direkta vinkningar till någon speciell person.
Dock kan det ju förekomma en allmän vinkning (den vill ju inte bli käk )
Men antar att om den överlever första dygnet och får sia att det kan komma vinkningar imorgon

Lärlingen kan på goda sidan kanske hitta någon god även om de flesta spionraderna egentligen tillhör de rollerna den alternerar emellan själv , men kan få ledtrådar om vem onda spionen siat , om
Byfånen frågat om en persons sida och om eremiten har stoppat ett käk. Samt vem ulvarna käkar. När goda lyan finns och kan skicka brev så kommer också den raden att finnas. Vem som fått brevet och vilken rad som skickats
Problemet är ju att bara en specialfunktion av ängel , siare och spion kan användas och alla tre måste användas innan man får börja om igen.

Känns som det kommer bli en förvirrad lek med väldigt lite info ute generellt för goda sidan att snappa upp

Jag är inte speciellt händig men odla hade jag nog ändå lyckats med. Jag hade nog helst velat sälja blåbär och hade marknadsfört det genom att bjuda på blåbärsgröt.
Blåbär som i plocka vilda i skogen, eller odla sånna där stora amerikanska på buske i trädgården?

Jag har hittat leken och fått min roll.

Vad skulle jag sälja på en marknad som är marknadsaktigt? eller som jag vill bli av med? eller som marknaden skulle efterfråga. Så många frågor så få svar. Hjärnan är både grönsak, verktyg och hantverk och vill säga gonatt men först en fråga:
Cirkus svarar på frågan med ett gäng frågor. Som en politiker? Och det ver vi ju att politiker är jobbiga käppar i hjulen för de som vill anordna marknader.

För att hålla traditionen vid liv - och för att kag ska jobba natt och behöver sova lite snart - så kickar jag igång röstningen.

Reagerade på Artlines kommentar om att odla blåbär, innan jag insåg att det finns ju sorter man odlar - men min hjärna tänker "plocka i skogen" när jag hör blåbär.

Så då hamnar vi på cirkus som besvarar frågan med frågor.
Blacksmithfarm röstar på cirkus
För att hennes svar på den obligatoriska frågan skulle kunna pela på någon som ogillar marknader - och det är ulvigt.

Jag behöver rösta nu, har migrän på ingång och lite oklart hur pigg jag är resten av kvällen.

Mirtai röstar på Habina

För hon vill bjuda på kaka för att locka till sig folk. Typiskt en ulv att locka till sig oskyldiga med godsaker för att sedan käka upp dem istället!

Jag behöver oxå lägga en säkerhetsröst iallafall.

fio röstar på qitis

för att hon sa att hon först skulle sälja sin spade sen utvecklade till att sälja spadar så fler kunde gräva men eftersom det är qitis så lovar jag att det är sådana spadar där handtagen knäcks :p

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka