Masked Singer

Jag Àr sÀmst pÄ ledtrÄdarna, men under duellen tyckte jag att monstret lÀt som Kicki Danielsson. :)

JĂ€klar vad skarpt lyssnat - jag hade nog aldrig tagit det pĂ„ rösten! Var Ă€ven helt sĂ€ker pĂ„ att det var en kille efter första programmet. Men ledtrĂ„darna stĂ€mmer vĂ€ldigt bra utöver joddlandet/tyrolerhatten: hon Ă€r född i stjĂ€rntecknet oxen, har varit med i en (kalkon)film med Sean banan - och det visar sig att hon Ă€ven har en asteroid uppkallad efter sig! (”Till och med kĂ€nd i rymden”) đŸ˜±
 
JĂ€klar vad skarpt lyssnat - jag hade nog aldrig tagit det pĂ„ rösten! Var Ă€ven helt sĂ€ker pĂ„ att det var en kille efter första programmet. Men ledtrĂ„darna stĂ€mmer vĂ€ldigt bra utöver joddlandet/tyrolerhatten: hon Ă€r född i stjĂ€rntecknet oxen, har varit med i en (kalkon)film med Sean banan - och det visar sig att hon Ă€ven har en asteroid uppkallad efter sig! (”Till och med kĂ€nd i rymden”) đŸ˜±
Men Àr hon vigselförÀttare????
 
AngÄende igÄr.
Jag hade ingen aning om att det fanns en kÀndis som hette Lotta Schelin, sÄ mina gissningar hjÀlpte inte mycket.
Snopet.
 
Mona Sahlin Àr vÀl vigselförrÀttare? Jag har för mig det. Och tyrolerhatten skulle ju kunna referera till Toblerone-skandalen.
 
AngÄende igÄr.
Jag hade ingen aning om att det fanns en kÀndis som hette Lotta Schelin, sÄ mina gissningar hjÀlpte inte mycket.
Snopet.

Jag gissade att Jokern var en kvinnlig fotbollsspelare men jag har sÄ dÄlig koll pÄ dem sÄ jag visste inte vem. Men ledtrÄdarna tydde pÄ fotbollsspelare.
 
JĂ€klar vad skarpt lyssnat - jag hade nog aldrig tagit det pĂ„ rösten! Var Ă€ven helt sĂ€ker pĂ„ att det var en kille efter första programmet. Men ledtrĂ„darna stĂ€mmer vĂ€ldigt bra utöver joddlandet/tyrolerhatten: hon Ă€r född i stjĂ€rntecknet oxen, har varit med i en (kalkon)film med Sean banan - och det visar sig att hon Ă€ven har en asteroid uppkallad efter sig! (”Till och med kĂ€nd i rymden”) đŸ˜±
Som sagt, det kan vara helfel eftersom jag Àr fruktansvÀrt dÄlig pÄ ledtrÄdar. Tycker att de modifierat rösten mycket i de tidigare lÄtarna som Monstret sjungit. Har insett att de gör det rÀtt ofta och lÀgger pÄ körer och sÄdÀr. Troligen för att det ska bli svÄrare att ta det pÄ rösterna. Detta var första gÄngen man fick nÄgon slags kÀnsla för rösten. TÀnkte pÄ att hen verkar vara rÀtt kort ocksÄ.
 
Ja lÀngden Àr ju ocksÄ en viktig del dÀr. Och "livet har inte alltid varit en dans pÄ rosor" kan i och för sig passa med Mona Sahlin och S-rosen (och att det varit en del turbulens i livet) men Kikki har varit gift med Kjell Roos. Och nog haft det lika turbulent. DecibelmÀtaren var vÀl ocksÄ pÄ monstret? = Miss Decibel. Och jordbruk frÄn första programmet = uppvÀxt pÄ landet.
 
Ja lÀngden Àr ju ocksÄ en viktig del dÀr. Och "livet har inte alltid varit en dans pÄ rosor" kan i och för sig passa med Mona Sahlin och S-rosen (och att det varit en del turbulens i livet) men Kikki har varit gift med Kjell Roos. Och nog haft det lika turbulent. DecibelmÀtaren var vÀl ocksÄ pÄ monstret? = Miss Decibel. Och jordbruk frÄn första programmet = uppvÀxt pÄ landet.
Men resor österut dÄ? Jag fÄr inte ihop det pÄ nÄgon av dem?
 
Nej Österlandet eller vad det var har jag inte knĂ€ckt Ă€nnu. :) Funderade pĂ„ om det var nĂ„got av hennes ESC-bidrag men finalerna dĂ€r stĂ€mmer inte geografiskt. Hon kanske har sjungit med nĂ„gon Öst ocksĂ„?
 
JĂ€klar vad skarpt lyssnat - jag hade nog aldrig tagit det pĂ„ rösten! Var Ă€ven helt sĂ€ker pĂ„ att det var en kille efter första programmet. Men ledtrĂ„darna stĂ€mmer vĂ€ldigt bra utöver joddlandet/tyrolerhatten: hon Ă€r född i stjĂ€rntecknet oxen, har varit med i en (kalkon)film med Sean banan - och det visar sig att hon Ă€ven har en asteroid uppkallad efter sig! (”Till och med kĂ€nd i rymden”) đŸ˜±
Kikki har joddlat.https://www.youtube.com/watch?v=csMZTJMJIeQ
 
Ja, kanske slarvigt uttryckt av mig - jag menade inte att tyrolerhatten/joddlandet INTE stÀmde in, utan att den stÀmde in pÄ henne men att det ocksÄ finns mer som gör det. :)
 
Jag tÀnkte ocksÄ pÄ Kikki som monstret :) och enhörningen bara mÄste vara Ellen Bergström, allt stÀmmer in och hon Àr otroligt sprallig som person.

Gissningen pÄ John Lundvik som sjöbjörnen förstÄr jag inte, han Àr ju rÀtt kort och sÄngrösten Àr verkligen inte rÀtt.
 
Jag tÀnkte ocksÄ pÄ Kikki som monstret :) och enhörningen bara mÄste vara Ellen Bergström, allt stÀmmer in och hon Àr otroligt sprallig som person.

Gissningen pÄ John Lundvik som sjöbjörnen förstÄr jag inte, han Àr ju rÀtt kort och sÄngrösten Àr verkligen inte rÀtt.

Men, monstret kan ju knappt sjunga ju. Nog för att Kicki inte Àr en av mina favoriter men hon kan ju iaf sjunga. Eller kan hon inte det lÀngre?
 
Men, monstret kan ju knappt sjunga ju. Nog för att Kicki inte Àr en av mina favoriter men hon kan ju iaf sjunga. Eller kan hon inte det lÀngre?
Vet inte, har nĂ„got minne av att jag sett henne i nĂ„got tv-program dĂ€r hon lĂ€t rĂ€tt ”raspig” liksom och inte sĂ„ mycket styrka i rösten (kan det ha varit PĂ„ SpĂ„ret??).
 
Vet inte, har nĂ„got minne av att jag sett henne i nĂ„got tv-program dĂ€r hon lĂ€t rĂ€tt ”raspig” liksom och inte sĂ„ mycket styrka i rösten (kan det ha varit PĂ„ SpĂ„ret??).

2018 tÀvlade hon i Mello och dÄ kunde hon ju fortfarande sjunga. Men hur det Àr nu vet jag inte.
 

Liknande trÄdar

L
SamhÀlle Först sÄ JA jag ska sjÀlv klart kolla med mamma och pappa som kÀnner hennes förÀldrar vÀldigt bra! Men jag Àr en sÄn person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 905
Senast: TinyWiny
·
L
Skola & Jobb DethÀr Àr inte aktuellt förmig NU utan det Àr mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jÀtte gÀrna vilja fÄ tips om nÄn hÀr...
Svar
12
· Visningar
817
Senast: Rosett
·
KatthÀlsa Kortfattat sÄ börjar jag bli orolig efter att min katt stÄtt pÄ 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt tvÄ Är. Hon Àr snart 15 Är och...
2
Svar
23
· Visningar
1 504
Senast: monster1
·
Kropp & SjÀl Jag tror att jag "gÄtt i vÀggen". I lördags gick ett av akvarierna hÀr hemma sönder och sÄ Àven jag. Det kÀndes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 112

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp