Mässlingsutbrottet på Urkult

Bukefalos 30 år!

Öh, jag tog inget vaccin (tacksam för, flertalet i min omgivning ångrar sig.) Just pga det både blev sjuka (en granne med hjärtsvikt blev kraftigt försämrad och många ambulansturer efter sprutan...) och dödsfall (givetvis obduktion) i anslutning till vaccinet, mamma med MS blev avrådd av läkare till att ta fler än de första, så det var enbart att jag inte litade på vaccinet, INTE att staten skulle "hjärntvätta oss" och allt vad det nu var för märklig anledningar. Jag hade och har stor respekt för BÅDE vaccinet och viruset för självklart fanns och finns det. MEN rädsla och val för sitt eget liv ska respekteras! Däremot blev jag vansinnig på de vaccinerade som rände fritt bara för de var vaccinerade. Jag lydde lockdown och höll mig jävligt väl isolerad. Den där tiden hoppas jag innerligt vi aldrig ser igen!!!

Mässlingen; givetvis ska barn fortsätta vaccineras som gjort rätt länge nu, absolut!!! Jag är för varje vaccin i övrigt. Ingen diskussion om det. Det ska tas.
Jag menade inte att alla som inte vaccinerar sig tror att staten vill hjärntvätta befolkningen. Däremot upptäckte jag människor i min omgivning som trodde just det och det överraskade mig.

Ändå var ju Sverige ett av de länder (det främsta?) som hade minst regler etc kring hanteringen av covid. Vårt samhälle förblev rätt öppet och jag tror inte vi hade värre konsekvenser än de länder som låste ner helt, och där just det fick konsekvenser bland människorna som isolerades.

Själv fick jag vaccineras mot Covid 4 ggr (!) för att kunna resa in i USA - fastän just USA väl är ett av de länder som nästan förnekade covids existens...?

Vad gäller övrigt vaccin så är det väl främst de "yngre" som är antivaxxers? De äldre minns hur vidriga sjukdomar plötsligt utrotades mer eller mindre, tack vare vaccinerna. Hur familjemedlemmar fick livslånga men av t.ex. mässling, röda hund eller polio. Dagens unga vuxna har ingen som helst erfarenhet. De vill gärna dricka opasteröserad mjölk också, och vet inte att den kan innehålla allt möjligt som framkallar sjukdom och missfall och..... De inser inte att det finns en anledning till att förväntad livslängd har stigit vääääldigt från säg 150 år sedan...!

Jag har små barn i min släkt långt tillbaka som dog av kikhosta. Just saying.

Morfar då 85 + sa ifrån om covidvaccin då han såg för mycket negativt om det på teven så visst finns äldre som sagt nej tack men troligen mindre vanligt.

Opastöriserad mjölk dricker jag en pytteliten mängd en gång per år, det var lixom det normala när jag växte upp....

Morfar då 85 + sa ifrån om covidvaccin då han såg för mycket negativt om det på teven så visst finns äldre som sagt nej tack men troligen mindre vanligt.

Opastöriserad mjölk dricker jag en pytteliten mängd en gång per år, det var lixom det normala när jag växte upp....
Vi drack också opastöriserad mjölk direkt från grannen som hade mjölkkor. Idag hade jag inte köpt det istället för pastöriserad av nån misstänksam anledning eller tro att opastöriserad är Medicin.

Vi drack också opastöriserad mjölk direkt från grannen som hade mjölkkor. Idag hade jag inte köpt det istället för pastöriserad av nån misstänksam anledning eller tro att opastöriserad är Medicin.

Förstår. Tycker mest att det är gott med nostalgi från barndomen när jag besöker sambons morbrors mjölkgård, annars är det ju absolut bara vanlig pastöriserad vi köper som typ alla andra.

Lite mindre farlig sjukdom, men vattkoppor verkar nästan ha försvunnit? Min dotter är 11 och har aldrig fått det, trots att jag faktiskt skickade henne på "vattkoppsparty" (hennes bästis hade vattkoppor och dom fick umgås när hen orkade).

Jag behöver vaccinera henne, och det har inte varit så lätt att förstå hur det ska gå till / varför jag måstat betala för det, men äntligen så kommer vi ju kunna göra det på normalt sätt via vårdcentralen. Utan att betala.

Men varför blev det så, att vattkoppor nästan dog ut så att vi nu måste ha med vattkoppor i vaccinationsprogrammet?

Öh, jag tog inget vaccin (tacksam för, flertalet i min omgivning ångrar sig.) Just pga det både blev sjuka (en granne med hjärtsvikt blev kraftigt försämrad och många ambulansturer efter sprutan...) och dödsfall (givetvis obduktion) i anslutning till vaccinet, mamma med MS blev avrådd av läkare till att ta fler än de första, så det var enbart att jag inte litade på vaccinet, INTE att staten skulle "hjärntvätta oss" och allt vad det nu var för märklig anledningar. Jag hade och har stor respekt för BÅDE vaccinet och viruset för självklart fanns och finns det. MEN rädsla och val för sitt eget liv ska respekteras! Däremot blev jag vansinnig på de vaccinerade som rände fritt bara för de var vaccinerade. Jag lydde lockdown och höll mig jävligt väl isolerad. Den där tiden hoppas jag innerligt vi aldrig ser igen!!!

Mässlingen; givetvis ska barn fortsätta vaccineras som gjort rätt länge nu, absolut!!! Jag är för varje vaccin i övrigt. Ingen diskussion om det. Det ska tas.
Angående covidvaccinet. Jag tog de 2 första men inga fler. Framförallt har jag hört att spruta nr 3 när den blev tillgänglig skapade problem och många fick olika hjärtproblem. Oklart vad det berodde på.

Lite mindre farlig sjukdom, men vattkoppor verkar nästan ha försvunnit? Min dotter är 11 och har aldrig fått det, trots att jag faktiskt skickade henne på "vattkoppsparty" (hennes bästis hade vattkoppor och dom fick umgås när hen orkade).

Jag behöver vaccinera henne, men äntligen så kommer vi ju kunna göra det på normalt sätt via vårdcentralen.

Men varför blev det så, att vattkoppor nästan dog ut så att vi nu måste ha med vattkoppor i vaccinationsprogrammet?

Sambon har heller inte haft det....🙃

Jag behöver vaccinera henne, och det har inte varit så lätt att förstå hur det ska gå till / varför jag måstat betala för det, men äntligen så kommer vi ju kunna göra det på normalt sätt via vårdcentralen. Utan att betala.

För att det inte ska komma tillbaka? Det är väl därför vaccinet finns?

Angående covidvaccinet. Jag tog de 2 första men inga fler. Framförallt har jag hört att spruta nr 3 när den blev tillgänglig skapade problem och många fick olika hjärtproblem. Oklart vad det berodde på.

Vet inte heller varför just den orsakade så mycket problem. Den i min bekantskapskrets som dog, gjorde det inom en månad sen vaccin 2. Massiv proppbildning i lungorna, tidigare fullt frisk i yngre 40 årsåldern. Grannen vet jag inte hyr många han tog men ambulansen hitta ju av sig själv ut till oss första tiden....Nu peppar peppar har de fått ordning på honom så man inte är på helspänn att han ska slå ihop....Så det är ju såklart skönt. (Yngre 60 åldern).

Sonen är 12 och har inte heller haft det så borde väl vaccinera honom också, han är dock hysteriskt spruträdd så har inte tagit tag i det

Jag har redan haft vattkoppor så då antar jag att jag inte riskerar att få det som vuxen.

Nej precis generellt säger man så har jag lärt mig. En del påstår att man kan få fler gånger?!? Bältros kan man bara få om man haft vattkoppor. Men man får inte automatiskt Bältros för man träffar någon med pågående vattkoppor utan viruset ligger vilande i kroppen och kan blossa upp när som helst.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka