Bukefalos 28 år!

Massör på distans?

C

curry

Hejsan!
Vad tror ni om detta??
Har någon gått häst massör på distans som kan tala om för mej hurdant det var!!! :d
Sen såklart undrar man ju om det är ett yrke man kan leva på???
Tusen tack för svar :banana:
 
Jag tror inte att du ska utbilda dig till någonting så praktiskt på distans (man kan inte bara läsa sig till hur man ska göra), när jag utbildade mig behövde jag hjälp, råd och tillrättande av teknik nästan hela tiden..
 
Hej! Utbildade mig -96 på Axelsons. Är mkt tvivelaktig ang. distansutb. men de kan ju skilja sig åt. Viktigt att känna till hur musklerna går, viktigt är oxå känslan. Bra att öva in massagetekniker praktiskt och frågan är hur mycket praktig du får tillgång till på en distansutbildning.
Huruvida man kan leva på detta yrke vet jag inte vad jag ska svara på. De flesta massörer kompletterar med annat arbete eller vidareutbildar sig efteråt för ytterligare kunskaper, vilket jag håller på med nu. Har eget företag men det tar ett bra tag innan jag har byggt upp en kundkrets känns det som. Lycka till! Det är ROLIGT att behandla hästar!
 
Curry: jag håller med föregående talare om att jag tror att det är svårt att lära sig ngt så praktiskt som massage på distans...
Även om man har praktik eller prov i slutat av utblidningen så trpr jag att det är viktigt att börja med det praktiska brevid det teoretiska.

lisahjelmgren: ha... precis vad jag har sökt för person för att terrorisera med frågor.
Men jag kan Pm:a dig i stället
 

Liknande trådar

L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 287
Senast: gulakatten
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 700
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: Magnum
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 550
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp