Bukefalos 28 år!

Massör på distans?

C

curry

Hejsan!
Vad tror ni om detta??
Har någon gått häst massör på distans som kan tala om för mej hurdant det var!!! :d
Sen såklart undrar man ju om det är ett yrke man kan leva på???
Tusen tack för svar :banana:
 
Jag tror inte att du ska utbilda dig till någonting så praktiskt på distans (man kan inte bara läsa sig till hur man ska göra), när jag utbildade mig behövde jag hjälp, råd och tillrättande av teknik nästan hela tiden..
 
Hej! Utbildade mig -96 på Axelsons. Är mkt tvivelaktig ang. distansutb. men de kan ju skilja sig åt. Viktigt att känna till hur musklerna går, viktigt är oxå känslan. Bra att öva in massagetekniker praktiskt och frågan är hur mycket praktig du får tillgång till på en distansutbildning.
Huruvida man kan leva på detta yrke vet jag inte vad jag ska svara på. De flesta massörer kompletterar med annat arbete eller vidareutbildar sig efteråt för ytterligare kunskaper, vilket jag håller på med nu. Har eget företag men det tar ett bra tag innan jag har byggt upp en kundkrets känns det som. Lycka till! Det är ROLIGT att behandla hästar!
 
Curry: jag håller med föregående talare om att jag tror att det är svårt att lära sig ngt så praktiskt som massage på distans...
Även om man har praktik eller prov i slutat av utblidningen så trpr jag att det är viktigt att börja med det praktiska brevid det teoretiska.

lisahjelmgren: ha... precis vad jag har sökt för person för att terrorisera med frågor.
Men jag kan Pm:a dig i stället
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 484
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 694
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 190
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp