Måste byta tandkräm

Bukefalos 30 år!

@parellikusken: Glöm allt jag skrev, de j-larna har ändrat receptet! :mad:

Ja, jag var tvungen att öppna en nyköpt tub (ja, jag har ett förråd :angel:) och det är numera en blågrön gel (och har inte alls samma trevliga smak :().

@hundtant: Du har säkert rätt, det måste vara någon världsomspännande konspiration :cautious:
The toothpaste fraud. Dental disaster.

@parellikusken hoppas du hittar nåt som funkar!

Katastrofen har hänt. Tandkrämen jag använt under alla år har slutat tillverkas och jag har smått panik.
Jag tycker det är jobbigt psykiskt att borsta tänderna av någon anledning, men det har underlättat att jag alltid kunnat använda samma tandkräm, Acta. Känt trygghet i det.

Men nu har den alltså slutat tillverkas.. Hur kan det ens vara tillåtet?! 🤔😅

Hur som helst, behöver alltså byta tandkräm och behöver hjälp.
Behöver en tandkräm men mild mintsmak och den ska vara vit, absolut inte blå. Det fixar jag inte.

Någon som har tips?
Dottern vill bara använda TePe pure utan smak, den är vit/genomskinlig och smakar typ lite salt? Finns även en mild mint-variant. Dessa skummar dock inte.

Jag är också kräsen när det kommer till tandkräm och den jag gillar bästa är apotekets egna, sensitive. Den är vit och mild smak. Är dock bara den från apoteket som jag gillar, motsvarande från apotek hjärtat hade inte alls bra smak.
IMG_0732.webp

Men nej, har de slutat tillverka Acta?!! :eek:
Det är den tandkräm jag använder och jag har haft lite svårt att hitta den på sistone, men så såg jag den i en affär och köpte på mig några stycken och tänkte inte mer på det.
Nu har jag bara en oöppnad kvar - får använda den med andakt då... :(

Dentosal är vit om jag inte missminner mig och har inte en stark mintsmak, drar mer åt det lite salta hållet.

Nu har jag varit på apoteket och köpt den som @Gaston rekommenderade och en till från deras eget märke ifall den inte skulle vara okej.
Några av de andra märkena jag fått tips om har jag använt på brukare när jag jobbat som personlig assistent, så dom klarar jag inte av att använda på mig själv.
Väldigt komplicerat detta med tandkräm för mig. 😅

Men apotekets hade jag inga associationer till och kändes neutrala. Så hoppas att jag fixar att använda dom också.

Katastrofen har hänt. Tandkrämen jag använt under alla år har slutat tillverkas och jag har smått panik.
Jag tycker det är jobbigt psykiskt att borsta tänderna av någon anledning, men det har underlättat att jag alltid kunnat använda samma tandkräm, Acta. Känt trygghet i det.

Men nu har den alltså slutat tillverkas.. Hur kan det ens vara tillåtet?! 🤔😅

Hur som helst, behöver alltså byta tandkräm och behöver hjälp.
Behöver en tandkräm men mild mintsmak och den ska vara vit, absolut inte blå. Det fixar jag inte.

Någon som har tips?
IMG_5675.webp

Missade att du hade köpt.

Jag har brukat använda en tandkräm från Sensodyne som brukat vara vit men som nu senast när jag köpte den var blå. Så det har åtminstone funnits, och finns kanske andra varianter nu också men dubbelkolla om du ska köpa!
Ja det var en chock när den vanligtvis vita tandkrämen var blå! Jag hatar också att byta tandkräm, tycker till och med att det är lite jobbigt med ny tub, för de kan ju ha ändrat smaken lite... och så är tandkrämen BLÅ! Tack och lov tycker jag faktiskt smaken är ok, men det känns fel varje gång jag klämmer ut på tandborsten.

Liknande trådar

• Psykvården
  • Problem med sjukvården..
  • Byta vårdcentral
  • R
    Vem hjälper hjälparen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur