Måste byta tandkräm

Bukefalos 30 år!

parellikusken

Trådstartare
Katastrofen har hänt. Tandkrämen jag använt under alla år har slutat tillverkas och jag har smått panik.
Jag tycker det är jobbigt psykiskt att borsta tänderna av någon anledning, men det har underlättat att jag alltid kunnat använda samma tandkräm, Acta. Känt trygghet i det.

Men nu har den alltså slutat tillverkas.. Hur kan det ens vara tillåtet?! 🤔😅

Hur som helst, behöver alltså byta tandkräm och behöver hjälp.
Behöver en tandkräm men mild mintsmak och den ska vara vit, absolut inte blå. Det fixar jag inte.

Någon som har tips?

Katastrofen har hänt. Tandkrämen jag använt under alla år har slutat tillverkas och jag har smått panik.
Jag tycker det är jobbigt psykiskt att borsta tänderna av någon anledning, men det har underlättat att jag alltid kunnat använda samma tandkräm, Acta. Känt trygghet i det.

Behöver en tandkräm men mild mintsmak och den ska vara vit, absolut inte blå. Det fixar jag inte.

Någon som har tips?
Kanske gå in på närmsta apotek och be dem rekommendera en tandkräm som passar dina specifikationer :) ?

Jag har inga tips (den jag använder passar absolut inte in på dina önskemål), tyvärr, men förstår dig helt klart - "rätt" tandkräm är viktigt för mig också. :heart

Någon som har tips?

GUM Paroex 0,06%. Den rekommenderar min tandläkare, enligt honom är den nästan magisk när det gäller att få ordning på irriterat/blödande tandkött. Den är vit och jag tycker den har mild smak (samt att den försvinner fort). OBS! Tandkrämen med 0,12% är blågrön samt inte till för daglig användning (men även den har mild smak).

Jag är inte så kinkig på tandkräm utan använder den för att tandläkaren rekommenderat den men den är som sagt trevlig att använda plus att min munhälsa har verkligen blivit bättre (jag använder samma munskölj på 0,12% regelbundet också och samma sak där, det har en mild smak).

GUM Paroex 0,06%. Den rekommenderar min tandläkare, enligt honom är den nästan magisk när det gäller att få ordning på irriterat/blödande tandkött. Den är vit och jag tycker den har mild smak (samt att den försvinner fort).

Jag är inte så kinkig på tandkräm utan använder den för att tandläkaren rekommenderat den men den är som sagt trevlig att använda plus att min munhälsa har verkligen blivit bättre (jag använder samma munskölj på 0,12% regelbundet också och samma sak där, det har en mild smak).
Den har jag och den är blå 🤨

Bifogade filer

• IMG_4836.webp
    IMG_4836.webp
    70,3 KB · Visningar: 408

Någon som har tips?
TePe har en ny svensktillverkad.

Liknande trådar

• Psykvården
  • Problem med sjukvården..
  • Byta vårdcentral
  • R
    Vem hjälper hjälparen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn