Masterchef (ulvlek)

Ja, jag är beredd att hålla med (:D). För mig känns resonemangen från såväl @Idahoe som @Snurrfian som ett enkelt sätt att lägga misstankar mot mig.

Jag vet att det är tunt men jsg behöver rösta ifall jag inte kan surfa på jobbet den kommande halvtimmen.

Men ja, jag tror helt enkelt att någon av snurris och idahoe sitter i lyan och att dom är oroliga för att jag fick Mirtai utröstad

Killaloe röstar därför på Idahoe
Men borde @Idahoe ha röstat på en annan ulv när en redan låg risigt till? "Borde" hon inte ha röstat på någon god då istället?

Jag är helt med på Ida som tjuv men som ulv? Nja?

Hur vet du att det verkligen var så att bumpo verkligen tappade bort ett långt teroiinlägg?

Att hon säger så är uppenbart, men det är inte helt ovanigt att folk inte håller sig till sanningen här, rent utav ordentligt vanligt. Jag vet heller inte om det är så mycket av en grand masterplan att rösta ut en ulv man tror är siad eller att den typen av planer skulle vara så ovanliga.

Däremot så sitter jag själv och väger för och emot om någon mer ulv röstat på Mirtai.
Varför skulle jag ljuga om en sån sak? Det är liksom inte okej att missa att rösta, jag fick seriös panik när jag var tvungen att försöka återskapa mitt teoriinlägg med ca 5 min kvar till dl. Det var seriöst på håret att jag ens hann rösta.

Jag tycker fortfarande att du gör oerhört lite för att leta onda. Du missar att jag i mitt röstinlägg medger att jag läst fel i diskussonen mellan Q, Hedinn och Lenis. Du godtar inte att teknik kan strula, verkar det som iaf, och hell, visst faan är det bättre att hänga med i leken medelst skumläsning på mobilen än att stressläsa allt fem min innan dl om en kan?

Vad gäller master plans så av alla gånger jag suttit i lyan så kan jag faktiskt inte komma ihåg en enda gång vi har master planat så tidigt som i dl2. Har det hänt så är det i avgörande dl isf, men knappt då ens.

Jag försöker följa tanke gången här, Hedinn menar du att Cirkus borde vara god för att Mirtai menade att Lenis skulle vara ond och att Cirkus inte är på samma sida som henne?

Fast eftersom Mirtai var ond så tycker jag att en "godförklaring" av @cirkus väger väldigt lätt....

Nej, som jag skrivit tidigare har jag inte godförklarat cirkus. Det jag skrev var att Lenis inte borde vara ond baserat på vad Mirtai skrev om henne. Vad hon skrev om cirkus tog jag inte med i reflektionerna, det var det cirkus som tog upp.

Nej, som jag skrivit tidigare har jag inte godförklarat cirkus. Det jag skrev var att Lenis inte borde vara ond baserat på vad Mirtai skrev om henne. Vad hon skrev om cirkus tog jag inte med i reflektionerna, det var det cirkus som tog upp.
Nej, jag "beskyller" inte dig heller för att ha hållit @cirkus åt vare sig det ena eller andra hållet, jag sa mest emot @Snurrfian . :p

Jag sitter lite och funderar på @LenaH, hon brukar att ha presenterat en fullständig lya typ vid DL två, om hon är god dvs. Helt utan att egentligen kollat på henne så börjar jag bli fundersam på varför hon inte lagt fram sådanna teorier vid det här laget. Däremot är hon rapp och ser ut att vända på stenar och letar ulvar.
Men shit, hur mycket lösa misstankar kan en kasta egentligen? Jag tycker verkligen att det här känns som en luden en som försöker sprida så mycket misstankar det baragår för att verka som om hon letar onda. Det här känns så in i vassen ludet så det är skrämmande.

Jag vågar inte vänta med att rösta och som läget är nu känner jag mig mest skeptisk till Idahoe. Visst, det är mer troligt att hon är tjuv än ulv, men en tjuv kan ju ställa till en del, speciellt när en ulv är känd för denne.

Idahoes röst idag tycker jag inte heller talar till hennes fördel, det känns på tok för enkelt att lyan skulle ha röstat ut Mirtai.

Hedinn röstar på Idahoe

Då tror jag att jag är med på hur du menar, även om jag inte skulle gå så mycket på vad en ulv skriver, jag har jagat kollegor när jag har suttit i lyan... ;)

bumpo röstar på lobelia eftersom jag verkligen inte ser att hur hon försöker leta onda, hon sprider en himla massa misstankar utan att underbygga dem på något sätt, hon kommer inte med några egna tankar baserade på något i leken och ja, hon känns så väldigt luden.

Då tror jag att jag är med på hur du menar, även om jag inte skulle gå så mycket på vad en ulv skriver, jag har jagat kollegor när jag har suttit i lyan... ;)
Jagat absolut, men ett sånt pekande tycker jag mer tyder på ett försök att få ut en god istället. Hon hade ju lika gärna kunnat vända lynchen där.

Röstlista:
15:56 Idahoe röstar på Killaloe
20:49 Killaloe röstar på Idahoe
20:59 Hedinn röstar på Idahoe
21:00 bumpo röstar på lobelia

Idahoe: 2
Killaloe: 1
Lobelia: 1

bumpo röstar på lobelia eftersom jag verkligen inte ser att hur hon försöker leta onda, hon sprider en himla massa misstankar utan att underbygga dem på något sätt, hon kommer inte med några egna tankar baserade på något i leken och ja, hon känns så väldigt luden.
Inte för att jag säger emot dig ang Lobelia, men det känns lite som du kastar sten i glashus, du har inte kommit med så mycket tankar själv heller?

Jagat absolut, men ett sånt pekande tycker jag mer tyder på ett försök att få ut en god istället. Hon hade ju lika gärna kunnat vända lynchen där.
Men ville hon verkligen vända lynchen? Det skulle ju kunna vara ett sätt att ge Lenis ett alibi också? Om nu Mirtai verkligen ville ut/visste att hon var siad så var det ju ett ypperligt tillfälle att få det att se ut som om Lenis och hon var på två olika sidor?

Jag brukar faktiskt utgå ifrån att folk talar sanning om yttre omständigheter, känns onödigt att ljuga om sånt.

Men om man tror att den är siad - är det inte lite riskabelt att leka siare då? Den riktiga finns ju där?
Jag är väl synisk och lite lutrad, jag har kommit på ulvar som blåljugit om RL och för all del misstänkt folk och det varit sanning.

Jag håller med dig om att jag inte varit särskilt aktiv, men det jag skrev om dig var väl underbyggt med både teorier och röstlista för illustration. Dock har du inte skrivit så mycket och då blir det svårt att få fram hur mycket som helst.

det känns som att det står lite och väger mellan idahoe och Killaloe idag?
De två lär ju inte vara i lyan ihop iaf är en slutsats jag drar
Och det var ju det där med att den tjuvade mycket väl vet att den kommer bli avslöjad om spioninfon kommer till en god och det kan ju göra att den vill överleva en lynch till i vilket fall?
Jag har lite svårt att släppa den tanken jag hade tidigt att antingen Killaloe eller bollen borde legat bra till att bli tjuvade igår även om det iofs är det med att tjuveriet ska vara gjort innan DL. Dock tror jag vi kan avskriva att bollen vart tjuvad faktiskt- hon borde ju inte blivit käk då ju!
Dock finns det ju faktiskt en viss risk att tjuven stal av Mirtai också väl? hon levde ju innan DL så rent teoretiskt så är det möjligt väl? Och i så fall är det ju faktiskt inte så konstigt om ingen pekar på en ulv idag iom att Mirtai redan är död- eller tänker jag helt fel?:idea:

Jag tycker att q och LenaH's reflektioner runt siare och spion är kloka.
Någon borde ju veta vem som blev bestulen, i värsta fall så gick alla raderna till en ulv.

Om lyan spelar så högt att Killa sitter i den och låtsas vara siare så är det verkligen ett otroligt högt spel även om Mirtai kanske ville ut. Även om tjuven har DagDL som sin DL så gäller det ju att den hade uppfattat att Killa såg ut som en siare - jag fattade det inte förrän efteråt och då var ju DL över. Så för mig är inte Killa högst upp på misstankelistan.

Jag funderar också på Idahoe som röstade tidigt och det på Killa - är det för att hon är ond och vill chansa på att det går att få ut en möjlig siare?

Lobelia röstar på bumpo

Jag misstänker att lyan hade snappat upp att Mirtai var upptäckt och ville utnytta det och någon av bumpo och kill följde upp. Jag tror dock mer på bumbo än Kill beroende på när rösterna föll.

det känns som att det står lite och väger mellan idahoe och Killaloe idag?
De två lär ju inte vara i lyan ihop iaf är en slutsats jag drar
Och det var ju det där med att den tjuvade mycket väl vet att den kommer bli avslöjad om spioninfon kommer till en god och det kan ju göra att den vill överleva en lynch till i vilket fall?
Jag har lite svårt att släppa den tanken jag hade tidigt att antingen Killaloe eller bollen borde legat bra till att bli tjuvade igår även om det iofs är det med att tjuveriet ska vara gjort innan DL. Dock tror jag vi kan avskriva att bollen vart tjuvad faktiskt- hon borde ju inte blivit käk då ju!
Dock finns det ju faktiskt en viss risk att tjuven stal av Mirtai också väl? hon levde ju innan DL så rent teoretiskt så är det möjligt väl? Och i så fall är det ju faktiskt inte så konstigt om ingen pekar på en ulv idag iom att Mirtai redan är död- eller tänker jag helt fel?:idea:
Jag tänker nog hålla @Killaloe som god faktiskt till proven otherwise men jag har ju lite svårt att se @Idahoe i lyan. Dock har @Hedinn en poäng i att hon kan vara tjuven och det skulle inte skada att bli av med henne då ändå.

Jag är nog också lite fast i tanken på @bumpo som god men rösten på @Lobelia känns lite för svag för att jag ska våga följa den. Jag kan dock se Lobelia i lyan, mest för att inget heller talar för hennes godhet heller.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka