Masterchef (ulvlek)

Är rätt nöjd med att jag gissade rätt på många roller ändå, fast jag hade nog vänt på Lena & Bumpos roller :)

Tack så hemskt mycket båda LL, sjukt rolig lek och vilka roliga uppdateringar :banana:
 
@cirkus Jag försökte verkligen få dig att fatta att jag skickat raderna till dig genom att subtilt skriva lite om din godhet.. kruxet var att jag var ju verkligen inte säker på att du var god, men jag tänkte att vore du ond hade du nog käkat mig om du lagt ihop vem jag var, o vore du tjuv hade du tjuvat av mig. Därför fick du beskyddet oxå ifall du hade varit ond trots allt.

@LenaH Du skulle få sia av mig inatt ju ;)

Jag trodde på dig som god tidigt, men först tänkte jag att du kanske var siare, men då borde jag ju fått en sia - (eller tjuv faktiskt som skulle signalera till lyan att du visste att jag var god) IDAG så nailade jag hela rolllistan faktiskt! Då kom jag på att du nog var brevis och det var därför du skrev som du gjorde.

För övrigt så var jag så ädel att jag skyddade @LenaH med det andra paketet - jag trodde med största säkerhet att hon skulle skydda Killa och därför skyddade jag henne
 
Aha, ja det är ju en risk man tar när man skyddar sig själv men jag tyckte det var värt risken. Fast det var det ju inte! :p
Jag har skyddat mig själv som ängel trots det var tresidig lek där de båda onda sidorna fick info. Jag resonerade att om de onda hade använt infon emot mig så hade spionen troligen reagerat. Men det slutade med att alla ulvarna typ godförklarade mig :rofl:
 
Jag trodde på dig som god tidigt, men först tänkte jag att du kanske var siare, men då borde jag ju fått en sia - (eller tjuv faktiskt som skulle signalera till lyan att du visste att jag var god) IDAG så nailade jag hela rolllistan faktiskt! Då kom jag på att du nog var brevis och det var därför du skrev som du gjorde.

För övrigt så var jag så ädel att jag skyddade @LenaH med det andra paketet - jag trodde med största säkerhet att hon skulle skydda Killa och därför skyddade jag henne

Det var lite så jag tänkte, att NÅN måste ju lyckas skydda Killa nu så det kändes som läge att placera ut skyddet då. O hade jag trots allt fattat fel om dig så hade du ju inte kunnat göra så mkt med den ändå.
 
Jag försökte få till en twist så att jag kunde stå som ensam vinnare men det fick jag ingen respons på.:angel:

Det hade väl varit brilljant!

Jag hade ju lovat en twist-fri lek och det tänkte jag hålla :)
Men nog hade det varit kul :p

Sedan gjorde jag en miss när jag skrev vinstvillkoren för tjuven skulle ha varit med i dem...
Men jag tänkte jag inte kunde ändra de när jag väl upptäckte det.
 
Uppdatering!

Lobelia var supernöjd över att ha kommit på det här med flamberad camembert och såg verkligen fram emot att servera den till domarna. Det måste ju bli en succé! Övriga deltagare verkade ju bara springa omkring som yra höns i skafferiet å varken veta ut eller in om de skulle använda rom, vodka eller vin till flamberingen.

Med en perfekt uppläggning går hon stolt fram till visningsbordet, men vad hon missat var att flamberingen skulle ske INNAN serveringen så när alla domare böjer sig sig fram för att inspektera rätten drar hon igång flamberingen!

Lågorna slår upp i ansiktet på domarna, bränner bort deras ögonbrynen samtidigt som brandlarmet börjar ljuda högljutt och alla sprinklers i taket går igång.

Genomdränkta (och sina ögonbryn fattigare) beslutar domarna att Lobelia kickas från Masterchef med omedelbar verkan!!!


Lobelia var ulv!!



Grattis Goda!!!!
Underbar uppdatering :)
 
Uppdatering!

Lobelia var supernöjd över att ha kommit på det här med flamberad camembert och såg verkligen fram emot att servera den till domarna. Det måste ju bli en succé! Övriga deltagare verkade ju bara springa omkring som yra höns i skafferiet å varken veta ut eller in om de skulle använda rom, vodka eller vin till flamberingen.

Med en perfekt uppläggning går hon stolt fram till visningsbordet, men vad hon missat var att flamberingen skulle ske INNAN serveringen så när alla domare böjer sig sig fram för att inspektera rätten drar hon igång flamberingen!

Lågorna slår upp i ansiktet på domarna, bränner bort deras ögonbrynen samtidigt som brandlarmet börjar ljuda högljutt och alla sprinklers i taket går igång.

Genomdränkta (och sina ögonbryn fattigare) beslutar domarna att Lobelia kickas från Masterchef med omedelbar verkan!!!


Lobelia var ulv!!



Grattis Goda!!!!
Underbar sista uppdatering! :rofl:
 
Nu hittade även jag hit. Och vill tacka alla deltagare för en rolig lek och Paddis och Habina för himla kul tema och mycket underhållande uppdateringar! :love:

Själv hade jag dåligt med tid och var lite smått less på att vara ond :p (4e leken i rad som ond, på en månad... :meh: ) men det blev ju kul ändå :)
 
Nu hittade även jag hit. Och vill tacka alla deltagare för en rolig lek och Paddis och Habina för himla kul tema och mycket underhållande uppdateringar! :love:

Själv hade jag dåligt med tid och var lite smått less på att vara ond :p (4e leken i rad som ond, på en månad... :meh: ) men det blev ju kul ändå :)

Allt som hade med lottning av roller får ni skylla på @Habina :p (eller så är det kanske mitt fel iaf eftersom jag lät henne sköta den O_o )
;):D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp