Masterchef (ulvlek)

Välkomna till ert första Stresstest!

Ni har 15minuter på er att koka 3 perfekt kokta ägg till oss - ett löskokt, ett hårdkokt och ett alldeles perfekt medelkokt ägg!

Varsågod att börja!

DL 21.30
löskokt ägg är klart , har det som ska bli hårdkokt på kokning( säger man det? :D) och håller på med det pocherade för fullt

Fullt folkus på äggen!:cool:

Okej, here goes nothing: eftersom jag anser att korvstroganoff är fullkomligt oätligt och snudd på giftigt så tror jag att bsf försöker sabotera Masterchef medelst kemiskbiologiskt sabotage. Så bumpo röstar på blacksmithfarm.

Intressant att Q skriver om @Bollen @cirkus och @Snurrfian och möjliga konstellationer dem emellan goda/onda.

Och killa citerar endast det Q skriver om att goda kan träta/haka upp sig på varann. Min fundering är om killa har en eller flera kollegor bland de uppräknade och vill minska fokus där?

Det är det skummaste idag, därför: mammas röstar på killaloe
Men då borde inte @Killaloe ha lagt en röst på en av dem det gällde om hon nu ville styra undan diskussionen från dem?

Jag tycker Mammas här tappade ett led i teorin och det känns som något hon då skulle göra för att avleda uppmärksamhet från då kanske främst @Snurrfian eftersom Killa röstade på henne.

LenaH röstar på Mammas

Fast hon sa ju samtidigt att det var okej att döda räkor? O_o Lite väl inkonsekvent tänkande (eller selektivt läsande?) tycker jag allt. Typiskt en ulv som vill sprida misstankar omkring sig enkelt :cautious:

Idahoe röstar på Lobelia

(Och ja,det är en typisk förstadagsröst även från mig ;) )
Det var inte skrivet när jag började skriva mitt röstinlägg och jag läste inte igenom allt som skrivits i mellantiden. Det hade förmodligen inte påverkat dock. Det var just den här dramatiken kring frukt jag reagerade på.

Röstlista DL1 kl 21.30

11.15 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

16.59 Bollen__ röstar på cirkus(ogiltig röst )
20.10 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
20.25 Killaloe röstar på Snurrfian
20.36 mammas röstar på killaloe
20.59 Lenis röstar på Hedinn
21.07 Lobelia röstar på Lenis
21.13 Idahoe röstar på Lobelia
21.20 quarter4ever röstar på Killaloe

21.22 bumpo röstar på blacksmithfarm
21.24 LenaH röstar på Mammas

Q 1
BSF 2
Snurrfian 1
Killaloe 2
Hedinn 1
Lenis 1
Lobelia 1
Mammas 1

Om nu mammas tanke om Killaloe skulle hänga ihop - dvs att Killa bara tog upp delar av Q's citat (det om att goda träter med goda) för att ta bort fokus på de som trätte - dvs jag och Snurrfian (sen möjligen också bollen som jag iofs inte diskuterat med) och att någon av dessa skulle vara ond. Jag vet ju min roll och Killa röstar på Snurrfian och jag har svårt att tro att hon skulle rösta på en kollega. Det lämnar ju bollen som möjlig att ta bort fokus ifrån. Den teorin håller inte ihop (och medan jag skrev detta så röstade LenaH på mammas med precis samma tanke - förutom att hon verkar placera Mammas och Snurrfian i lyan - dvs att Mammas röst skulle ta bort fokus från Snurrfian - den tanken tycker jag hänger ännu sämre ihop? Varför skulle det ta bort fokus från just Snurrfian?

Nä,

cirkus röstar på LenaH

för jag tycker att hon gör en konstig koppling mellan iofs skumma Mammas och Snurrfian som jag inte förstår.

Nä, att hävda att man inte dödar frukt men gärna dödar djur, låter ju som en ulvs prioritering.

Hedinn röstar på Lenis

Röstlista DL1 kl 21.30

21.28 cirkus röstar på LenaH
21.30 Hedinn röstar på Lenis

Q 1
BSF 2
Snurrfian 1
Killaloe 2
Hedinn 1
Lenis 2
Lobelia 1
Mammas 1
LenaH 1

Röstlista DL1 kl 21.30

20,30 Hedinn röstar på Lenis

Mirtai missar att rösta?

Q 1
BSF 2
Snurrfian 1
Killaloe 2
Hedinn 1
Lenis 2
Lobelia 1
Mammas 1
LenaH 1

Röstlista DL1 kl 21.30

21.30 cirkus röstar på LenaH

Q 1
BSF 2
Snurrfian 1
Killaloe 2
Hedinn 1
Lenis 1
Lobelia 1
Mammas 1
hihi cirkus röstade väl inte 2 ggr på dig :angel:

Om nu mammas tanke om Killaloe skulle hänga ihop - dvs att Killa bara tog upp delar av Q's citat (det om att goda träter med goda) för att ta bort fokus på de som trätte - dvs jag och Snurrfian (sen möjligen också bollen som jag iofs inte diskuterat med) och att någon av dessa skulle vara ond. Jag vet ju min roll och Killa röstar på Snurrfian och jag har svårt att tro att hon skulle rösta på en kollega. Det lämnar ju bollen som möjlig att ta bort fokus ifrån. Den teorin håller inte ihop (och medan jag skrev detta så röstade LenaH på mammas med precis samma tanke - förutom att hon verkar placera Mammas och Snurrfian i lyan - dvs att Mammas röst skulle ta bort fokus från Snurrfian - den tanken tycker jag hänger ännu sämre ihop? Varför skulle det ta bort fokus från just Snurrfian?

Nä,

cirkus röstar på LenaH

för jag tycker att hon gör en konstig koppling mellan iofs skumma Mammas och Snurrfian som jag inte förstår.
Jomen jag tänker som så att om jag då utgår från att Killa inte lägger en röst på en kollega och nästa steg att Killa inte alls sitter i lyan så är det fullt rimligt att Mammas och Snurris sitter i lyan ihop.

Men det är alltså en förstadagsteori en dag där det mesta handlat om mat då... :p

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka