Masterchef (ulvlek)

Nu kom jag på varför förra leken passade mig så bra - jag slapp DL1! :p

Och på frågan om varför jag vill servera just den rätten jag presenterade så är det för att den är så himla god och blandar flera olika influenser med varandra. :)

F ö ska man aldrig ha frukt i mat @Blacksmithfarm - fast åas är korv inte mat heller så... ;)
Såklart man ska ha frukt i mat! Mango är världens bästa frukt och passar jättebra i mat! :D
 
Jag motiverade väl lite hastigt varför jag serverar just min rätt redan i presentationen av den, "den i hela Dalsland världsberömda ... ", men lite mer specifikt så är det en av de rätter jag utan problem kirrar att göra med typ förbundna ögon och den är sååå jag. Alltså färgsprakande och världsomvälvande. :D And for the cry-factor: det var den första maträtten jag lagade efter att jag flydde från Kukaset.
 
Anledningen till att jag serverar min rätt till domarna: Den är god och fräsch och man blir inte "äckligt mätt" av den utan kan äta en hel rätt utan att hamna i matkoma efteråt. Och nyttig, dessutom.
 
Anledningen till att jag serverar min rätt till domarna: Den är god och fräsch och man blir inte "äckligt mätt" av den utan kan äta en hel rätt utan att hamna i matkoma efteråt. Och nyttig, dessutom.
 
@Mammas gällande din röst på @Killaloe kan du förklara lite närmare hur du tänker för jag hänger nog inte riktigt med. :o Alltså jag tycker inte din röst är skum jag kopplar bara inte hur du tänker.
 
ka vi nu ha en "startfråga" för att dra igång aktivitet är det då inte bra om den räknas som OnT? Tänker på bollens nu nollade röst, det blir lite knivigt att hålla reda på att man inte får ta med sånt som LL varit med och diskuterat när det är flera sidor bakåt och man inte minns vem som först tog upp vad, och så en himla massa färgade inlägg dessutom som det är nu. En tanke bara för oss som kanske är allmänt förvirrade eller har tidsbrist :) Särskilt DL1 om hälften av inläggen inte räknas.
Bara för att förtydliga lite "startfrågan ÄR OnT :) "

Men den här väldigt entusiastiska LL kunde ju inte låta bli att kommentera ett inlägg som en deltagare i leken gjorde vilket gjorde att alla deltagare leken fick vetskap om att vi bägge delar en passion för jordärtskockor :angel:. Hade jag inte sagt något så hade ingen kommit på tanken på att C hade knyckt ett recept från mig och därefter sedan använde det som som teori. Eftersom jag är LL och OT-färgade mina inlägg och vår diskussion var OT-färgad anser jag inte att eventuellt receptdelning/tjuveri från LL hör till leken.

Däremot allt ANNAT i cirkus orginalinlägg är fritt fram att teori om - ex funderingar om vad som händer om man lämnar parmesanchips i ugnen för länge eller om jordärtskockssoppa överhuvudtaget är ätligt osv......

Sedan finns det ytterligare ett syfte med startfrågan, men den kommer att ge sig så småningom..... :idea:
 
Och just ja, jag serverar min rätt för att jag kan och för att den är god! Alla kommer att älska den :D

@bumpo är det någonsin någon som förstår hur @mammad tänker? :D
 
Jag kan inte begriiiiipa hur många som faktiskt gillar den totalt oätbara rätten korvstroganoff. :arghh::yuck::turd: Falukorv i all ära men korvstroganoff är fullkomligt oätligt. OÄTLIGT!

Jag åt det idag. Steker korv och lök, tillsätter tomatpuré och grädde. MUMS!
 
Intressant att Q skriver om @Bollen @cirkus och @Snurrfian och möjliga konstellationer dem emellan goda/onda.

Och killa citerar endast det Q skriver om att goda kan träta/haka upp sig på varann. Min fundering är om killa har en eller flera kollegor bland de uppräknade och vill minska fokus där?

Det är det skummaste idag, därför: mammas röstar på killaloe
hm jag regerade iofs lite på att Killaloe la en röst på en av de som jag funderade kring och när hon själv också höll med om det var en rlmlig fundering att goda hakar upp sig på goda- det kändes lite....
okonsekvent det hela?
Och att hon höll med mig om att det var en rimlig iakttagelse- bara det fick mig att haja till lite att det kunde vara en ond som inte vill stöta sig med mig

Sedan så kan jag ju inte heller låta bli att fundera över om mammas försöker sig lite av samma grej - och använder sig av mina citat för att hon vet att jag är god och eftersom jag har en röst på mig kan tänkas vilja rösta på någon annan som också har röster på sig- om inte annat för att inte åka ut själv?
I så fall skulle det kunan vara så att det just nu ligger en massa ströröster på goda så här långt- och det brukar ju gynna onda mest det( just för att goda kan tänkas vilja lägga avgörande röster för att rädda sig själva) :idea:

Suck alltid detta : Det är antingen så, eller si eller så kan det vara sisådär :cool:
 
Kom just in från stallet och håller på och läser ikapp.

Jag skulle servera min rätt för domarna för att den är god :angel: och är något jag fått beröm för tidigare :D
 
Såklart man ska ha frukt i mat! Mango är världens bästa frukt och passar jättebra i mat! :D

Fruktmord :arghh: Nog för att banan och ananas brukar blandas in för att fixa vidriga rätter men mango också??

Nä, jag tror Hedinn försöker få ljuset från sig själv och istället fixa fokus på sina underliga matteorier, för när man tänker på en stackars mango som får offra livet för att vara med i vanlig mat så är det liksom svårt att koncentrera sig på att leta ulvar.

Lenis röstar på Hedinn
 
Fast det där vet jag inte om jag håller med om? Den var rätt kort och eg OT men jag ser inte riktigt varför två (eller tre) lyamedlemmar inte skulle kunna ha en sån diskussion, särskilt såhär i början av leken?
Tja visst KAN de- men det känns ju ändå inte som det troligaste tycker jag? Varför skulle ulvar rikta fokus på varandra och bollen ville ju uppenbarligen rösta på cirkus., en tidig röst i leken dessutom- känns inte heller som det mest troliga att göra om de två satt i lyan ihop?
Jag har ju definitivt inte uteslutit att en av dessa tre kan vara tjuv som råkat hamna i diskussion med en ulv - eller hur? Jag tycker bara att det inte borde vara så att de sitter i lyan ihop med cirkus någon av dem.
 
hm jag regerade iofs lite på att Killaloe la en röst på en av de som jag funderade kring och när hon själv också höll med om det var en rlmlig fundering att goda hakar upp sig på goda- det kändes lite....
okonsekvent det hela?
Och att hon höll med mig om att det var en rimlig iakttagelse- bara det fick mig att haja till lite att det kunde vara en ond som inte vill stöta sig med mig

Sedan så kan jag ju inte heller låta bli att fundera över om mammas försöker sig lite av samma grej - och använder sig av mina citat för att hon vet att jag är god och eftersom jag har en röst på mig kan tänkas vilja rösta på någon annan som också har röster på sig- om inte annat för att inte åka ut själv?
I så fall skulle det kunan vara så att det just nu ligger en massa ströröster på goda så här långt- och det brukar ju gynna onda mest det( just för att goda kan tänkas vilja lägga avgörande röster för att rädda sig själva) :idea:

Suck alltid detta : Det är antingen så, eller si eller så kan det vara sisådär :cool:
Nu ska inte jag hålla på och förfölja dig men ingen (utom möjligtvis du själv) kan ju veta att du är god?
Lyan kan ju inte vara säkra iom tjuven så det där känns ju lite slarvigt av dig.

Med det sagt så känns det som jag jagar dig men det är för att du iaf teoriar om något annat än mat! :)
 
Fruktmord :arghh: Nog för att banan och ananas brukar blandas in för att fixa vidriga rätter men mango också??

Nä, jag tror Hedinn försöker få ljuset från sig själv och istället fixa fokus på sina underliga matteorier, för när man tänker på en stackars mango som får offra livet för att vara med i vanlig mat så är det liksom svårt att koncentrera sig på att leta ulvar.

Lenis röstar på Hedinn
Men att offra livet på räkor är okej? :cautious:
 
..motivering ang min rätt- den är enkel, går på nolltid och ingen jag serverat den till har ogillat den. Dessutom smakar den som att den är avancerat gjord fast den är simpel :D

I övrigt i leken har även jag noterat att det lilla recepttjafset mellan snurr o cirkus inte låter typiskt för två i lyan- vet dock flera som kan iscensätta sådant men jag håller nog inte cirkus för den som brukar göra det. Så även om jag har det som observandum att Q så lätt avfärdar dem+kanske även bollen som goda kan jag delvis hålla med och röstar därför inte på Q idag, men lägger det på minnet så länge. EN (minst) av de 3 kan ju mkt väl sitta i lyan!
 
Nu ska inte jag hålla på och förfölja dig men ingen (utom möjligtvis du själv) kan ju veta att du är god?
Lyan kan ju inte vara säkra iom tjuven så det där känns ju lite slarvigt av dig.

Med det sagt så känns det som jag jagar dig men det är för att du iaf teoriar om något annat än mat! :)
tja glömde ju att ta med tjuven det är korrekt! Men min tanke i det hela är att det inte alls är omöjligt att samtliga som har röster på sig inte är i LYAN om du kan följa den tanken bättre?
Jag känner mig inte förföljd och jag försöker faktiskt hitta onda utifrån annat än just ..... mat :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp