För att Snurrfian var ot det var inte BSF.varför valde du BSF istället för snurrfian? Som ju också gillar korv stroganoff?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att Snurrfian var ot det var inte BSF.varför valde du BSF istället för snurrfian? Som ju också gillar korv stroganoff?
Så ett tecken på ulvighet är att man gillar mat du ogillar? Eller vad är dina tankar här?.....Eftersom maträtterna är OnT enligt LL och korvstroganoff är, i mina ögon, oätligt kändes det rimligast att lägfa rösten där. ...
Ingen fundering kring bumpo? Som la en andraröst på BSF efter att jag lagt en första andra röst på Killaloe?
Jag tyckte redan igår att det var lite märkligt med att bumpo la en så tydlig BoP-röst som en andra röst- vare sig hon sett min röst innan på killaloe eller inte (det var ca 2 min mellan min och bumpos röster)
Jag tänker att som god vill man väl inte riskera att sätta upp nån i ledning om man inte har något man faktiskt misstänker någon för- "på riktigt"?
Som ond vill man ju kanske bara lägga rösten på en som man tror är god (det finns ju en tjuv med dock) och ffa om det råkar vara så att en annan i lyan ligger uppe i ledningen?
Med det sagt så har jag ingen aning om vart jag har @bumpo men tänker att man inte får glömma bort hennes andra röst på BSF (som vi ju vet var nattvakt) igår ffa om man funderar kring Killaloes eventuella ondhet , eftersom hon hade ledningen med två röster innan bumpos röst på BSF
Jag vet inte heller alls om jag var rätt ute med min röst igår på Killaloe- men röstade efter en teori som jag fann kunde ha bäring
Jag kan lika gärna ha varit fel ute med den tanken som att ha haft lite rätt
Nä, verkligen inte. Men när alla är lika oskumma och jag måste rösta och bop är förbjudet. Jag hade en teori, jag medger att den är svag, men det är en teori som är baserad på topic. Vad är problemet?Så ett tecken på ulvighet är att man gillar mat du ogillar? Eller vad är dina tankar här?
Mja en del av Snurrfians inlägg jag citerade som handlade om stroganoff var INTE ot- färgad?För att Snurrfian var ot det var inte BSF.
Killaloe har ju iofs deltagit innan nyår i iaf två (kanske 3) lekar? Men du kanske inte var med i dem så du visste det?Jag kan ärligt säga att jag medvetet la en andraröst för att Killaloe hade två. Tycker det är trist när någon som inte varit med på länge blir utröstad dag 1, så jag ville jämna ut av den anledningen.
och jag tycker inte att det är ett främmande resonemang - att det tänks "äh mammas var oss på spåren så bäst vi käkar henne"Killaloe tycker det hade varit för "himla tydlig koppling" om hon som lyamedlem käkat Mammas pga att hon röstat på henne men jag tror inte riktigt på det upplägget, det skulle innebära att alla som röstat på en ulv i DL1 ligger illa till eller tvärtom för den delen, och jag tycker sällan man resonerar så i lyan dag ett, att vi kan inte käka nån som röstat på nån av oss.. Om man inte letar ond utanför lyan som kan vinka tycker jag det ofta blir rätt slumpvis om inte nån annan specialroll finns att snoka efter.
och jag tycker inte att det är ett främmande resonemang - att det tänks "äh mammas var oss på spåren så bäst vi käkar henne"![]()
Haha ja men verkligen! Allt innan DL 5 är turDag ett? Det ska fasen va nån skarptänkt jäkel som är lyan på spåren dag ett, jag har tur om jag är det dag 5 typ![]()
Jag kan ärligt säga att jag medvetet la en andraröst för att Killaloe hade två. Tycker det är trist när någon som inte varit med på länge blir utröstad dag 1, så jag ville jämna ut av den anledningen.
Fast jag brukar kunna tänka lite så här som ulv- när jag nu är det , bland allt annat jag tänker på dåråDag ett? Det ska fasen va nån skarptänkt jäkel som är lyan på spåren dag ett, jag har tur om jag är det dag 5 typ![]()
Fast jag brukar kunna tänka lite så här som ulv- när jag nu är det , bland allt annat jag tänker på dårå, att OM man fått en röst på sig och det finns en siare i leken så finns det ju en risk att det var just siaren som la rösten på dig? Beror ju lite på vad den som röstat på dig skriver och resonerar om iofs- men men ville iaf skriva det- att DET också kan vara en orsak
![]()
Ja precis att risken är att man kommer att bli siad under natten om man i lyan får för sig att en som röstat på en i lyan är siare.Dag ett har den ju inte hunnit sia? Du tänker att den då KOMMER sia den den röstat på och därmed bör ätas? Jag veti sjutton, har man en bra teori så ja, men ofta är det ju typ-bopar dag ett och iaf jag brukar ofta sia nån annan än den jag röstat på isf.. men absolut jag förstår din tanke, tror jag iaf![]()
Dag ett har den ju inte hunnit sia? Du tänker att den då KOMMER sia den den röstat på och därmed bör ätas?
Absolut, men lite stressad med tidsbrist och internetproblem (märkte att det blev lite dubbelposter från mig) så hade jag inte möjlighet att analysera allt ur den synvinkeln.Om vi nu ska välja offer efter vem som varit med mest hade det funnits andra du kunnat rösta på innan mig. Jag har ju bara kört några lekar sen jag började igen och hoppar över alla med twister osv. Och Killa har ju varit med i ett par på sistone om jag minns rätt? (Vilket jag gillar!)
Det är nog en inte alltför ovanlig taktik.
Jag vet att när jag varit siare nångång så har jag röstat på en DL1 och sen siat den till DL2.