Masterchef (ulvlek)

Fast jag brukar kunna tänka lite så här som ulv- när jag nu är det , bland allt annat jag tänker på dårå :angel::cool:, att OM man fått en röst på sig och det finns en siare i leken så finns det ju en risk att det var just siaren som la rösten på dig? Beror ju lite på vad den som röstat på dig skriver och resonerar om iofs- men men ville iaf skriva det- att DET också kan vara en orsak :)

Så du menar att @Killaloe är ulv och skulle vara rädd för att mammas var siare och därför blev hon käk?

Som jag ser det finns det egentligen 2 olika teorier om varför just Mammas blev käk

1. Hon var något på spåren med sin teori
2. Hon var fel ute i sin teori men ulvarna vill få oss att tro att hon var rätt ute
3. Hon har varit med länge i de senare lekarna
4. Killaloe är ulv och ville inte riskera att mammas är siare och var henne på spåren

Har jag missat något ni skrivit?

Min första tanke var nog att Mammas är en farlig spelare som lyan inte vill ha som motståndare. Har inte följt senaste lekarna så hade inget grepp om vem som varit kvar länge eller inte.

. Dels för att det skulle bli en så himla tydlig koppling mellan mig och mammas (och det känns sååå uppenbart och tråkigt)

och jag tycker inte att det är ett främmande resonemang - att det tänks "äh mammas var oss på spåren så bäst vi käkar henne" :D

Faktum kvarstår att det var ju dig hon röstade på och då blir det ju lätt att man riktar blicken på dig.
Varför skulle hon nödvändigtvis vara något på spåret? Jag förstår inte riktigt den kopplingen? Kanske för att det i så fall skulle peka mot mig, men samtidigt så tycker jag ändå att det är lite väl lite att gå på :)

Vad får dig att tänka på det sättet? Vad är det som gör att jag och q inte skulle kunna vara i en lya samtidigt? Jag hänger inte riktigt med känner jag :o Så för mig skulle det här lika gärna kunna vara ett sätt att försöka kasta misstankar mot en av oss (säg mig) för att du vet att Q sitter i en lya och därför vill få bort misstankarna från Q. Alternativt att du vet att vi båda inte sitter i någon lya och därför skulle det kunna vara ett bra resonemang att gå tillbaka till framöver när en av oss åkt ut som god och då kunna säga - ja men om inte XX är i någon lya, då är nog YY det :)

Läser du bara delar av inlägg?

På det första citatet så svarar jag att nånstans så måste man ju börja nysta, jag börjar i hypotesen att Mammas käkades för att hon var något på spåret. Varför tycker du att märklig utgångspunkt? Jag måste i allafall ta avsprång i något, just den tanken var en av "något" av det som hänt hittills som jag kände att jag kunde börja nysta i.

När det gäller det andra citatet. Så har jag redan kommenterat det men jag tar det igen. En hypotes. Och hypotesen bygger på att det vore mindre sannolikt att någon lägger en andraröst på en kollega i DL1. Min slutsats som också stod i inlägget var ju att någon av er eller ingen av er kan vara i lyan, men att hypotesen i allafall tills vidare var att ni inte är i lyan tillsammans.

Personligen tycker jag att det är märkligt att du inte har läst inlägget tillräckligt noga eftersom förklaringarna finns ju där redan.

Jag måste ju säga att det är rätt märkligt att Killa först tycker att det är konstigt att göra kopplingen, sen är det inte konstigt och tillslut så tycker hon att jag är konstig som ville börja i den änden för hon förstod inte kopplingen.

hm jag regerade iofs lite på att Killaloe la en röst på en av de som jag funderade kring och när hon själv också höll med om det var en rlmlig fundering att goda hakar upp sig på goda- det kändes lite....
okonsekvent det hela?
Och att hon höll med mig om att det var en rimlig iakttagelse- bara det fick mig att haja till lite att det kunde vara en ond som inte vill stöta sig med mig

Sedan så kan jag ju inte heller låta bli att fundera över om mammas försöker sig lite av samma grej - och använder sig av mina citat för att hon vet att jag är god och eftersom jag har en röst på mig kan tänkas vilja rösta på någon annan som också har röster på sig- om inte annat för att inte åka ut själv?
I så fall skulle det kunan vara så att det just nu ligger en massa ströröster på goda så här långt- och det brukar ju gynna onda mest det( just för att goda kan tänkas vilja lägga avgörande röster för att rädda sig själva) :idea:

Suck alltid detta : Det är antingen så, eller si eller så kan det vara sisådär :cool:

Jag vet att det kommit ett svar från dig redan, men jag reagerade på det här när jag läste det! Ingen 8i det läget inlägget skrevs) kan ju vara säker på att någon annan är god. Slarvfel av Q är inte vanligt, och det gör mig fundersam. Kan inte säga att det pekar i någon riktning men ändock...

Dag ett? Det ska fasen va nån skarptänkt jäkel som är lyan på spåren dag ett, jag har tur om jag är det dag 5 typ :o:D
:laugh::laugh:

Eller hur!

Å andra sidan har det ju hänt förr att spelare har nailat lyan jättetidigt i leken på ren chansning, är det någon som gör lyan jäkligt nojjig så är det en sån spelare.

..motivering ang min rätt- den är enkel, går på nolltid och ingen jag serverat den till har ogillat den. Dessutom smakar den som att den är avancerat gjord fast den är simpel :D

I övrigt i leken har även jag noterat att det lilla recepttjafset mellan snurr o cirkus inte låter typiskt för två i lyan- vet dock flera som kan iscensätta sådant men jag håller nog inte cirkus för den som brukar göra det. Så även om jag har det som observandum att Q så lätt avfärdar dem+kanske även bollen som goda kan jag delvis hålla med och röstar därför inte på Q idag, men lägger det på minnet så länge. EN (minst) av de 3 kan ju mkt väl sitta i lyan!

Ytterligare ett inlägg som jag verkligen reagerade på.

Skulle inte @cirkus kunna iscensätta de mest konstiga saker som ond? I min värld är hon en av de spelare som ligger bakom flest saker av just den typen.

Men varför skulle lenis skriva en sådan sak om cirkus? Det känns nästan som hon avskriver cirkus som ond? Fast om de satt i lyan tillsammans (alltså lenis och cirkus) tror jag inte hon skulle avskriva cirkus så lätt. Då känns det troligare att lenis är ond och försöker få cirkus "på sin sida"

Jag vet att det kommit ett svar från dig redan, men jag reagerade på det här när jag läste det! Ingen 8i det läget inlägget skrevs) kan ju vara säker på att någon annan är god. Slarvfel av Q är inte vanligt, och det gör mig fundersam. Kan inte säga att det pekar i någon riktning men ändock...
hur menar du? Att jag bortsåg från tjuven- eller?

ja, det känns inte likt dig att inte ha koll på tjuven. Men jag tror inte att det nödvändigtvis gör dig ond. Snarare tvärtom, är du ond brukar du ha stenkoll ;)
du har inte lekt så mycket med mig sedan jag fick en :love: märker jag :D numera har jag noll koll oavsett roll - för det mesta ;)
Edit: Obs - du behöver inte tro att jag är ond bara för det :crazy:

Jag har skumläst leken på mobilen nu men är svårt att få ett bra sammanhang då. Men jag funderar/reagerar lite på @Hedinn och @Lenis diakussion om vem som lekt hur mycket och när. Något i den känns inte bra. Det känns på något sätt grälsjukt från lenis sida, lite som om hon vill sprida misstankar eller bara vill skapa lite allmän disturbance. Nu kan jag iofs läsa hela diskussionen helt uppåt väggarna fel men den skaver.

Du får gärna citera exakt var jag är grälsjuk? Och varför det isf skulle göra mig ulvig, iom att ulvar snarare brukar anklagas för att vilja flyta med?
Det här tycker jag är mycket skumt.

Skulle inte @cirkus kunna iscensätta de mest konstiga saker som ond? I min värld är hon en av de spelare som ligger bakom flest saker av just den typen.

Men varför skulle lenis skriva en sådan sak om cirkus? Det känns nästan som hon avskriver cirkus som ond? Fast om de satt i lyan tillsammans (alltså lenis och cirkus) tror jag inte hon skulle avskriva cirkus så lätt. Då känns det troligare att lenis är ond och försöker få cirkus "på sin sida"

Med tanke på att jag satt i lyan med henne senast förra leken så nej jag tycker faktiskt inte hon iscensätter de mest konstiga saker. En skärpt spelare absolut, men inte en av de jag tycker är ologisk och knepig pga det, vi tänker ganska lika när vi är onda tycker jag.
Sen fjäskar jag inte för nån jag inte har nån uppfattning om, jag skriver om jag tror att något är mindre misstänkt eller mer misstänkt. Tycker det låter långsökt att jag skulle vara ond och försöka få över cirkus på min sida- jag tror inte hon är typen det nånsin skulle funka på.

Nu ska jag kolla mästerkocken för att ha koll på konkurrenterna, återkommer om en timme :D

Du får gärna citera exakt var jag är grälsjuk? Och varför det isf skulle göra mig ulvig, iom att ulvar snarare brukar anklagas för att vilja flyta med?
Det här tycker jag är mycket skumt.

Med tanke på att jag satt i lyan med henne senast förra leken så nej jag tycker faktiskt inte hon iscensätter de mest konstiga saker. En skärpt spelare absolut, men inte en av de jag tycker är ologisk och knepig pga det, vi tänker ganska lika när vi är onda tycker jag.
Sen fjäskar jag inte för nån jag inte har nån uppfattning om, jag skriver om jag tror att något är mindre misstänkt eller mer misstänkt. Tycker det låter långsökt att jag skulle vara ond och försöka få över cirkus på min sida- jag tror inte hon är typen det nånsin skulle funka på.

Nu ska jag kolla mästerkocken för att ha koll på konkurrenterna, återkommer om en timme :D

när jag satt i lyan med cirkus första gången kom hon upp med en plan om hur vi skulle lura spionen och fick mig godförklarad genom hela leken. En annan gång har hon och en annan spelare lagt upp avancerade planer i lyan för hur de ska verka osams i leken. Så i min värld är cirkus kapabel att göra det mesta :)

När det gäller det andra citatet. Så har jag redan kommenterat det men jag tar det igen. En hypotes. Och hypotesen bygger på att det vore mindre sannolikt att någon lägger en andraröst på en kollega i DL1. Min slutsats som också stod i inlägget var ju att någon av er eller ingen av er kan vara i lyan, men att hypotesen i allafall tills vidare var att ni inte är i lyan tillsammans.
Jag läser visst dina inlägg men jag förstår inte - därav att jag undrar. Jag tycker det är ganska tråkigt att bli anklagad för att inte ha läst.

För hela den utläggningen som du gör här
Andra tanken sådär spontant så tänker jag att Q och Killa inte borde vara i lyan tillsammans - även om det har hänt förr att lyan gör en sån abrovinkel. LenaH röstade på Mammas och även jag var ju fundersam runt Mammas men röstade på LenaH för jag tyckte hon saknade ett led. Hon förklarade sig och jag fattar hur hon tänkte i det läget, men då vill jag backa bandet lite, vad var Mammas egentligen på spåret? Att Killaloe försökte få bort fokus från Snurrfian, mig och bollen__ jag vet ju min roll så det lämnar bollen__ och Snurrfian, men hon (S) fick röst av Killaloe och igen, jag ser det som osannolikt att de två skulle vara i lyan tillsammans. Då är frågan om bollen__ är den som Killaloe försökte få bort fokus ifrån? Det vet jag inte, samtidigt så var det ungefär noll fokus på henne. Det kan också vara så att käkvalet är just för att vi ska försöka följa Mammas spår för att lyan vet att hon var krokigt ute?
Är för mig helt obegriplig om huruvida den handlar om Qs och min relation eller inte. Du tar upp mig och snurrfian så den tanken kan jag följa, men jag ser verkligen inte hur du tänker kring mig och q?

Jag är benägen att hålla med om att jag är rätt kreativ när jag är i lyan.:o:o

Jag reagerade också på det inlägget, men hann inte formulera mig klart - så kom detta. Det ÄR lite förvånande att hon skriver just så om hon på något vis vill godförklara mig så är nog inte så många som spelat med mig ett tag benägna att hålla med om att jag inte brukar försöka hitta på bus när jag är i lyan.

Jag läser visst dina inlägg men jag förstår inte - därav att jag undrar. Jag tycker det är ganska tråkigt att bli anklagad för att inte ha läst.

Är för mig helt obegriplig om huruvida den handlar om Qs och min relation eller inte. Du tar upp mig och snurrfian så den tanken kan jag följa, men jag ser verkligen inte hur du tänker kring mig och q?

Jag svarade på exakt samma fråga i ett inlägg strax efter.

För att Q la en andraröst på dig och det gör att jag i nuläget inte tror att ni är i lyan tillsammans.

Jag reagerade också på det inlägget, men hann inte formulera mig klart - så kom detta. Det ÄR lite förvånande att hon skriver just så om hon på något vis vill godförklara mig så är nog inte så många som spelat med mig ett tag benägna att hålla med om att jag inte brukar försöka hitta på bus när jag är i lyan.

blev det ett inte för mycket? jag hänger verkligen inte med i sista meningen :o

nja nä det skulle jag aldrig i livet framföra som något som skulle göra dig god - om jag hade på fötterna att godförklara dig
:p

Detta inlägg http://www.bukefalos.com/threads/masterchef-ulvlek.1429162/page-11#post-17907447

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka