Masterchef (ulvlek)

Min gissning är att tjuven inte käkade Killa för möjligheten fanns att hon var skyddad - då valde hen den som verkade näst godast. :laugh:

Jag är däremot inte säker på att de fått spionrad, däremot så kan de ha valt strategin att låtsas följa förste man som röstar på en ond just för att det ska se ut som en spion som följer en som siat. Det var ju bara det att även tjuven gick på den :laugh::laugh:
Nä spionraden är jag inte heller så säker på men jag tycker däremot @quarter4ever s resonemang att @Killaloe skulle vara ulv känns rätt uppåt väggarna.
Jag håller med om att jag nog skulle tjuvat Killa precis som q (eller bollen om jag då hade bollen på spionrollen) men då förutsätter det att Killa är ulv och det tycker jag inte känns troligt.
Frågan är då vem tjuven tjuvat? Och varför just den?

Fast just det - tjuven har dag-DL och kanske inte greppade vad några av oss andra trodde vi greppade (det var ju uppenbarligen fel :o) förrän efter DL.
Därför tjuvade den inte Killa. :idea:

Jag håller med!
De ser ju ut som siare/spion. Men säg att Killa är tjuven och stjäl av någon som visar sig vara ulv och väljer att käka den som såg ut som spion?
Jag kom ju på en sak i mitt förra inlägg men jag ser inte varför @Killaloe som tjuv skulle gå på Mirtai i det läget med en så konstig röstmotivering?

Jag fick seriöst läsa igenom rollerna typ fem gånger utan att fatta hur en ulv kunde dö, tur det finns mer skärpta deltagare som skriver i tråden :o Friskt vågat av tjuven alltså, synd för onda att hen gissade fel.

Jag är däremot inte säker på att de fått spionrad, däremot så kan de ha valt strategin att låtsas följa förste man som röstar på en ond just för att det ska se ut som en spion som följer en som siat. Det var ju bara det att även tjuven gick på den :laugh::laugh:

Jag har samma tankar där faktiskt.

Fast just det - tjuven har dag-DL och kanske inte greppade vad några av oss andra trodde vi greppade (det var ju uppenbarligen fel :o) förrän efter DL.
Därför tjuvade den inte Killa. :idea:

Jag tänker att just pga att det är dag-DL gör det det lite svårare att tänka hur vederbörande tänkt, man vet ju inte ens hur många av rösterna som tjuven sett om hen varit tvungen att göra sitt val i god tid tex. Eller är jag bara fortsatt trög.

Jag tänker att just pga att det är dag-DL gör det det lite svårare att tänka hur vederbörande tänkt, man vet ju inte ens hur många av rösterna som tjuven sett om hen varit tvungen att göra sitt val i god tid tex. Eller är jag bara fortsatt trög.
Nej, du är inte trög. :)

Jag håller med!
De ser ju ut som siare/spion. Men säg att Killa är tjuven och stjäl av någon som visar sig vara ulv och väljer att käka den som såg ut som spion?
Har haft den tanken också men jag utgår från att tjuven allra helst faktiskt gärna ville stjäla spioninfon eller sian alternativt ängelns beskydd?Så den som tjuvades borde vara en som tjuven trodde var god då innan DL tänker jag?
Som tjuv utan vetskap om lyan så tror jag man inte så gärna vill stjäla från en ulv just för risken att det går så som det gjorde,
Dock har ju LenaH en god poäng i att valet görs ju innan DL- och det var ju inte samma möjlighet att räkna ut roller som innan och också en bra poäng i att Killaloe kunde kanske antas vara skyddadmen för att vara det med ett paket så måste i så fall även brevis innan DL ha hunnit bilda sig en uppfttattning om att Killa skulle vara god med en viktig roll? Ängeln kan ju ja skyddat Killa under natten så kanske vågade inte tjuven käka killa helt enkelt som LenaH var inne på?
Hm en tanke ang vem som bestals- om det var Mirtai som blev bestulen då? Eller funkar inte den tanken? :idea: I så fall borde väl tjuven ha ändrat val innan DL tiden rann ut(förutsatt att tjuven var inne då förstås?)

Spioninfon lär ju btw innehålla raden vem som blev bestulen av tjuven ;)
Så bara att hoppas att den infon kom till en god när spionen gjorde sitt val vem att skicka den till:)

uppdaterar listan med mer färg
DL 1
11.15 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

16.59 Bollen__ röstar på cirkus(ogiltig röst )
20.10 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
20.25 Killaloe röstar på Snurrfian
20.36 mammas röstar på killaloe
20.59 Lenis röstar på Hedinn
21.07 Lobelia röstar på Lenis
21.13 Idahoe röstar på Lobelia
21.20 quarter4ever röstar på Killaloe

21.22 bumpo röstar på blacksmithfarm
21.24 LenaH röstar på Mammas
21.28 cirkus röstar på LenaH

20,30 Hedinn röstar på Lenis

Mirtai missar att rösta

BSF lynchas (nattvakt)
Mammas käkas (bybo)

DL 2
Killaloe röstar på Mirtai
bollen__
röstar på Mirtai
Mirtai
röstar på Lenis
Snurrfian röstar på Killaloe
Idahoe röstar på Bollen__
cirkus röstar på bumpo
quarter4ever röstar på Lobelia
Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Hedinn missar att rösta

Mirtai lynchas (ulv)
bollen__ käkas (ulv)

En sak som slår mig när jag målade i listan är att Idahoe la en röst på bollen__ igår
Om Idahoe skulle vara tjuven då?
Då så skulle det ju kunna vara ett sätt för henne att försöka visa sig för lyan kanske?
Dvs käka den som hon röstade på , och dessutom var den enda som gjorde det i gårdagens lynch?
Och det plus att det verkligen såg ut som att bollen__ var spionen igår så kändes som en bra en att käka?
Eller så är det ingen bäring i den tanken- men jag fick den - alltså skrev jag den :o

och det var ju inte samma möjlighet att räkna ut roller som innan
hm nlev lite konstigt - skriver från mobilen är på jobbet-
Skulle ha stått
Och det var ju inte samma möjlighet att "räkna ut roller" innan DLs resultat blev känt som efteråt

Edit: Nu är det slut på lunchrasten. får återkomma under sena EM /kvällen igen

Jag kom ju på en sak i mitt förra inlägg men jag ser inte varför @Killaloe som tjuv skulle gå på Mirtai i det läget med en så konstig röstmotivering?

Jag tänkte inte på att tjuven hade DagDL!

Jag försökte bara tänkta lite fritt om vem tjuven "borde" bestulit, men saken kommer helt klart i ett helt annat läge när tjuven har DagDL.

Gah, det är alldeles för mycket tankar och teorier som snurrar nu lagom när jag inte hinner fundera ordentligt! :arghh:

En tanke som slog mig, jag har ingen aning om det är helgalet eller inte men tänkte se vad nån annan tycker om den, är det faktum att Mirtai lär ha haft mycket IRL och svårt att hinna med leken. Kan lyan ha kommit överens om att lyncha henne för att hon inte hann med och på så vis skaffa rätt ordentligt alibi för resten av ulvarna samtidigt? Möjligt är ju att bollen bara följde killaloe för att se ut som spionen som följde siaren också såklart, men jag funderar på om vi godförklarar killaloe för snabbt? Hur tänker ni andra?

En sak som slår mig när jag målade i listan är att Idahoe la en röst på bollen__ igår
Om Idahoe skulle vara tjuven då?
Då så skulle det ju kunna vara ett sätt för henne att försöka visa sig för lyan kanske?
Dvs käka den som hon röstade på , och dessutom var den enda som gjorde det i gårdagens lynch?
Och det plus att det verkligen såg ut som att bollen__ var spionen igår så kändes som en bra en att käka?
Jag tror du överskattar min skicklighet i att hinta :p Om jag varit tjuv hade jag nog legat rätt lågt och försökt hjälpa lyan i smyg, det har ännu aldrig gått bra för mig när jag försökt hinta ;)

Det var för övrigt flera än jag som funderade över bollens svaga andraröst igår. Jag är inte helt med på @LenaH s helomvändning från att ha funderat över bollens svaga röst till att rösta på mig för att jag gjorde det?

Bra jobbat tjuven! :up: Men jag vet inte riktigt hur det ställer Killaloe? Det känns lite väl uppenbart om både Killaloe, bollen och Bumpo skulle vara ulvar, men samtidigt så kanske just därför? Men är det verkligen så enkelt? Är det någon som är bättre på den här biten med matte som kan hjälpa mig och räkna ut på ett ungefär hur många ulvar vi har? :angel:
Jag tyckte ju att Killaloes motivering var väldigt svag på Mirtai men det kanske var just för att Mirtai ville ut?
Sen undrar jag lite över varför inte spionen/siaren väckte några protester igår? När flera tydligen tolkade det som om Killa och Bollen var siare/spion?

Sen kanske det är väldigt lämpligt för lyan att fokus läggs på Killa och Bumpo? Det gör att det finns en hel bunt, (inklusive mig själv) som försvinner bort från fokus, @LenaH som nästan ville godförklara bollen efter hennes röst på Mirtai igår, kan det ha varit en kollega som ville stötta bollen? Men även Q var inne på att de som röstade på Mirtai var goda, något som uppenbarligen inte stämde. Men var ställer det dem? Uppenbarligen trodde tjuven det samma...

Jag måste få ihop något och rösta nu och jag har verkligen ingen aning. Har bara haft tid att skumma lite snabbt under dagen så jag får tyvärr gå lite på magkänsla.
Tidigare idag skrev jag
Gah, det är alldeles för mycket tankar och teorier som snurrar nu lagom när jag inte hinner fundera ordentligt! :arghh:

En tanke som slog mig, jag har ingen aning om det är helgalet eller inte men tänkte se vad nån annan tycker om den, är det faktum att Mirtai lär ha haft mycket IRL och svårt att hinna med leken. Kan lyan ha kommit överens om att lyncha henne för att hon inte hann med och på så vis skaffa rätt ordentligt alibi för resten av ulvarna samtidigt? Möjligt är ju att bollen bara följde killaloe för att se ut som spionen som följde siaren också såklart, men jag funderar på om vi godförklarar killaloe för snabbt? Hur tänker ni andra?

Jag var lite tveksam till Killaloes röst igår, framförallt för att hon skrev att det var lättare att glömma bort leken och missa lynch när man sitter i lyan och andra har koll och röstar.
Min erfarenhet är nog snarare tvärtom, att det är svårare att missa röstningar om man sitter i lyan, just för att folk då brukar skrika på en tills man kommer in igen.

Jag vet inte om jag är något på spåren eller helt ute och cyklar, men det är vad jag hinner få ihop.

Summa summarum:
Jag tänker att Mirtai kan ha blivit utröstad av lyan för att hon hade tidsbrist och lyan då ville fixa fint alibi åt kvarvarande onda. Killaloe la en rätt enkel och lite udda motiverad förstaröst, som jag inte hållet riktigt med om motiveringen (även fast ju Mirtai visade sig vara ond). Hon skulle enligt ovanstående tankar kunna sitta i lyan med bollen och Mirtai.
Därför:
Idahoe röstar på Killaloe

Och nu försvinner jag till sent ikväll (22-ish sannolikt)

Jag ska försöka komma ifatt och skriva något vettigt i tråden. Igår snurrade ellt ihop och jag fick inte ihop något vettigt alls. Sammanfattningsvis kan jag bara säga att det ser ganska bra ut och tacka och bocka för att tjuven valde käk bra.

Ska gå igenom leken mer och se om jag får fram lite mer matnyttigt idag.

Sen undrar jag lite över varför inte spionen/siaren väckte några protester igår? När flera tydligen tolkade det som om Killa och Bollen var siare/spion?

Varför skulle dom outa sig i det läget?
Inte förrän det visade sig att Mirtai indeed var ond så var det i allafall min tanke att de kunde vara siare/spion. Jag kan tänka mig att siare/spion reagerade likadant som jag och varför outa sig när en onding fallit? Det skulle ju ingen annan än onda tjäna på. Sen efter NattDL när det blev helt uppenbart att bollen inte var spion fanns det ju ännu mindre skäl att outa sig

Hedin börjar med att rösta på Lenis och använder samma motivering som mig. Senare framkommer det att hon mest vill rädda Killaloe och ytteriligare senare att det kanske var lite stress med i det hela.

Här börjar jag genast tänka att de kan inte sitta i lyan tillsammans, man försvarar inte sin lyakompis så, och genast dyker det motsatta upp att man visst gör så just för att en ulv inte skulle göra det. Men på det hela taget så är det onödigt att blotta sig. Ond eller inte så tror jag inte Hedin sitter i Lyan med Lenis utifrån det här.

Det blir sedan lite diskussion om vem som poängterat att Kill varit tillbaks några lekar tillsammans med bumpo. Och om andra röster tyder på att man sitter i lyan tillsammans eller inte. Sen konstaterar Mirtai att lenis inte verkar vara ond utifrån vad Mirtai skriver
Ytterligare ett inlägg som jag verkligen reagerade på.

Skulle inte @cirkus kunna iscensätta de mest konstiga saker som ond? I min värld är hon en av de spelare som ligger bakom flest saker av just den typen.

Men varför skulle lenis skriva en sådan sak om cirkus? Det känns nästan som hon avskriver cirkus som ond? Fast om de satt i lyan tillsammans (alltså lenis och cirkus) tror jag inte hon skulle avskriva cirkus så lätt. Då känns det troligare att lenis är ond och försöker få cirkus "på sin sida"

Allt handlar om recepttjafset och om man misstänker folk utifrån åsikter om recepten. Personligen känns det lite långsökt att dra slutsatser utifrån smågräl om dessa. De kan vara spontana eller iscensatta och saker lyan både kan göra och inte gör.

På det hela taget kommer det inte så mycket matnyttigt från Hedinn, hon har nog haft lika lite tid som jag. Jag tycker det är lite väl mycket prat runt Lenis dock för att vara bekväm, som om Hedinn vill rättfärdiga sig här och ställa lite till rätta. Jag tror inget speciellt om @Hedinn alls men får åtminstone inga godvibbar men jag vill se mer.

Det blir sedan lite diskussion om vem som poängterat att Kill varit tillbaks några lekar tillsammans med bumpo. Och om andra röster tyder på att man sitter i lyan tillsammans eller inte. Sen konstaterar Mirtai att lenis inte verkar vara ond utifrån vad Mirtai skriver

Mirtai?(understrukna)
Du menar Hedinn?

Mirtai skrev ju att Lenis var ond och skulle försöka få över mig på hennes sida.

När det visar sig att Mirtai är ond och dessutom röstar på Lenis med den motiveringen så tycker i allafall jag att Lenis inte borde vara högst upp på misstänkelistan. Jag håller alltså med @Hedinn

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka