Masterchef (ulvlek)

hm jag sitter med ett helt gäng tankar i huvudet och vet inte riktigt vad jag ska sortera fram som det vettigaste alternativet helt enkelt?

Iom att en ulv vart bestulen så har brevis kunnat skicka ett paket innan DL igår , ängeln kunnat skydda inatt, siare skicka en sia till någon och spionen skickat vidare spioninfon inatt .
Fortfarande är det ju så att en har fått full spioninfo inatt där raden om vem som vart tjuvad ju bör ingå- och den är ju högintressant för den avslöjar ju att den som blev bestulen är ulv!
Och om nu inte ängeln vart tjuvad inför första natten så är den väl den troligaste till att få spioninfo idag? bollen lär inte fått spioninfon i vart fall- spionen bör ju ha varit misstänksam mot henne tycker jag!
Spionen själv har också fått två lottade rader samt lyan en lottad drällrad
Någon bör ju ha fått en sia idag också- och OM det var någon som siades som god igår så bör den ju fått sian. Med lite otur så var det bollen__ som fick sian om det råkade vara Mirtai som var siad till igår?
Paketet kan också ha gått till bollen Om nu brevis fått uppfattningen att bollen kunde vara spionen innan DL var över vill säga.

Så jag funderar några varv kring att Idahoe lägger en tidig röst på killaloe ( pga att hon inte hinner delta under kvällen) Jag vet inte riktigt åt vilket håll jag ska sortera Idahoe- kan vara god, kan vara ulv och kan vara tjuv:idea:

Spioninfon lär ju btw innehålla raden vem som blev bestulen av tjuven ;)
Så bara att hoppas att den infon kom till en god när spionen gjorde sitt val vem att skicka den till:)
Precis, om spionen skickat till en god så måste det finnas en god som kan peka på en ulv.
Om ingen pekar på en ulv så vet spionen att den skickade till en ond och då känner den till en ond efter DL idag.

Killaloe
Idahoe
cirkus
quarter4ever
Bumpo
Lenis
Lobelia
LenaH

Jag var tvungen att försöka få ihop vilka som är kvar, det känns som jag har missat flera stycken, :cautious:
Killaloe, skulle kunna vara ulv som försöker få ett bra alibi, skulle även kunna vara god som har koll. Jag vet inte var jag har henne helt enkelt.
Idahoe, det skulle vara konstigt om hon röstade på en kollega i det läget, visserligen ger det henne ett bra alibi, men just nu skulle jag nog vilja säga att hennes röstningar gör att hon borde vara åt det godare hållet.
Cirkus, jag vet inte varför det känns som om hon försvinner för mig? Det gör mig nervös, Cirkus är tillräckligt skicklig för att lura mig åt vilket håll som helst. Vi hade en diskussion i början av leken men den säger absolut noll om Cirkus roll.
Q,känns en aning frånvarande men det kan ha med irl att göra. Men även det gör mig nervös, hon skulle kunna hjärnan bakom upplägget med Mirtai.
Bumpo, har jag varit lite inne på att det skulle kunna vara en ulv som hängde på tåget med Mirtai, jag tycker att det talar mer för att Bumpo skulle vara ulv än Killaloe i det fallet.
Lobelia, jag tyckte att hon var lite frånvarande igår men idag tycker jag att hon har kommit med funderingar. Men det säger ingenting om hennes roll det heller...
LenaH, hon brukar ha rätt klara tankar på lyan men den här leken verkar hon ligga ganska lågt, frågan är om det är ringrost eller någon annan anledning.
Saknas det inte en? Vi var 14 från början och 4 har dött?

Hedinn!!

JAg var nog otydlig, jag funderade mer över Bumpo, som jag har skrivit i sammanställningen över så är jag mer inne på att Bumpo skulle kunna vara ulv än Killaloe.
Där är jag mer tveksam faktiskt. Jag tror inte @bumpo sitter i lyan utan jag tror den enda ulven som röstade på Mirtai var bollen.
Mest för att såna där grand master plans är rätt ovanliga.
Bumpo tappade ju ett långt teoriinlägg och blev därför sen med sin röst.

hm jag sitter med ett helt gäng tankar i huvudet och vet inte riktigt vad jag ska sortera fram som det vettigaste alternativet helt enkelt?

Iom att en ulv vart bestulen så har brevis kunnat skicka ett paket innan DL igår , ängeln kunnat skydda inatt, siare skicka en sia till någon och spionen skickat vidare spioninfon inatt .
Fortfarande är det ju så att en har fått full spioninfo inatt där raden om vem som vart tjuvad ju bör ingå- och den är ju högintressant för den avslöjar ju att den som blev bestulen är ulv!
Och om nu inte ängeln vart tjuvad inför första natten så är den väl den troligaste till att få spioninfo idag? bollen lär inte fått spioninfon i vart fall- spionen bör ju ha varit misstänksam mot henne tycker jag!
Spionen själv har också fått två lottade rader samt lyan en lottad drällrad
Någon bör ju ha fått en sia idag också- och OM det var någon som siades som god igår så bör den ju fått sian. Med lite otur så var det bollen__ som fick sian om det råkade vara Mirtai som var siad till igår?
Paketet kan också ha gått till bollen Om nu brevis fått uppfattningen att bollen kunde vara spionen innan DL var över vill säga.

Så jag funderar några varv kring att Idahoe lägger en tidig röst på killaloe ( pga att hon inte hinner delta under kvällen) Jag vet inte riktigt åt vilket håll jag ska sortera Idahoe- kan vara god, kan vara ulv och kan vara tjuv:idea:
@Paddington @Habina - om bollen fick paket, hamnade det i lyan eller körde Postnord bara tillbaka det till avsändaren mtp att mottagaren dog?

Där är jag mer tveksam faktiskt. Jag tror inte @bumpo sitter i lyan utan jag tror den enda ulven som röstade på Mirtai var bollen.
Just därför undrar jag om det inte kan vara så ändå, att det är ovanligt med grand masters plan alltså.

Att det är en plan eller att det inte är en?
Mirtai själv är ju inte främmande för att komma på knep direkt. :)
Att det var en plan och att två ulvar röstade på Mirtai, just för att det skulle vara ovanligt, så även om som nu Bollens alibi blev blåst så har Bumpo sitt kvar. Men jag kan vara helt ute och cyklar, jag har ju helt missat två spelare... :cautious:

Hur vet du att det verkligen var så att bumpo verkligen tappade bort ett långt teroiinlägg?

Att hon säger så är uppenbart, men det är inte helt ovanigt att folk inte håller sig till sanningen här, rent utav ordentligt vanligt. Jag vet heller inte om det är så mycket av en grand masterplan att rösta ut en ulv man tror är siad eller att den typen av planer skulle vara så ovanliga.

Däremot så sitter jag själv och väger för och emot om någon mer ulv röstat på Mirtai.

@Paddington @Habina - om bollen fick paket, hamnade det i lyan eller körde Postnord bara tillbaka det till avsändaren mtp att mottagaren dog?
Return to sender, adress unknown....

Kanske ska rätta mig själv:
man kan fundera på när olika saker sker i leken och när de olika DLs är.
Om ngn har fått paket innan denne avlider så kommer det fram
Om addressaten avlider innan paketet kommer fram så är det "return to sender"

Jag sitter lite och funderar på @LenaH, hon brukar att ha presenterat en fullständig lya typ vid DL två, om hon är god dvs. Helt utan att egentligen kollat på henne så börjar jag bli fundersam på varför hon inte lagt fram sådanna teorier vid det här laget. Däremot är hon rapp och ser ut att vända på stenar och letar ulvar.

Hur vet du att det verkligen var så att bumpo verkligen tappade bort ett långt teroiinlägg?

Att hon säger så är uppenbart, men det är inte helt ovanigt att folk inte håller sig till sanningen här, rent utav ordentligt vanligt. Jag vet heller inte om det är så mycket av en grand masterplan att rösta ut en ulv man tror är siad eller att den typen av planer skulle vara så ovanliga.

Däremot så sitter jag själv och väger för och emot om någon mer ulv röstat på Mirtai.
Jag brukar faktiskt utgå ifrån att folk talar sanning om yttre omständigheter, känns onödigt att ljuga om sånt.

Men om man tror att den är siad - är det inte lite riskabelt att leka siare då? Den riktiga finns ju där?

Ytterligare ett inlägg som jag verkligen reagerade på.

Skulle inte @cirkus kunna iscensätta de mest konstiga saker som ond? I min värld är hon en av de spelare som ligger bakom flest saker av just den typen.

Men varför skulle lenis skriva en sådan sak om cirkus? Det känns nästan som hon avskriver cirkus som ond? Fast om de satt i lyan tillsammans (alltså lenis och cirkus) tror jag inte hon skulle avskriva cirkus så lätt. Då känns det troligare att lenis är ond och försöker få cirkus "på sin sida"

Det här inlägget får mig väl att tänka att Lenis kanske inte är den ondaste i leken, det är ju inte bara "lätt misstanke" utan ett tydligt pekande. Och det är väl inte vad man som standard gör som ulv, även om det såklart inte går att avskriva helt.

En sak till som jag noterar i det citatet - hon utrycker att hon vet vilken sida jag står på.
"Då känns det troligare att lenis är ond och försöker få cirkus "på sin sida""

Jag såg det inte förrän nu - jag borde ju reagerat på det då när det skrevs. :banghead:

Ja, det borde du. :D

Även om det kanske lutar åt det hållet vågar jag dock inte avskriva dig som möjlig ond enbart baserat på det citatet.
Jag försöker följa tanke gången här, Hedinn menar du att Cirkus borde vara god för att Mirtai menade att Lenis skulle vara ond och att Cirkus inte är på samma sida som henne?

Jag sitter lite och funderar på @LenaH, hon brukar att ha presenterat en fullständig lya typ vid DL två, om hon är god dvs. Helt utan att egentligen kollat på henne så börjar jag bli fundersam på varför hon inte lagt fram sådanna teorier vid det här laget. Däremot är hon rapp och ser ut att vända på stenar och letar ulvar.
Haha, det är faktiskt mest när jag har tidsbrist och inte hinner tänka som jag mest går på känsla och då brukar det gå snabbare.
Nu hinner jag fundera mera och då är det som om förmågan försvinner! :p

Dessutom är jag lite ringrostig.

Jag kan faktiskt inte haja att flera tycker att det talar till @Killaloe s nackdel att hon la första rösten på en ond?
Visst - ingen hade väntat sig att bollen skulle avslöjas men det ÄR de facto rätt risky att spela siare/spion när man är ulv.
Ja, jag är beredd att hålla med (:D). För mig känns resonemangen från såväl @Idahoe som @Snurrfian som ett enkelt sätt att lägga misstankar mot mig.

Jag vet att det är tunt men jsg behöver rösta ifall jag inte kan surfa på jobbet den kommande halvtimmen.

Men ja, jag tror helt enkelt att någon av snurris och idahoe sitter i lyan och att dom är oroliga för att jag fick Mirtai utröstad

Killaloe röstar därför på Idahoe

Return to sender, adress unknown....

Kanske ska rätta mig själv:
man kan fundera på när olika saker sker i leken och när de olika DLs är.
Om ngn har fått paket innan denne avlider så kommer det fram
Om addressaten avlider innan paketet kommer fram så är det "return to sender"
så mao om bollen skulle fått paket så: eftersom bollen levde när hon fick paketet dvs efter lynchen så hade paketet kommit fram- däremot om det var tex en sia- så skulle ju svaret på en sådant paket komma efter natten - då bollen inte levde = hon får inte veta svaret.
Jag jämför med hur det skulle vara om siaren siat nån och blir käk tex.
Paketet är väl dessutom personligt så det var bara bollen som skulle fått svar och inte lyan i sig eller hur

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka