Masterchef (ulvlek)

Jag vet inte vad jag ska tro och jag skulle behöva rösta nu för jag ska upp tidigt imorgon bitti igen... Jag kan inte riktigt se det ulviga med Idahoe, men visst tjuv skulle hon kunna vara. Vi behöver dock inte få ut tjuven för att kunna vinna så frågan är vad vi vinner på att lyncha en eventuell tjuv? Ulvarna lär ju gärna vilja rösta ut tjuven. :idea:
Killaloe har jag funderat en del över men jag tycker att det verkar väldigt kaxigt av lyan att lägga första och andra rösten på Mirtai. Jag kan nästan snarare tänka mig en god roll på Killaloe och lyan ser en chans att få ut henne i en lynch.
Så jag tittar vidare på de som är kvar, Lobelia har åtminstone kommit med lite funderingar, även om jag inte håller med henne i allt. Bumpo hittar jag däremot i princip inga funderingar ifrån men hon är snabb att få på attack på Lobelia. Det får mig att fundera om det kanske ändå är så att Bumpo är ulvkollega till Bollen. Snurrfian röstar på Bumpo.

Intressant tanke där Q om tjuven stal av Mirtai - jag har svårt att se att det blev något stöldgods iom att hon dog då. @Paddington kanske kan svara på om det blir något stöldgods om en som är tjuvad dör

LenaH röstar på Idahoe - mest för att jag tänker våga lita på att Killaloe vet vad hon pratar om faktiskt.

Röstlista:
15:56 Idahoe röstar på Killaloe
20:49 Killaloe röstar på Idahoe
20:59 Hedinn röstar på Idahoe
21:00 bumpo röstar på lobelia
21:16 Lobelia röstar på bumpo
21:17 . Snurrfian röstar på Bumpo.
21:18 LenaH röstar på Idahoe

Idahoe: 3
Bumpo: 2
Killaloe: 1
Lobelia: 1

naj jag får välja vad jag tror mest på helt enkelt
och det som känns rimligast är väl ändå att bollen följt Killaloes röst för att lyan vet att mirtai är siad
Därav blir jag skeptisk till Idahoe som går på Killaloe.

Så jag tror att Idahoe antingen är den bestulna ulven , eller tjuven som försöker få ut en i så fall god Killaloe
quarter4ever röstar på Idahoe

Jag vet inte vad jag ska tro och jag skulle behöva rösta nu för jag ska upp tidigt imorgon bitti igen... Jag kan inte riktigt se det ulviga med Idahoe, men visst tjuv skulle hon kunna vara. Vi behöver dock inte få ut tjuven för att kunna vinna så frågan är vad vi vinner på att lyncha en eventuell tjuv? Ulvarna lär ju gärna vilja rösta ut tjuven. :idea:
Killaloe har jag funderat en del över men jag tycker att det verkar väldigt kaxigt av lyan att lägga första och andra rösten på Mirtai. Jag kan nästan snarare tänka mig en god roll på Killaloe och lyan ser en chans att få ut henne i en lynch.
Så jag tittar vidare på de som är kvar, Lobelia har åtminstone kommit med lite funderingar, även om jag inte håller med henne i allt. Bumpo hittar jag däremot i princip inga funderingar ifrån men hon är snabb att få på attack på Lobelia. Det får mig att fundera om det kanske ändå är så att Bumpo är ulvkollega till Bollen. Snurrfian röstar på Bumpo.
Men om du nu avskriver Killa som ond - borde inte bumpo då varit den som följde fast bollen hann emellan?

Röstlista:
21:19 quarter4ever röstar på Idahoe

Idahoe: 4

En sak som som jag lite ärligt inte begriper är om Killa är siare - varför sia den som inte ens röstade i DL1? Det kan ju ha varit en lucky strike med rösten på Mirtai om Killa är god och inte siare. Sen följde bollen för att få alibi

[
:arghh: Jag har ju helt missat Lenis också? Hon finns ju med i listan men jag har inte ens reflekterat över henne,

Jag är ju igång o grälar för fullt :devil:;)

Jag kommer rösta ikväll, ska bara försöka få ihop tankarna. Ursäkta att jag fetar dåligt men har tidsbrist!

Jag tycker det är svårt, jag förstår bumpos röst på Lobelia då jag håller med om att hon kastar misstankar hit o dit, men det kan ju iofs lika gärna vara att hon desperat letar onda o vänder o vrider för att hitta nåt.
Killa fick röst av Ida och det kom lite oväntat för mig faktiskt. Om de-lyan- vill ha ut Killa, om hon är god och Ida vore ond (sjukt otippat när hon nu jämt varit ond men det kan ju givetvis hända) så känns det liksom för.. tydligt. Så isf skulle jag hellre vilja ha Ida till tjuv för jag får inte ihop hennes spel riktigt med lyaspel.. eller så vet hon nåt jag inte vet o jag har misstolkat Killaloe som jag hellre skulle ha åt godare hållet..
Ida får i sin tur flera röster, Hedinn & Killa. Jag vet varken ut eller in. Jag undrar ju om Ida verkligen hör till lyan. Jag tycker egentligen inte att jag har jättemycket på fötterna mot nån av dem men tycker samtidigt Idas röst är lite enkel som jag nämnde tidigare, jag förstår den men den är kanske lite, ja, snabb slutsats? Så om det står mellan de två skulle jag lägga min röst på Ida. Urk jäkla tid att gå fort.. :arghh:

Jag är hemskt osäker på om jag ska rösta på Idahoe, bumpo eller Lobelia - idag faktiskt. Idahoe känns skum som misstänkliggör Killaloe för jag tycket ändå det finns starka indicier att Killa inte är ond - i allafall inte skummast hittill.

Bumpo då - jag undrar om två i lyan verkligen la röst på Mirtai? Varfor skulle de liksom om de inte var tvugna? Jag tycker hon var uppriktig efter hennes försvunna inlägg och ursäkten om grälsjukan

Lobelia är inte riktigt lik den Lobelia jag känner igen från när hon är god - hon sprider mer misstankar än gräver.

Nej, den som är skummast idag är ändå Ida

cirkus röstar på Idahoe

Ärgh panik. Ida åker vad jag än gör i princip och den som har näst minst röster, bumpo, har jag än mindre på. Därav i enlighet med mitt föregående inlägg ang röster och dagens utslag

Lenis röstar på Idahoe

Visar hon sig vara god specialare får jag äta upp min anka. :crazy: Ska återkomma med mer utförligt inlägg.

Röstlista:
21:19 quarter4ever röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på Idahoe
21:28 Lenis röstar på Idahoe

Idahoe: 6

Jag är hemskt osäker på om jag ska rösta på Idahoe, bumpo eller Lobelia - idag faktiskt. Idahoe känns skum som misstänkliggör Killaloe för jag tycket ändå det finns starka indicier att Killa inte är ond - i allafall inte skummast hittill.

Bumpo då - jag undrar om två i lyan verkligen la röst på Mirtai? Varfor skulle de liksom om de inte var tvugna? Jag tycker hon var uppriktig efter hennes försvunna inlägg och ursäkten om grälsjukan

Lobelia är inte riktigt lik den Lobelia jag känner igen från när hon är god - hon sprider mer misstankar än gräver.

Nej, den som är skummast idag är ändå Ida

cirkus röstar på Idahoe
Haha, det där hade jag kunnat skriva förutom att jag inte övervägt att rösta på @bumpo öht. :p

Vi behöver dock inte få ut tjuven för att kunna vinna så frågan är vad vi vinner på att lyncha en eventuell tjuv? Ulvarna lär ju gärna vilja rösta ut tjuven.

Varför skulle de gärna vilja rösta ut tjuven? Den är ju deras kompis? Stjäl den av någon annan än en ulv (och käkar en annan ulv) är den ju bara till ulvarnas hjälp

Varför skulle de gärna vilja rösta ut tjuven? Den är ju deras kompis? Stjäl den av någon annan än en ulv (och käkar en annan ulv) är den ju bara till ulvarnas hjälp
Jag tänkte mest att hittills har tjuven mest hjälpt goda sidan och räknades väl inte in i vinstvillkoren om jag förstod det rätt? Nu är jag på mobilen så jag har svårt att kolla. (Jag borde sova egentligen men vill veta om jag har fel)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka