Mata småfåglarna

Herregud vad fåglarna äter! En halv säck solrosfrön på två veckorboch en kokosnötshalva med ister på en vecka O_o Jag kommer bli ruinerad på frön. De får gärna äta med ister, det är kul att pyssla med.
Har massor med småfåglar här, roligt! Kommer sakna det när jag flyttar..
De kanske finns ännu fler dit du flyttar ;)
 
Nu äter mina fåglar en 18 kg säck på fem dagar. Även istergodiset går åt som tusan nu. Känns som om det blir en fattig vinter om dom ska äta såhär mycket.
 
Idag blev det lite impulsshopping, jag kom hem med förutom hönsfoder en säck på 25 kg hampfrön och en lika stor med jordnötter. :d

Nu är det bara solrosfrön och talg som fattas. :up:
 
Funderar på hur jag ska göra. Vi lär flytta snart, får besked på måndag.
Mina solrosfrön är slut. Ska jag köpa nya och tro att jag hinner mata upp dem innan vi flyttar eller ska jag spara pengarna och bara hänga ut istergodis?
 
Funderar på hur jag ska göra. Vi lär flytta snart, får besked på måndag.
Mina solrosfrön är slut. Ska jag köpa nya och tro att jag hinner mata upp dem innan vi flyttar eller ska jag spara pengarna och bara hänga ut istergodis?
Spar pengarna och ge dom det du har. Du kanske ska glesa ut fodringen också om du kommit igång riktigt, så hinner fåglarna leta efter andra födoplatser :idea:
 
Spar pengarna och ge dom det du har. Du kanske ska glesa ut fodringen också om du kommit igång riktigt, så hinner fåglarna leta efter andra födoplatser :idea:

Det känns som att det är vettigast ja. Jag drar ner lite på matandet och nöjer mig med att smälta ister till dem ett tag till. De har typ åtta skottkärror äpplen på komposten att picka i, speciellt trastarna uppskattar det.
 
Med tanke på att göra fågelmums själv så hade affären som jag var in i endast cocosfett (förutom margarin o smör) så jag chansade och köpte ett paket. Är det någon av er i tråden som gjort fågelmums på cocosfett? Funkar det?
 
Med tanke på att göra fågelmums själv så hade affären som jag var in i endast cocosfett (förutom margarin o smör) så jag chansade och köpte ett paket. Är det någon av er i tråden som gjort fågelmums på cocosfett? Funkar det?
det är cocosfett jag gör mina fågelgodis av
 
Med tanke på att göra fågelmums själv så hade affären som jag var in i endast cocosfett (förutom margarin o smör) så jag chansade och köpte ett paket. Är det någon av er i tråden som gjort fågelmums på cocosfett? Funkar det?
Det funkar mycket bra. allt utom margarin. Smör, talg, ister Cocosfett funkar.
 
Med tanke på att göra fågelmums själv så hade affären som jag var in i endast cocosfett (förutom margarin o smör) så jag chansade och köpte ett paket. Är det någon av er i tråden som gjort fågelmums på cocosfett? Funkar det?

Fågelmums, vilket gulligt ord! :love:

Jag har blandat ister och kokosfett, borde gå lika bra med bara kokos.
 
kompisen var förbi igår. Hon hade börjat med att ge skalade solrosfrön. innan fyllde hon på varje dag. Nu räckte det i fyra dagar. Jag fyllde på en automat igår. Det ska bli kul och se hur länge det räcker nu. I vanliga fall fyller jag den varje dag.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vad har ni för fåglar hos er? :bump: Här kommer det oftast blåmes, talgoxar o nötväcka. Det händer att det kommer in en hel flock med...
2
Svar
27
· Visningar
3 031
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp