Matar ni småfåglarna?

Sv: Matar ni småfåglarna?

Att ni skulle ha svarthätta i fågelbordet på vintern är inte helt omöjligt, men väldigt osannolikt =) Det är en flyttfågel och det är väldigt få exemplar som "råkar" bli kvar. Svarthättan är en av de fåglar som sjunger helt fantastiskt på sommaren! Troligare är det att vi har talltita eller entita i fågelbordet. Entita är något vanligare.
 
Sv: Matar ni småfåglarna?

Vi har matning på vår gård. Vi har solrosfrön, vildfågelblandning, jordnötter och talgbollar.

Vi har gråsiska, grönsiska, grönfink, nötväcka, talgoxe, nötskrika och blåmes. Ibland större hackspett, men den går inte i matningen. Och så en hare förståss....

Ibland domherre, men inte ofta.

Eftersom att vi har en flock på ca 50 gråsiskor så letar jag med ljus och lykta efter en snösiska. Men ingen hitills...
 
Sv: Matar ni småfåglarna?

Ja, entita kan det nog ha varit. Som jag skrev så kan jag inte så mycket fågelnamn. Bara dom vanligaste. :angel:
 
Sv: Matar ni småfåglarna?

De är väldigt lika! Grå fåglar med svart hätta!! :) Jag gillar verkligen titor! Vi har två stora fågelmatningar en bit bort och i den ena så har vi talltita och den andra entita.
 
Sv: Matar ni småfåglarna?

Lille Blå... :love: :bump: Så söt med sin blåa keps..!


Cnv0374.jpg
 
Sv: Matar ni småfåglarna?

Jag har talgbollar på balkongen. Och två skator.:D
Småfåglarna har tyvärr gett upp, men skatorna stannar kvar, trots
att det inte är långt till närmsta gatukök:D
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har en syrenbuske utanför mitt köksfönster där det passar väldigt bra att mata på småfåglarna. Den är väldigt grening och vildvuxen...
80 81 82
Svar
1 621
· Visningar
198 838
Senast: Soffan74
·
Övr. Djur Det är väl knappast nån nyhet att jag matar fåglar på vintern :p Jag har nu bara talgbollar upphängda, vilket bara dragit till sig...
2
Svar
34
· Visningar
5 135
Senast: putte
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: 95johsv
·
O
  • Låst
Övr. Barn Fyfarao... Det är minsann inte lätt att vara tonårs förälder, har jag märkt... :cry: Min grabb på 13 år har under 5 månaders tid...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 873
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp