Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här.Har inte börjat mata ännu
Men har talgbollar och frön från förra vintern kvar
De har fått frön då och dåSamma här.
Jag tycker det finns både flygfän och frön i överflöd så än tänker jag inte börja skämma bort dom![]()
Köp på säck istället. Blomsterlandet har mycket prisvärt alternativ när jag jämfört priser tidigare år. Jag har brukat passa på att köpa flera säckar när någon har extrapriser.Vi har haft en gård som säljer solrosor till förmån till barncancerfonden ett par år, när säsongen är över finns det massor av solroshuvud över så jag har åkt dit och plockat (och såklart ändå skänkt pengar) i år gick det här överstyr när fåglarna tydligen berättade detta för alla fåglar i byn och det gick åt 7 stora huvud PER DAG redan i augusti. Nu får jag vackert fortsätta mata fåglarna.. hur jag nu ska ha råd med det med tanke på mängden fåglar det lockat hit
Köp på säck istället. Blomsterlandet har mycket prisvärt alternativ när jag jämfört priser tidigare år. Jag har brukat passa på att köpa flera säckar när någon har extrapriser.![]()
Jag har också ett sånt, men jag har endast oskalade solrosfrön i det och det fungerar bra. Har du fröblandning eller skalade frön så kan jag tänka mig att det kleggar i botten
Ja, jag har skalad blandning i. Ett sånt rör vore nog inte fel! Ska kolla på Lantmännen imorgon om de har något hemma.Jag har också ett sånt, men jag har endast oskalade solrosfrön i det och det fungerar bra. Har du fröblandning eller skalade frön så kan jag tänka mig att det kleggar i botten
Jag har plaströr med hål på sidorna till fröblandningen. Typ sånt här;
Visa bifogad fil 176168
Har oxå sådana rör. Tycker bara att de geggar igen och blir mögel i bottenJag har också ett sånt, men jag har endast oskalade solrosfrön i det och det fungerar bra. Har du fröblandning eller skalade frön så kan jag tänka mig att det kleggar i botten
Jag har plaströr med hål på sidorna till fröblandningen. Typ sånt här;
Visa bifogad fil 176168
Ta ett större plastlock och sätt som lock. Snyggt nä. Men det funkar.
Fattar inte.Ta ett större plastlock och sätt som lock. Snyggt nä. Men det funkar.