Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Nej inte dom. Först fanns det typ rataoille grönsaker, sedan hette dom färdiga blandingar för fisk, pasta, kyckling osv.
perfekta-till-fisk.jpg
 
Apropå frysta grönsaker saknar jag, jag tror att det också var Findus, de där påsarna med portionspåsar med t.ex. broccoli eller haricot verts. Ångande goda, hette de. Det var bara att slänga in en påse ett par minuter i mikron så hade man broccoli som ändå inte var broccolimos.

Säkert jätteonödiga men vansinnigt smidiga.
 
Och Fanta Lime (på burk, viktigt)!

Och Rekorderlig cider blåbär/citron! Även Seven sins cider blåbär/citron.

Och så en jag tror det var havredryck som fanns för några år sen kan den hetat chai? Finns den kvar? Smakade som att dricka pepparkaksdeg!
 
Saknar en kaffeglass som fanns i enliterskartong. Minns inte märke, kan det varit GB? God och billig var den! :d
 
Jag äter nog väldigt lite godis, glass, läsk och snacks, för det är väldigt lite sådant, som jag saknar, jag märker ju inte att grejerna finns, och därför inte när de försvinner.

Sånt som jag saknar, är t.ex. att kunna köpa kött med ben i i vanliga mataffärer, för att kunna göra t.ex. soppor och grytor rika på smak, snarare än soppor och rika på extra mycket kött...

Jag saknar också de mindre industriellt hanterade varianterna av grönsaker, rotfrukter och frukt, bl.a. de som var säsongsberoende med mycket kort säsong, och som gick att hitta som dyra, lyxiga säsongsvaror under korta perioder.

Samtidigt så är jag rätt nöjd med att det finns svenska äpplen att köpa (igen).
Under rätt många år så fanns det nära noll svenska äpplen att köpa ens under högsäsong, och det såldes mest anonyma "röda och gröna äpplen" där sorten med knapp nöd angavs.
 
Fast själva grejen med Gustav Adolfsbakelse är väl att det inte finns någon äkta? Wikipedia nämner någon lokal Norrtäljevariant med smördeg och spunnet socker, kanske den du tänker på?
Ja den du nämner är den äkta varianten för oss rospiggar ;-) saknar den så. Jag undrar så hur det skulle kännas att sätta tänderna i den äkta Gustav Adolfsbakelsen.
 
Cherry coke! Den bästa Coca cola som någonsin funnits. Jag vet att den oftast finns i "amerikanska hyllan" men jag vill ha den överallt. Om den dessutom kunde finnas i en light-variation hade jag blivit ännu gladare. Det är ju så att jag föredrar light-cola i vilken form som helst, tycker det blir alldeles för sött annars.

Den finns som Zero.
Köpte den på tävling för ett tag sen, ville dö lite 😂
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 510
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp