Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Apropå frysta grönsaker saknar jag, jag tror att det också var Findus, de där påsarna med portionspåsar med t.ex. broccoli eller haricot verts. Ångande goda, hette de. Det var bara att slänga in en påse ett par minuter i mikron så hade man broccoli som ändå inte var broccolimos.

Säkert jätteonödiga men vansinnigt smidiga.

Ica har en egen variant med broccoli. Det är en grön påse och man måste läsa noga för att se att det är påsar att ha i micron.
 
Ica har en egen variant med broccoli. Det är en grön påse och man måste läsa noga för att se att det är påsar att ha i micron.

3151E265-06E4-4161-8D3F-A8D2FD7AB261.png
 
Virgin, drack den läsken när jag gick i mellanstadiet :d ngn mer som kommer ihåg Virgin?
10590.jpg


Campino-godiset saknar jag ibland
campino.jpg


Campbells championssoppa kollar jag alltid efter när jag handlar mat, men verkar vara helt borta från sortimentet :cry:
6178-280.jpg
 
Virgin, drack den läsken när jag gick i mellanstadiet :d ngn mer som kommer ihåg Virgin?
10590.jpg


Campino-godiset saknar jag ibland
campino.jpg


Campbells championssoppa kollar jag alltid efter när jag handlar mat, men verkar vara helt borta från sortimentet :cry:
6178-280.jpg
Blå Virgin! Provade nog aldrig nån annan men gud vad jag älskade den! :love:
 
Orkar inte läsa vad alla saknar, men jag saknar OLWs ostbågar med chilismak, och raketost, och allt bröd som mitt numera nedlagda favoritbageri bakade.
 
Jag saknar Garants Mangostan té. Det finns ingenstans té med mangostan i, och det gör mig förtvivlat ledsen.
Ben & Jerrys Cherry Garcia är saknad, och jag vet inte vad jag skulle göra om de tog bort Half Baked.
Cherry Garcia åt jag nog förra året senast, kanske blir någon i år med. (De har haft den i glassbarerna de har)
 
Virgin, drack den läsken när jag gick i mellanstadiet :d ngn mer som kommer ihåg Virgin?
10590.jpg


Campino-godiset saknar jag ibland
campino.jpg


Campbells championssoppa kollar jag alltid efter när jag handlar mat, men verkar vara helt borta från sortimentet :cry:
6178-280.jpg

Campino!
Äkskar parodireklamen 😁
Finns i Tyskland, en kompis köper åt mig när han är där
 
Shio Persika kommer jag nog alltid sakna. Länge sedan den försvann.

Sedan vet jag att jag kommer att sakna Eskelunds Gotlandslimpa till sommaren, då bageriet slutade med sin produktion här vid årsskiftet :( Har tidigare sett att den finns i andra märken, men originalet är allra godast.
 
Olws(?) franska örter :d, och såna där platta, fyrkantiga kolor som såldes styckvis, fanns hallonsmak, kolasmak, lakritssmak och chokladsmak. Vi fick alltid varsin när vi skulle åka hem från badhuset. Sist jag var på hemmakväll såldes dem i lösvikt där, men ska man handla där blir man ju ruinerad :p I övrigt brukar alla energidrickor jag gillar försvinna, först en som hette V, och sen Red Bull silver :(
 
Skogaholms vörtbröd med russin, oskivat.
Ser verkligen ingen fördel i att köpa färdigskivat - vörtbröd ska ha tjocka skivor så inte osten tar över men nu finns ju tamefan bara färdigskivat och det är inte lika bra :rage:
 
Olws(?) franska örter :d, och såna där platta, fyrkantiga kolor som såldes styckvis, fanns hallonsmak, kolasmak, lakritssmak och chokladsmak. Vi fick alltid varsin när vi skulle åka hem från badhuset. Sist jag var på hemmakväll såldes dem i lösvikt där, men ska man handla där blir man ju ruinerad :p I övrigt brukar alla energidrickor jag gillar försvinna, först en som hette V, och sen Red Bull silver :(
De där kolorna säljs i varenda polkabutik i Gränna, sambon tyckte att han blivit blåst när vi hittade dem till ett lägre pris i en av dem :rofl:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 506
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp